U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Omdat dat bord gericht is op de consumptie van mosselen en schelpdieren en een heremietkreeft bovendien niet valt onder de schelpdieren maar onder de geleedpotigen.Waarom zou het niet mogen? Staat gewoon een bord bij het strand dat je schelpdieren etc mag rapen. 2kg per persoon.
Hobbymatig stekken verkopen van je eigen stukken in nederland is gewoon legaal want de citesverklaring voor de soort is echter aangevraagd door de winkel waar je het originele stuk gekocht hebt. Leuk dat je mij probeert de les te lezen maar doe dan wel ff je onderzoek goed@Hats ik zie dat je wel eens koralen en vissen hebt aangeboden via het forum. Ben je in het bezit van een vergunning hiervoor? Zo niet dan weet je dat vast wel dat je hiervoor opgepakt kunt worden met gevangenisstraf en boetes tot gevolg. Het is maar net wat het je waard is. En je bent nog ecoloog ook dus zal eerder in beeld komen bij de instanties dan een particulier die een slak meeneemt van vakantie. Maar je punt is duidelijk.
Dus jij claimt (zonder onderbouwing) dat iets niet mag en vervolgens moet ik gaan bewijzen dat het wel mag?Dat is echt niet waar. Je hebt totaal geen bewijs of het legaal of illegaal verkregen is bij doorverkoop. Graag zie ik jouw bewijs dat hiervoor een uitzondering in de regelgeving is gemaakt voor hobby verkoop.
Dat is pertinent gewoon niet waar en bangmakerij.Als je gepakt word kan het gewoon een (voorwaardelijke) gevangenisstraf en taakstraf opleveren en soms ook geldboetes. Maar net wat het je waard is...
Overigens heeft Hats wel gelijk dat dit inderdaad toegestaan is doormiddel van de cites verklaring die door de exporteur is geregeld. Maar je moet deze officieel volgens mij wel kunnen tonen en dat kan eigenlijk niemand in de hobby.@Hats ik zie dat je wel eens koralen en vissen hebt aangeboden via het forum. Ben je in het bezit van een vergunning hiervoor? Zo niet dan weet je dat vast wel dat je hiervoor opgepakt kunt worden met gevangenisstraf en boetes tot gevolg. Het is maar net wat het je waard is. En je bent nog ecoloog ook dus zal eerder in beeld komen bij de instanties dan een particulier die een slak meeneemt van vakantie. Maar je punt is duidelijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.