Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red sea reefer 170

in mijn geval kan ik dan dat kleine bakje waar dat vlotter op aangesloten zit elke dag bijvullen. ik heb nu een poef naast de bak met een 50l aquarium erin. nu kan ik in feite 2 weken bij de bak weg
Vlotter zou ook onderhevig zijn aan verkalking etc toch?
 
Overgeschakeld naar een 2500l/h pomp maar die staat op 100% te draaien wat weinig marge geeft voor fijn afstelling. Dan toch een stapje groter gaan?
 
Overgeschakeld naar een 2500l/h pomp maar die staat op 100% te draaien wat weinig marge geeft voor fijn afstelling. Dan toch een stapje groter gaan?
welke pomp? AC of DC?
 
2500l/u moet meer dan genoeg zijn, kraan helemaal naar rechts draaien en dan naar links draaien tot hij goed staat. als je een beetje in de buurt komt bij de goede afstelling even tijd tussen fijn afstellingen laten
 
welke pomp? AC of D
2500l/u moet meer dan genoeg zijn, kraan helemaal naar rechts draaien en dan naar links draaien tot hij goed staat. als je een beetje in de buurt komt bij de goede afstelling even tijd tussen fijn afstellingen laten
Het is een Jebao mdp 2500.
Dus kraan eerst dicht draaien en stilletjes open zetten.. daarna mss wat met het vermogen van de pomp spelen?
 
Het is een Jebao mdp 2500.
Dus kraan eerst dicht draaien en stilletjes open zetten.. daarna mss wat met het vermogen van de pomp spelen?
Ja dat zou je aan t eind kunnen doen, laatste bijstellingen
 
Maar dat een pomp constant op 100% staat te pompen is geen erg? Dacht dat je altijd wat reserve moest hebben?
Nee hoor, pomp kan prima op 100% draaien, of je een backup pomp wil is aan jou. Heb ik wel voor de zekerheid
 
Dus eigenlijk 2 opvoerpomp en tegelijk? Of hoe zie ik dat?
Ik heb er gewoon 1 draaien en een ander ligt in de kast voor t geval dat
 
Ik heb er gewoon 1 draaien en een ander ligt in de kast voor t geval dat
Nu valt mij het volgende op:

Water in mijn overloop schommelt constant. Gaat van slurpen naar bijna overlopen in noodafvoer.. en dat terwijl ik er bij wijze van spreken op sta te kijken
 
zou je een video kunnen maken?
 
kan je hem niet zo ver dichtdraaien dat er een klein beetje water door de noodoverloop loopt?
 
Maar net voor het filmpje start liep er een beetje water door de noodafvoer. En dan zakt het water terug en stijgt weer.
hoe stel je hem af? draai je veel aan de kraan? je moet echt een heel klein beetje draaien en dan laten settlen
 
en je had de kraan al een keer schoongemaakt?
 
Bovenaan