Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Siganus Magnifica / vulpines

Jack R

Katwijk aan Zee
Hoi ,
Krijg wat valonia in de bak en vroeg me af of een Siganus Magnifica net zo'n goede opruimer daarvan is als de vulpines.
Grtz jack

In principe alle vossenkoppen/konijnvissen.
Maar het is hit or miss. Mijn uspi at het alleen als ik het voor em van de steen krabte.

Wanneer ik ze loskrab dan duiken ook mijn keizers en dokters erop. Doen ze dat bij jou niet Jack?
Als het nog weinig is kan dit een heel effectieve methode zijn.

De Ctenochaetus hawaiiensis schijnt er gek op te zijn en is nog mooi ook 😀

https://www.aquariumsource.com/bubble-algae-removal/
C. hawaiiensis kost op dit moment 2500-3000 euro als je ze al kan krijgen.
Das natuurlijk een koopje dus lekker een paar jaar wachten en doen. Heeft de bak ook lekker de tijd om echt helemaal onder de valonia te raken.

Ik wist niet dat deze nu zo duur is , ik heb er destijds 140 euro voor betaald in duitsland.

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat deze nu zo duur is , ik heb er destijds 140 euro voor betaald in duitsland.
Mijn eerste gele dokter kocht ik ooit bij waterweelde voor 35 gulden....

In principe alle vossenkoppen/konijnvissen.
Maar het is hit or miss. Mijn uspi at het alleen als ik het voor em van de steen krabte.

Wanneer ik ze loskrab dan duiken ook mijn keizers en dokters erop. Doen ze dat bij jou niet Jack?
Als het nog weinig is kan dit een heel effectieve methode zijn.

C. hawaiiensis kost op dit moment 2500-3000 euro als je ze al kan krijgen.
Das natuurlijk een koopje dus lekker een paar jaar wachten en doen. Heeft de bak ook lekker de tijd om echt helemaal onder de valonia te raken.
Mogge René ,
Er af krabben word lastig , de valonia gaat natuurlijk precies op die plaatsen zitten waar je net aan of net niet bij kunt... 😊.
Toch maar een magnifica gaan proberen , vind dat op zich nog een mooie vis ook dus eet ie 't niet gaan we er nog een paar mitrax krabjes bijplaatsen.
Thanks voor de reactie.

Goedemorgen,
Hier eet m'n volwassen Magnifica alle Valonia waar hij maar bij kan. Als ik een stekje ofzo in de bak zet waar het nog op zit wordt het meestal meteen opgegeten. Daarentegen heeft ie wel een tijd geleden ook twee Crucifer anemonen verorberd (dat was duur voer)...

Zo huppetee , magnifica is er bijgezet met 2 mitrax krabjes.
Hij word nog gepest door de xanthurum maar als die z'n rugvin laat zien houd die blauwe toch wel gepaste afstand.
Heb er maar even een spiegel voorgezet dan kan de xanthurum daar z'n overtollige energie op kwijt 😊

20260412_160639.jpg
Hij is er maar druk mee... 😂

Deze weg ga ik aankomende week ook bewandelen. Hopelijk eet de vossenkop de valonia en de zeesla. Die gek genoeg alle cuc niet eet.

Zelfde hier, oude vos te groot geworden en vervangen door een Magnifica en stuk of 20 Mitrax krabben. De oude vos at het wel maar alleen toen die wat groter werd.

Ik hoop voor je dat het werkt jack!

Mijne is zojuist bestelt en kan hem donderdag na het werk ophalen. Is overigens een vulpines geworden.

Gisteren voor het eerst mijn vossenkop valonia zien eten. Maar ik denk dat ik 2 verschillende soorten valonia heb.

Eerst heeft de vossenkop een wiersoort en de restjes haaralg op gegraasd en nu lijkt de valonia aan de beurt.

Hopelijk gaat die ook de andere valonia spoedig te lijf.

Gisteren voor het eerst mijn vossenkop valonia zien eten. Maar ik denk dat ik 2 verschillende soorten valonia heb.

Eerst heeft de vossenkop een wiersoort en de restjes haaralg op gegraasd en nu lijkt de valonia aan de beurt.

Hopelijk gaat die ook de andere valonia spoedig te lijf.
Ik heb weer een verwent nest ... valonia is m te min want hij kijkt er niet naar om 😂

Als je de "normale" vossekop wil Jack, die valonia eet, wil ik hem best proberen uit te vangen. Gaat hier te groot voor de bak worden.

Als je de "normale" vossekop wil Jack, die valonia eet, wil ik hem best proberen uit te vangen. Gaat hier te groot voor de bak worden.
Thanks , maar die ik er nu in heb wil ik eerst effe aankijken wat ie gaat doen.
Heb net een beetje vallonia kapot gemaakt waar ik bij kon en miscchien valt 't kwartje dan bij 'm 😊

Back
Bovenaan