GlennF
Senior Forumlid
Bij mijn meting door Triton bleek dat de concentratie So4 te hoog was nl 3962,084 mg/l. Het dubbele van wat het in zeewater moet zijn de oorzaak is zo goed als zeker het toevoegen van Magnesiumsulfaat. Overigens ben ik er niet achter gekomen wat de invloed op het aquarium is van de hoge waarde. Alles doet het bij mij goed.
Kan je wel aanbevelen om je water eens te laten testen bij Triton kost € 20,- en je weet exact wat de waardes zijn. Dat is wel zo prettig omdat je deze meting naast de meting van je eigen testsetje kan leggen en zo de eventueel afwijking weet.
Jou aanpak is in grote lijnen gelijk aan die van Triton. Triton gaat in de basis uit van stabiel waterwaardes. Zo min mogelijk schommelingen de waardes, gelijk aan de oceaan daar is het water ook zeer stabiel. B.V. een iets te lage Kh die constant is is beter dan een Kh die per week van laag naar hoog gaat door het toevoegen van kalk. Triton gebruikt voor de aanpak van No3 een wierenfilter. De heeft een dubbel functie. Wier groeit en haalt nitraat uit het water wanneer er te weinig voeding is sterft een deel van het wier af wat weer amino's en suikers aan het water afgeeft. Triton voegt dagelijks stoffen toe die verbruikt worden in kleine concentraties. Ook weer om schommelingen te voorkomen. Triton maakt gebruik van zeer zuivere toevoegingen zonder vervuiling met andere stoffen.
Ik blijf jouw resultaten volgen.
Hieruit kunnen we een les trekken. Magnesium in een draaiend systeem niet aanvullen met magnesium sulfaat maar met magnesium chloride.
Waar ik naar benieuw ben is, welke methode/verhouding/stoffen gebruikte je om je magnesium omhoog te krijgen?
m.v.g. Glenn