Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Slaapgedrag van Nemo,s

Ik heb een groot druifjes koraal waar er 1 in slaapt en de andere geloof het of niet maar in een levende doopvond, die snachts gewoon paar cm open blijft.

al enige voorderingen?
 
Het gedrag van anemoonvissen is niet te voorspellen.
Er zit vaak ook een groot verschil in gedrag tussen kweek en wildvang.

Met gekweekte gebeurd het niet vaak dat ze in een anemoon of ander koraal slapen of schuilen.
Die van mij zijn kweek en zwemmen inmiddels 3 jaar in mijn bak en slapen van af het begin rechts boven in de bak vlak naast een stromingspomp.
Ik heb ooit een anemoon gehad ( begin er nooit meer aan ) en ook daar keken ze niet naar om.
 
daar ben ik dus ook erg benieuwd naar maar zie nergens een antwoord hierop!
hopen dat we dat alsnog krijgen, voor diegene die hier antwoord op geeft alvast bedankt:)
 
Onze driebands bleven in het begin ook wat achterin en bovenin. Zo erg zelfs dat de zeilvindokter een van de visjes irritant vond en een paar keer over het achterschot joeg. Na een paar uur vonden ze de paddestoelleder en sindsdien komen ze daar vaak uit, maar is het hun thuisbasis. Een anemoon vonden ze niet boeiend genoeg, dus toen die zich in de stromingspomp had gestoken heb ik die niet vervangen. Als het licht boven ze uit gaat en vanuit het huis valt het in, dan zwemmen ze op een zij. Ze zorgen dat de lichtbron boven ze is.
 
Een anemoonvis heet zo omdat deze soort in symbiose leeft met een.... anemoon. OK de Occelarissen duiken bij gebrek aan, overál in maar dan nog.

Als je een bak hebt van 2 meter kan een rode tepelanemoon het probleem toch niet zijn? Ruimte plenty, vaak te koop op dit forum uit eigen "kweek" en dan zijn z ijzersterk. Ook loopt deze soort na even een plekje zoeken na inbreng , niet meer.

Ocelarissen vertonen dit vreemde zwemgedrag omdat ze hun natuurlijke gedrag niet kunnen verkrijgen. En daar is dus heel eenvoudig wat aan te doen. En laat ze met rust ook zolang ze dit doen.

Jan
Mijn anemoon stond 4 maand op dezelfde plek, niks veranderd qua stroming, licht of iets anders, en toch is hij gisteren verhuist, lekker dicht tegen de blauwe oortjes kolonie.. '
 
Bovenaan