Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rif-Aquarium van Nightwish

Wat een moedige keuze zeg na 30 jaar zeeaquaria te hebben gehad! Voor het forum zeker een verlies maar hopelijk voor jou op de lange termijn een goede keuze.

En compleet off-topic. Als je forumnaam een verwijzing is naar een band dan mijn complimenten voor je uitstekende muzieksmaak🤘. Zo niet, dan kun je mij negeren 😂.
 
Dit nieuws had ik ook echt niet verwacht.
Ben echt blij dat ik je bak ook een paar keer in het echt heb mogen bewonderen.
Elke keer vond ik wel iets nieuw dat ik de vorige keer niet had gezien.
Echt een prachtige top bak en ik wens je echt nog veel geluk en nieuwe aangenamen tijd verdrijven toe 😉.
 
jammer. ik had niet het idee dat je zou stoppen toen ik en robert een maand geleden bij jou waren.
gelukkig heb ik jou bak nog mogen zien.
succes met je nieuwe hobby,s
groet
jos
 
Hoi Marcel,

Ik zal de laatste zijn die zegt dat ik het niet heel jammer vind dat je stopt.
Maar ik kan je besluit begrijpen. Hopelijk ben je alles snel kwijt en geniet samen met Ilona van alle andere moois in het leven !

Groeten,
Erik
 
Bedankt allemaal voor de leuke en ondersteunende woorden, ik zal zeker hier op het forum blijven, en hier en daar spieken in de dagboeken.
Maar voor het zover is geniet ik er nog even van, ik ben blij om die lange periode eigenlijk zonder al te veel problemen heb mogen doorstaan om dit mooie rif te kunnen laten zien.

gr. Marcel
 
Dit is even slikken. Je hebt een top-aquarium staan en daarvan afscheid nemen... Ik kan het me op dit moment nog niet voorstellen. Maar ooit komt de dag natuurlijk. Respect voor je keus en ik denk dat je een goed moment hebt gekozen. Door nu te stoppen, blijft je herinnering aan de hobby mooi omdat het zo'n fantastisch draaiend geheel was. Het ga je goed.
 
Denk dat iedereen het begrijpt, vooral als je zo'n mooie bak hebt en zo veel ervaring, helaas maar hoop dat u mooie dagen met u vrouw kunt hebben. Gaat u goed.

Gr joyce
 
Ja, ik moet ook even slikken, het aquarium begint nu leeg te raken, en begin toch wel wat angst en buikpijn te krijgen, maar alles krijgt een goed onderkomen.
Het is nu niet meer terug te draaien, maar ik sta achter mijn besluit, zal even moeilijk zijn, maar er zijn veel ergere dingen in het leven.Dit is maar een hobby... 🐟
 
Dit weekend is er veel opgehaald en is de bak vrijwel "leeg", en ook een leeg gevoel achter latend, maar ik moet zeggen alsof het zo moet zijn, ieder koraal en vis heeft een mooi nieuw onderkomen gekregen, alles ging eigenlijk wel smooth, geen enkel koraal is gesneuveld, de vissen uitvangen ging ook zonder stress voor de vissen, ik ben wat dat betreft wel happy, en ik wens de nieuwe eigenaren veel plezier met hun aanwinst.20220626_161807.jpg
 
Grappig is wel de rode koraal klimmer, die zit mooi vanaf de linkerkant "zijn bak" te bekijken.
 
Dit weekend is er veel opgehaald en is de bak vrijwel "leeg", en ook een leeg gevoel achter latend, maar ik moet zeggen alsof het zo moet zijn, ieder koraal en vis heeft een mooi nieuw onderkomen gekregen, alles ging eigenlijk wel smooth, geen enkel koraal is gesneuveld, de vissen uitvangen ging ook zonder stress voor de vissen, ik ben wat dat betreft wel happy, en ik wens de nieuwe eigenaren veel plezier met hun aanwinst.Bekijk bijlage 591052
Bedankt Marcel, super content van de cataphyllia, gorgoon, monti,… .
 
Fijn dat alles zo goed is gegaan. Toch is het wel jammer als je kijkt naar een foto van voor en na.
 
Nu is al het levend spul weg, en ik laat de bak nog even draaien omwille het steen in de sump .
Als je 20220703_201018.jpg20220703_201012.jpg20220703_201005.jpg20220703_200957.jpg20220703_201018.jpgnog biomassa nodig hebt, alle goede bacterien en spons verkrijgbaar.
 
Hoi Marcel,

De koraaltjes zijn goed overgekomen en staan er hier prachtig bij.
Ik heb ze van het weekend mooie plekjes kunnen geven, waar ze de komende tijd rustig door kunnen groeien.

De Stylocoeniella bleek een uitstekende toevoeging aan de scape:
6794E3B4-E5C7-4906-B1A5-872378F09086.jpeg

De Bernardpora heeft uiteindelijk een schaduwplekje op de eerste rang gekregen:
D0652ED9-1A93-4DB3-BE24-C1C9F89E074E.jpeg

En de rode formosa staat met wapperende poliepen bovenop het rif.
487FCEE5-23CA-4C93-A9E4-747ADAE819A5.jpeg
 
Bovenaan