Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*** Sendero's Reef ***

Nog een beetje geduld dan. Wel een mooi ding die Gemini, qua design, lay-out en prijs. Triple bonus! Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Hier gaat het verder ook top hoor!
Alles groeit hard. Helaas betekend dat ook werk aan de winkel...
Laatst die mega stylo verkocht. Wat bleek die verbruikte ongeveer een kwart van de toegevoegde carbonaat en calcium. Een grove 100 dH per dag.
Vlak daarna ben ik overgestapt van foodgrade balling zouten naar Carbocalcium van Tropic Marin. Al met al ben ik nu ruim twee weken dagelijks mijn KH aan het meten om weer het juiste evenwicht te vinden. Verder aan de bak niks af te zien, komt vast door die top afschuimer... ;)

Dus, ja, gaat prima. Als ik straks weer het evenwicht heb bereikt, zal ik ook maar weer eens een ICP testje de deur uit doen.

Fijn om te horen dat je bak het goed doet! Die stylo was idd een erg groot stuk maar vond hem ook erg mooi :)

Heb zelf nu een beetje last van wat zwarte flap op m'n stenen. Dit krijg ik vaak als het water te arm is. Toch maar eens wat goede bacterien gaan toevoegen en anders misschien chemieclean gaan gebruiken. Dit heb ik in het verleden eens gebruikt en dat werkte echt top (water wordt kraakhelder en alles lijkt een boost te krijgen).

ICP testje kan nooit kwaad :cool:

Groet, Sander
 
Denk dat de meesten onder ons wel een beetje flap hebben gezien de afgelopen weken.
Hier een paar weken geleden ook weer een paar plekjes. Ik heb erg goede ervaring met Qium cyanocontrol. Ik gebuik dat nu zeker een jaar wekelijks preventief, tegelijk met wat CoralSnow. Kleine plekjes die dan de kop op steken zuig ik ff af en dan geef ik die week een extra dosis. Dan is het allemaal zo weer weg.
 
Bedankt voor de tip Erbe!

Vandaag de Triton uitslag binnen gekregen (lekker snel)! Sommige waarden verdienen wat extra aandacht maar verder valt het me alles mee. Ik ga zeker mijn Salifert MG test vervangen want daar klopt niets meer van. Voorlopig ook even geen Kalium voor mijn bakje :devilish:.

https://www.triton-lab.de/en/showroom/aquarium/auswertung-b/icp-oes/53067/

Ander goed nieuws wat ik vandaag heb mogen ontvangen is het bericht dat mijn nieuwe lamp vandaag uit Duitsland is verstuurd. Ik verwacht hem dus volgende week binnen te hebben. Mijn Giesemann Matrixx II 4X24W gaat de verkoop in, dus indien men is geïnteresseerd laat het maar weten.

Mvg, Sander
 
Mooi Sander. En de acro?

En zaten er ook coolpacks in of was dit naar jouw idee niet nodig?
 
Leuk dagboek en zeer vette lamp?
 
Mooi Sander. En de acro?

En zaten er ook coolpacks in of was dit naar jouw idee niet nodig?

Hoi Nikita, klopt ik had ook een Acropora besteld. Helaas kreeg ik via een persoonlijke e-mail te horen dat deze geneteld was door een ander koraal en daardoor niet kon worden geleverd. Ik mocht een ander koraal naar waarde uitzoeken (zelfs voor iets meer geld), echter heb ik hier van afgezien. Keurig binnen 10 minuten het geld terug op mijn rekening gestort. De Goniastrea kwam in perfecte staat aan! Zeer net verpakt! In wel 6 isolatielagen + isolatiefolie. Daarnaast nog een zak met extra water om de temperatuur nog langer gelijk te houden. Ik bestel ook wel met regelmaat uit Duitsland, maar dit was nog een klasse beter verpakt. Enig nadeel bij Coral Zone zijn de verzendkosten wel hoger. Heeft misschien te maken dat Italie geen buurland is?

Groet, Sander
 
Dat klinkt goed. Service, communicatie en verpakking. Kreeg je voor 12 uur geleverd of in de loop van de dag?
 
  • Like
Reactions: Jaw
Prachtig! Rode Zee is altijd een feest! :)

Had je filmpjes ook al voorbij zien komen idd. Voor mij werkt het ook altijd erg inspirerend om (onze) vissen en koralen in hun natuurlijke omgeving te kunnen observeren. Nog nieuwe inzichten opgedaan voor je bak?
 
Prachtig! Rode Zee is altijd een feest! :)

Had je filmpjes ook al voorbij zien komen idd. Voor mij werkt het ook altijd erg inspirerend om (onze) vissen en koralen in hun natuurlijke omgeving te kunnen observeren. Nog nieuwe inzichten opgedaan voor je bak?

Hey Erbe, zeker inspirerend om onze dieren in hun natuurlijke habitat te bewonderen! Ik heb het grootste gedeelte van de vakantie dan ook in het water gelegen :D Groet, Sander
 
Bovenaan