GlennF
Senior Forumlid
Hallo Glenn,
Ik ben benieuwd wat jij van de Triton methode vind. Volgens de Triton methode hoef je ook geen waterwissels uit te voeren en heb je een algenrefugium nodig voor een goede bacteriële balans en opname van eventuele nitraten/fosfaten. En de verbruiken van stoffen worden dan aangevuld.
Zoals zij aangeven is dit een makkelijker systeem als de DSR methode maar ik heb mijn twijfels op de toevoegingen. Ze zouden alles in 3 potjes hebben. Vraag mij ook af of je een verband tussen de verbruiken hebt ontdekt zoals Onno aangeeft:
http://zeewaterforum.info/forums/sh...iton-Methode&p=1002210&viewfull=1#post1002210
PS
Het DSR systeem zou eigenlijk ook filtratie over kool moeten aanbevelen (dacht het tenminste nog niet voorbij zien komen hier)
Mvg,
Roy
Hoi roy ,
Het is niet aan mij om een oordelen te geven op welk methode dan ook , dus ook niet op de triton methode.
Dit oordeel zou altijd als negatief en bevooroordeeld worden beschouwd, daarom stop ik mijn energie liever in iets opbouwend.
Ik pretendeer niet alles te weten en wil die boodschap ook niet uitdragen. Ik leg gewoon de feiten op tafel en de lezer mag zelf beslissen of deze methode wat voor hem of haar is . Achter mijn DSR methode zit geen commercieel belang en ik hoef ook geen omzet te genereren. Ik doe dit om de manier zoals ik een zeeaquarium onderhoud, uit te leggen en probeer mensen op weg te helpen. Alle middelen voor zover mogelijk stel ik beschikbaar, inclusief mijn opgedane kennis en ervaring.
Ik probeert een zo objectief mogelijk beeld te geven wat mogelijk is met de DSR methode, meer kan ik niet. Uiteindelijk is de aquariaan de meester in zijn eigen bak. Hij beslist wat voor hem werkt . ik reikt alleen het gereedschap aan. Dat gereedschap is de DSR methode.
Over kool filter is een keuze.
Ik heb kool in een buis zitten en die zit er al vanaf januari in als vulling van mijn uitstroom. Het is in principe al uitgewerkt, maar ik laat het gewoon zitten.
Wel heb ik ozon draaien, dit is een zeer goede aanwinst om het water helder te houden.
Ik Heb ook wel een tijd zonder afschuimer en ozon gedraai, totdat ik een stip epidemie kreeg. Sindsdien staat het weer aan.
groeten van Glenn's "antieke" GalaxyS
Laatst bewerkt: