Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Patrick_NL

ZOAddict
Een nieuw huis,
Een nieuw aquarium,
Een nieuw dagboek.

Als je verhuist naar een grotere woning, dan kriebelt een groter aquarium natuurlijk.
Dus toen mijn partner zij of ik niet een ander aquarium wilde dat meer aansloot bij de rest van de inrichting, had ik al een ontwerp voor ogen 😅

Het is een aquarium van 100 cm breed, 60 cm diep en een waterhoogte van 60 cm,
Dit alles op een onderkast van 90 cm hoog.
Het geheel is afgewerkt met 'betonlook' platen, uitneembare deurtjes en een flinke sump.

De afschuimer neem ik mee van de oude bak, een Bubble King 160 mini. Deze was eerder al aangeschaft met het oog op een groter aquarium.
Zo ook de opvoerpomp, een Red Dragon Eco.
Qua stroming is er een Maxspect Jump Gyre aangeschaft.
De verlichting is een LED armatuur van ASAqua.

Gisteren werd de bak gebracht en geplaatst.
Hierna het pvc-werk in orde maken met mooi fris wit pvc.
Daarna kon de reefscape erin en kon het vullen beginnen.
Ik heb 400 liter zeewater gehaald bij AquaCompleet (hele stunt om dat veilig thuis te krijgen.. beetje onderstuur bij hogere snelheid 😅)
Dit moest van de auto naar het aquarium gelopen worden. Ik woon in een hofje, dus er moest een goed stukje gesjouwd worden.

20210522_102543.jpg

20210522_102606.jpg
Het vullen kon beginnen.

Na het aansluiten van de apparatuur ziet het er goed uit. Geen lekken (fingers crossed) en het licht ziet er goed uit.

20210522_180643.jpg

Vandaag draait de boel om het goed op temperatuur te krijgen.
Morgen wordt het oude aquarium overgezet.

Na zo'n dagje, even bijkomen...

20210522_190531.jpg

20210522_191412.jpg
 
hahahaha nieuw huis! Aquarium is het eerste wat draait! leuke rif opbouw, waar heb je deze gehaald?
Deze scape heb ik zelf gemaakt met Marco rocks. Voordeel hiervan is dat je zelf de maten en vormen kan bepalen. En het is nog eens heel erg leuk om te doen.

Er komt geen steen meer bij in de scape.
Wel gebruik ik mijn oude steen in de sump (ruimte zat nu) als enting/filter.

De scape is erg luchtig met veel negative space, zoals dat op veel youtube filmpjes wordt benoemd.
Ruimte genoeg voor de koralen om omhoog te groeien en nog ruimte te laten voor de vissen.
 
Lekker bezig!

Ben je niet bang voor je nieuwe vloer? Ik heb er hier een stuk pvc onder gelegd (een ikea bureaustoel beschermer), er druppelt bij het werken in de bak toch altijd wel wat water op de vloer, en de meeste vloeren kunnen daar niet zo goed tegen ;) Beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk :)
 
Lekker bezig!

Ben je niet bang voor je nieuwe vloer? Ik heb er hier een stuk pvc onder gelegd (een ikea bureaustoel beschermer), er druppelt bij het werken in de bak toch altijd wel wat water op de vloer, en de meeste vloeren kunnen daar niet zo goed tegen ;) Beetje mosterd na de maaltijd nu natuurlijk :)
De vloer lijkt hout, maar het zijn gewoon tegels. Die is waterdicht 😉
 
De vloer lijkt hout, maar het zijn gewoon tegels. Die is waterdicht 😉

Pooaah, netjes! Ik zou zweren dat het laminaat was, vandaar :D
(mijn vorige bak stond zo op het laminaat, en pas toen we gingen verhuizen bleek dat juist onder de bak het laminaat... zeg maar niet meer helemaal was zoals het moest zijn :p )
 
Mooie bak hoor, scape is ook erg geslaagd. Succes en vooral veel plezier met de opstart!
 
Patrick 🇮🇶gefeliciteerd 🇮🇶 wat een supermooie bak en mooi huis ook zo te zien. Echt genieten dit voor je man ! Hahah en die grappige foto’s erbij 🍺 goed bezig heel veel succes gewenst met de opstart en maak een mooi dagboek aan dan kunnen we je ontwikkelingen blijven volgen 🥃🥃
 
Dat is een hele plons water erbij ;) .

mooie bak, geniet ervan en hou ons wat meer op de hoogte :p.
 
Inderdaad, bij een nieuw huis hoort een mooi nieuw aquarium!
En dat is goed gelukt zo te zien.
Geniet van beide.
 
Bovenaan