Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Soft Nano

Re: Nano SPS

De sump is 50 cm bij 40 bij 40 en is gemaakt door AquaCompleet. Alles, op de afschuimer na, komt bij AC vandaan ;)

Ik heb de afschuimer nu op halve kracht gezet, alleen s nachts. Het water werd steriel, wat ik terugzag in de groei van de enkele koralen die er nu in staan.

Er gaan nog enkele dingen veranderen, maar daarover later meer ;)

ey kerel
hoe gaat het met jullie en met het bakkie?

Hey!

Er is een hoop veranderd..
SPS blijkt het niet lang te houden, ik denk door schommelingen in zo'n klein bakkie..
Er staan nu wat leders in, zoa's, oortjes..
De bedoeling is (nu) om meer oren en zoas te plaatsen, met wat mooie leders tegen nitraat.

Helaas heb ik wat weinig tijd. Ik zit zelf met m'n hand in het gips en het vrouwtje kan ieder moment bevallen... spannend!

Hoi Patrick
Wij draaien sinds november ook een nano-bak.
hier staat inmiddels al aardig wat SPS in.
we moeten wel dagelijks de KH en de Ca op peil houden want deze waarden zakken zeer snel in zo een klein volume.
alle stukjes die wij geplaatst hebben zijn nog in leven en staan er goed bij.
het verschilt wel per soort, de hystrix groeit echt heel hard en de monti ook...
het ene stuk acro weer wat beter als de andere, maar het is niet onmogelijk.
verschil is wel dat wij 150w HQI op +/- 100liter water hebben en niet zo een belachelijke afschuimer :)
check het dagboek maar!

Het is niet mijn bedoeling geweest om te beweren dat sps niet houdbaar is in een nano. Dat is het wel degelijk! Ik heb hele mooie sps-nano's gezien van zo'n 60 liter..
Ik heb er niet tijd en zin voor om de waarden zo precies op peil te houden. Dan ben ik beter af met de wat makkelijkere koralen.

misschien later als ik weer wat meer tijd vrij kan maken....

EDIT:
De afschuimer is trouwens vervangen voor een Bubble Magus 66NAC, dit werkt toch beter..

voor hoeveel liter zou deze schuimer geschikt kunnen zijn Patrick?

trouwens gefeliciteerd met de kleine die opkomst is!

patrick, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Héél hartelijk gefeliciteerd Patrick!

Ik hoop dat de bevalling voorspoedig is gegaan en dat jullie kunnen genieten van een fijne kraamtijd.

(vergeet vooral niet te genieten, want voordat je het weet zijn ze groot en opstandig tiener geworden ;))

van harte gefeliciteerd met jullie dochter

ik kwam eigenlijk je dagboek bekijken omdat de SPS nano titel me aansprak. Nu zie ik dat je een prachtige dochter heb gekregen.

Gefeliciteerd van een andere kersverse vader.

mvg,

Danny

Zoals te zien, is er een hoop veranderd.
Qua koralen o.a. een Favia met aan de achterkant aardbei-koraal, Trachyphilia, twee Turbinaria's, Toortskoraal, Duncanopsomia, Euplexaura (blauw), groene lobophyton, Symbodium, etc..

Qua vissen een schooltje Apogon parvulus, 2 Amblygobius rainfordii, Nemo'tje en een gobiodon

Verdere aanpassingen zijn een wervelbedje met BioPellets, dagelijkse toevoeging van sacharose en binnenkort een LED-armatuurtje 199544

Back
Bovenaan