U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bedankt voor de reactie
Is een skimmer/eiwitafschuimer
Nodig?
Oké dan ga ik daar na kijkenIk blijf er wel bij. Voor het geld dat je kwijt bent voor het ombouwen en materiaal. Kan je een hele goede tweedehands nano kopen die al helemaal qua design is zoals hij moet zijn.
Oké dan ga ik daar na kijken
Titanium aardpen? Nooit van gehoord? Wat moet je ermee? Ja aarden, maar voor kortsluiting of zo?Als je alleen de bak gebruikt gaat dat lukken.
Ikzelf heb een klein (60cm),goedkoop aquarium gebruikt van een bekende bouwmarkt, er hangt een Ecotech Radion XR30w Pro boven en een Tunze Reefpack in, daarnaast nog een flinke stromingspomp, verwarming en ATO van Aqua-Medic en uiteraard een titanium aardpen (een must!) Nu is het een prima zeeaquarium! Natuurlijk zie je de techniek, maar ik vind dat prima.
Dus kan het? Jazeker! Goedkoop? Nee, zeker niet..
Titanium aardpen? Nooit van gehoord? Wat moet je ermee? Ja aarden, maar voor kortsluiting of zo?
www.seaflower.nl
Zeker doen. (zout) water en elektriciteit zijn geen vriendjes van elkaar en er hoeft maar 1 keer iets te gebeuren en je kan het niet meer na vertellen. Zijn de kosten niet. Moet uiteraard je aquarium wel aan een geaard stopcontact hangen, veel oude huizen hebben nog stopcontacten zonder aarde.Volgens mij was het inderdaad om je aquarium mee te aarde. Mocht ooit je techniek stuk zijn en je water onder stroom staan zegmaar.
Het is maar een klein ding, en ik denk er zelf nog over na om deze aan te schaffen.
Ook moet je in de zekeringskast een verliesstroom schakelaar hebben anders werkt het ook niet.aquarium wel aan een geaard stopcontact hangen, veel oude huizen hebben nog stopcontacten zonder aarde.
Bedankt voor de reactie
Is een skimmer/eiwitafschuimer
Nodig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.