Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Royalty's nieuwe bak

Bedankt voor de reaktie's,

Arjen de foto is heel blauw:) omdat het met nachtverlichting is gemaakt.
Op de foto brand er 1 blauw en één daglicht.

zaterdag even langs geweest en bak ziet er erg goed uit! acropora's kleuren super en de bak ziet er nog frisser uit dan de vorige. bobendien xenia aardig onder controle.

ben jaloers op je verlichting!
En ook op een aantal koralen die schittend zijn uitgegroeid!

volgende keer neem ik mijn camera mee!

Nou ja ik ben ook wel een beetje jaloers op hoe vol jou bak nu staat Bas.:cool:
Maar ja deze staat nog niet zo gek lang dus mag zeker niet klagen.

Onderhoud momenteel:

Red sea coral pro 60l per 8 dagen
QFI elemente mix 2x per week ongeveer een 2/3 dosering
Enkele druppels jodium om de dag.
Zins 4 maanden kz amino's/Stylo pocci glow enkele druppels per dag,naar inzicht.

Met de wissel van de nieuwe kalkreaktor ook wat lage KH/Ph /Ca geconstateerd,gelukkig wel weer onder controle.
Maar goed dat ik ook een keer wat meet :rolleyes: ,ik ben zinsdien ook s'morgens kalkwater aan het toevoegen,bevalt goed.

Bijlagen

• zeeaquarium 024.jpg
    zeeaquarium 024.jpg
    304,2 KB · Weergaven: 9
  • zeeaquarium 030.jpg
    zeeaquarium 030.jpg
    287,6 KB · Weergaven: 10
  • zeeaquarium 037.jpg
    zeeaquarium 037.jpg
    267,8 KB · Weergaven: 9
nog een paar

Bijlagen

• zeeaquarium 040.jpg
    zeeaquarium 040.jpg
    265,4 KB · Weergaven: 7
  • zeeaquarium 047.jpg
    zeeaquarium 047.jpg
    294,9 KB · Weergaven: 18
  • zeeaquarium 007.jpg
    zeeaquarium 007.jpg
    313,6 KB · Weergaven: 65
streamer camouflage...(zit een bochtje op)

Bijlagen

• zeeaquarium 008.jpg
    zeeaquarium 008.jpg
    282,2 KB · Weergaven: 12
Het ziet er allemaal heel mooi uit.
De kwaliteit van de foto's mag er ook zijn.
Ik moet nog even geduld hebben.

ja die ooit bruine acro is schitternd geworden, wat een mooi licht basis kleur (zonder zeovit) maar die fel groene turbinaria doet ook pijn aan mijn ogen, helaas op de foto niet goed te zien, wel mooi!

Rob van fotografie heb ik de ballen verstand he:confused: :rolleyes: :D ,van de 50 foto's 1 goed.

Bas het was nog jammer dat je de Hqi niet heb zien branden.
Ook zonder senZeovit valt er nog een hoop uit te halen hoor,en het kan nog wel beter denk ik ook.:)

Ik doe er nog wat foto's bij:)

Bijlagen

• zeeaquarium 095.jpg
    zeeaquarium 095.jpg
    274,4 KB · Weergaven: 10
  • zeeaquarium 090.jpg
    zeeaquarium 090.jpg
    304,5 KB · Weergaven: 12
  • zeeaquarium 089.jpg
    zeeaquarium 089.jpg
    289,4 KB · Weergaven: 9
Zo weer een maandje verder en ik heb weer het één en ander toegevoegd aangepast.
Aangezien ik niet tevreden was met de stroming heb ik van een mede forummer een Tunze streamerkit overgenomen van 2x 12.000l met 7095 controler.Had nog getwijfeld of het niet te hard zou gaan maar dat valt reuze mee,alles staat nog op z'n plek.:) Bovendien is de stroming in te stellen naar wens.Nu pulserend van 60 naar 100%.

Verder heb ik nog een paar Chromisjes overgenomen en een Gramma melacara,helaas laat deze prachtige vis zich weinig zien.Zijn er meer die deze hebben en er andere ervaring mee hebben?

Een paar foto's met dank aan rcjpsoft:goed:

Bijlagen

• P1080265.JPG
    P1080265.JPG
    360,5 KB · Weergaven: 33
  • P1080270.JPG
    P1080270.JPG
    351,1 KB · Weergaven: 25
  • zeeaquarium 182.jpg
    zeeaquarium 182.jpg
    326,4 KB · Weergaven: 43
Mooie close up van m'n Tubipora.

Bijlagen

• P1080279.JPG
    P1080279.JPG
    299,3 KB · Weergaven: 13
Prachtige bak!

Gr. Roy

Bedankt voor de positieve reaktie's,zal gelijk maar effe update doen.:)

Momenteel ietsje minder eigelijk,ik heb er wat rode flap in gekregen.Het zat er al een tijdje in op diverse plekken maar het heeft gelukkig niet door gezet.Het is niet echt veel,je moet er wel naar zoeken.
Ik ben wel effe gestopt met toevoegen van spoorelementen,had namelijk het idee dat het daar aan zou kunnen liggen.
Verder heb ik wat levendsteen toegevoegd,mischien dat dit ook nog een bijdrage leverd.
Morgen wekelijkse waterversing van 10% en dan hevel ik de bodem nog af.
Verder maak ik mij er niet druk om.

Bijlagen

• zeeaquarium 328.jpg
    zeeaquarium 328.jpg
    249 KB · Weergaven: 10
Het is al weer een tijdje terug maar ik heb er ook niet veel aangedaan behalve het normale onderhoud met minimale verversing.
Flap is zo goed als weg:goed: ,maar kleuren zijn ietsie minder geworden.Komt wel weer goed;)
Wel is een water niveauregelaar (Coral cave) onderweg,scheelt mij hopelijk een 3x daagse handeling.

Inmiddels mijn camera verkocht dus recente foto's heb ik niet meer.De aanschaf van een nieuwe camera staat wel hoog op verlanglijstje.

Afgelopen maandag ben ik bij WW geweest te Den Haag en nog een leuk koppeltje Oxicirrhites typus meegenomen.Zeer leuk om te zien hoe deze continu bij elkaar zitten.Verder voeg ik van de week nog levendzand toe waar ik toch wel het meest positief over ben.

Filmpje van een poosje terug (hqi is uit)

http://www.youtube.com/watch?v=1kasThQN2Eg

Hoe heb ik dit kunnen missen ? !!!! Prachtige bak ! Hoe gaat het met de chromisjes ? Bij mij is er een moordpartij uitgebroken.... eerst 15, toen 12, toen 6 en nu nog maar 4.... :(

Kan niet anders zeggen dat het goed bevalt,schoolt goed.Trekt van links naar rechts als je voorbij loopt:) Er zitten bij mij wel een paar kneusjes tussen,en er legd er wel eens één het loodje,maar kan de tel niet zo makkelijk bij houden.
Zo rond de 20 in alle maten zouden het moeten zijn,ze schuilen ook regelmatig tussen de koralen vooral bij schemer.
Moordpartij heb ik nog niet gehad gelukkig Jan Willem.

Back
Bovenaan