Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Schoon maakploeg gezocht

neuson

Senior Forumlid
He !
Ik heb nu 1 jaar men aquarium in eerste instantie had voor zout gekozen voor de mooie vissen maar nu ben ik helemaal in de ban van wat welke vis voor (Funtie) kan hebben in bak hetzelfde geldt voor men ongewervelde en lagere dieren.
Ik ben op zoek naar een schoonmaakploeg voor men aquarium
Ik ben tegen allerlei medicijnen dus ga ik voor andere oplossingen.
Mijn problemen zijn een beetje Rodeflap, bruine soort alg (benaming weet ik niet) een paar glas anemoontjes en platwormen.
Ik verwacht niet dat de schoonmaakploeg deze (kwalen) oplossen maar hoop wel dat ze hun steentje bij zullen dragen.

De werklieden die ik nu heb zijn :

2 poetsgarnalen
2 hermietkreeftjes naam? ze hebben blauwe pootjes en oranje voelsprieten
2 zeeegels 1 blauwe en een kleinere zwarte met grotere stekels van 2 cm lang
1 dwerglipvis
2 dokters Acanthurus en zebrasoma
1 gobie Amblygobius phalaena

Mijn eigen sugesties zijn :

mandarijn visje
andere soorten garnalen ( maar welke weet ik niet)
mischien een zeester
en andere visjes waar ik nog niet achter gekomen ben

Dus heb je ideeen voor mij laat het me aub weten en zeg gelijk wat voor nut ze hebben.

Voor glasannemonen kan je enkele Lysmata Wurdemani (pepermuntgarnalen) inzetten. Voor die algen ga je beter op zoek naar de oorzaak van dat probleem.

Dank je ja die algen vormen geen plaag maar ze wel aanwezig maar met die garnalen zal ik wel is wat mee doen in ieder geval.

lorre zei:
Voor glasannemonen kan je enkele Lysmata Wurdemani (pepermuntgarnalen) inzetten. Voor die algen ga je beter op zoek naar de oorzaak van dat probleem.

Ja weet ik maar ik heb er is 2 gehad en die overleefde het niet bij mij waarom weet ik niet ze leefde allebei maar een maand of 2 maar dat waren wel echte werklieden ja.
Mischien moet ik er nog 1 proberen en maar weer afwachten.
In ieder geval bedankt

groetjes....

GERTSEA zei:
Zijn turbo slakken ook geen optie ?

Groeten,

Gert

je kunt ook een schoonmaakploeg huren :D

mijn moeder maakt ook schoon voor een leuk prijsje:D

gewoon veel opruimers kopen.
beste methode

Schoonmaak ploegen zijn natuurlijk prima (heb er zelf ook een aantal aan het werk)

Maar bedenk wel dat ook schoonmakers vervuilers zijn en dus voeding geven (nitraten/fosfaten enz.) aan algen.Behalve schoonmaken belasten ze je systeem ook, dus onbeperkt inzetten is volgens mij geen juiste optie.

Grt JW

Oke harstikke bedankt allemaal voor jullie tips.
Die moeder van jou doet die behalve men bak schoonmaken ook gelijk het bed en de auto ?

groetjes bas

Jan Willem zei:
Schoonmaak ploegen zijn natuurlijk prima (heb er zelf ook een aantal aan het werk)

Maar bedenk wel dat ook schoonmakers vervuilers zijn en dus voeding geven (nitraten/fosfaten enz.) aan algen.Behalve schoonmaken belasten ze je systeem ook, dus onbeperkt inzetten is volgens mij geen juiste optie.

Grt JW

hallo neuson

voor je rodeflap probleem kan je een bandaal (pholydichtys-leukotania)in je bak zetten dit is een goby maar dan in paling vorm ,deze houd je bodem achteraan de grote stenen waar men meestal zelf niet aan kan? gans proper deze haalt al het vuil achteraan weg het is een echt werk beest+een mooie vis .
je bodem absorbeerd namelijk veel nitraten en als deze regelmatig omgewoeld word door onze goby s' verdwijnen deze langs onze filters je kan ook je bodem eerst afhevelen dat zal zeker je probleem helpen oplossen voor je flap dat is bij mij althans het geval.

groetjes jan lotje.

hoi

hebt je een foto kan hem via google niet vinden

gr

jan lotje zei:
hallo neuson

voor je rodeflap probleem kan je een bandaal (pholydichtys-leukotania)in je bak zetten dit is een goby maar dan in paling vorm ,deze houd je bodem achteraan de grote stenen waar men meestal zelf niet aan kan? gans proper deze haalt al het vuil achteraan weg het is een echt werk beest+een mooie vis .
je bodem absorbeerd namelijk veel nitraten en als deze regelmatig omgewoeld word door onze goby s' verdwijnen deze langs onze filters je kan ook je bodem eerst afhevelen dat zal zeker je probleem helpen oplossen voor je flap dat is bij mij althans het geval.

groetjes jan lotje.

bike@devil zei:
hoi

hebt je een foto kan hem via google niet vinden

gr

juiste benaming is: Pholidichthys leucotaenia

Bijlagen

• aalgrondel.jpg
    aalgrondel.jpg
    3 KB · Weergaven: 131
Back
Bovenaan