Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SERA 130 - start met zeewater, opstarten rifbakje. Upgrade lichtkap inside!

In welk vak heb jij de hydor geplaatst?

In welk vak heb jij de hydor geplaatst?

ik heb de schuimer gewoon in vak 2 van rechts zitten.
daar is een vaste hoogte.
ik heb ook een plaatje bij de overloop aan de binnenkant zitten om een val van de oppervlakte te verkrijgen.
doordat het aan de binnenkant zit en doorzichtig is kan je het niet zien.
vak 3 en 4 daar zakt het niveau naar mate het verdampt maar daar heb je geen last van.
zo loopt het bij mij heel goed.

ik heb de schuimer gewoon in vak 2 van rechts zitten.
daar is een vaste hoogte.
ik heb ook een plaatje bij de overloop aan de binnenkant zitten om een val van de oppervlakte te verkrijgen.
doordat het aan de binnenkant zit en doorzichtig is kan je het niet zien.
vak 3 en 4 daar zakt het niveau naar mate het verdampt maar daar heb je geen last van.
zo loopt het bij mij heel goed.

maar dan krijg je tot ruzie met de sera kap? En dan kan je de hoogte van het bakje/ring niet meer verstellen? Of ben ik zo stom bezig geweest dat dat bij mij niet lukte ?

Ziet er veelbelovend uit! Ik ga je dagboek volgen. Ik heb zelf ook een sera 130 met een Hydor slim slim en een Hydor koralia. Draait nu bij a een jaar en ben erg tevreden over de apparatuur.
Dat bakje met die filter is een slim idee doet het een beetje zijn werk?

mvg Willem

maar dan krijg je tot ruzie met de sera kap? En dan kan je de hoogte van het bakje/ring niet meer verstellen? Of ben ik zo stom bezig geweest dat dat bij mij niet lukte ?

Ik ik heb er geen problemen mee.
als ik de hoogte zie van de schuimer van jou dan zou hij moeten passen.
ik heb zelf de standaard schuimer van sera en die past er precies in.
jij hebt een andere type dus ik weet niet hoe groot die is.
als dit een schuimer is die de oppervlakte afschuimt en aan de onderkant retour laat gaan dan zou ik hem in het overloop vak plaatsen.

Ik ik heb er geen problemen mee.
als ik de hoogte zie van de schuimer van jou dan zou hij moeten passen.
ik heb zelf de standaard schuimer van sera en die past er precies in.
jij hebt een andere type dus ik weet niet hoe groot die is.
als dit een schuimer is die de oppervlakte afschuimt en aan de onderkant retour laat gaan dan zou ik hem in het overloop vak plaatsen.

A ja das waar …. jij hebt (nog) de sera :)

Ziet er veelbelovend uit! Ik ga je dagboek volgen. Ik heb zelf ook een sera 130 met een Hydor slim slim en een Hydor koralia. Draait nu bij a een jaar en ben erg tevreden over de apparatuur.

mvg Willem

Hoi Willem, ik ben erg benieuwd in welk vak bij jou de hydor nano zit?

Heb de slim skim erin en geen last van de kap. Maar, dat genoemde plaatje voor de inlaat is gewoon belangrijk, dan krijg je en geen filmpje op het water en het niveau in vak 1 en 2 blijft gelijk. Vak 3 en 4 daalt dan wat en dat is ideaal omdat de rest gelijk blijft en je makkelijk kunt bijvullen.

mvg Willem

Bakje werkt uitstekend! Enige 'minpuntje' is dat het zo goed werkt dat ik wel in de gaten moet houden na een flinke spoel of roer beurt dat al het vuil er met een half uurtje in zit en dat het filter dan verzadigd raakt. Kan dus overwegen er nog wat gaatjes bij te maken, want sinds ik een 1200liter pompje heb stroomt het echt flink in het vak - dat is dus top. Water is in ieder geval veel sneller helder en ook als de opruimers rommel maken is dat ook zo weg.

ahe9emut.jpg

ehaja6e7.jpg

pasy8uby.jpg

pyhy4a7e.jpg

Zo, paar plaatjes.
Zie je hoe de led balkjes iets van de reflector afhangen voor betere warmte dissepatie. Ook zie je veel condens, wat in de kap komt omdat plexiglas weg is. Geen 230volt dus meer in de kap.

Kroon steentje zitten de fannetjes aan vast, komt van de zomer nog wel van pas gok ik ;)

aaahhhh ….. ik laat het luchtslangetje op het bakje zitten (dan krijg je ruzie met de kap bij plaatsing in vak 2) …. en jij haalt het eraf ….. veranderd er nu iets aan de werking? Ok kan dit zo maar?

Naamloos.jpg
Plaatje in handleiding/manual

Ik denk dat ik het antwoord al weet op mijn eigen vraag : dat luchtkraantje mag overal mits maar binnen het aquarium …. toch? … dus ik kan deze makkelijk in vak 2 zetten.

Ik denk dat ik het antwoord al weet op mijn eigen vraag : dat luchtkraantje mag overal mits maar binnen het aquarium …. toch? … dus ik kan deze makkelijk in vak 2 zetten.

Klopt anders zou het kunnen op wat voor een reden dan ook dat ie ineens water door het luchtslangetje naar buiten gooit. als het buiten je bak hangt heb je natte voeten. En door de slang binnen te houden komt het terug in je bak.

Dat lucht kraantje kan overal maar natuurlijk niet onder water.
je kan hem ook buiten de bak plaatsen.
bij mij zit hij naast de schuimer beker.

Ik zit nog te twijfelen om de hydor skimmer te kopen. Past het zoetig zonder aanpassingen te maken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Klopt anders zou het kunnen op wat voor een reden dan ook dat ie ineens water door het luchtslangetje naar buiten gooit. als het buiten je bak hangt heb je natte voeten. En door de slang binnen te houden komt het terug in je bak.

Weer wat geleerd dank! Maar rekening houdend met de stroom richting in de bioloog kan die het beste in vak 1 of vak 3 anders komt er verwerkt water terug in de afschuimer!

Is de instroom van 'vuil' water aan de bovenkant? Leek me juist logisch aan de onderkant. Van de onderzijde naar boven, precies zoals de stroming is in vak twee, vanaf rechts gezien.

Dat is idd een logische gedachte, had ik niet aan gedacht. Ik had het in het eerste vak gedaan omdat het zo staat in de handleiding van de Sera 130.

Back
Bovenaan