Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red sea po4 test wie o wie gebruik deze

adrie

ZeewaterForum gebruiker
Beste vrienden.
Gisteren een test set van red sea gehaald voor po4.
Omdat ik van salifert gebruikte en overal las dat deze niet erg betrouwbaar is en van redsea beter schijnt te zijn.
Nu komt mijn vraag , hoe kan ik met dit set 0,03 meten ???????????.
Elk deel op de gebruiksaanwijzing is in elke taal maar niet in het nederlands.
En op de kleurenkaart die bij de test zit beginnen de waarden pas vanaf 0 tot 1.
Zou iemand die deze test ook gebruikt mij willen vertellen hoe ik dan 0,03 of lager meet.
Deze zou ik enorm dankbaar zijn.
Allemaal een heel fijn weekend gewenst.
Vriendelijke groetjes adrie
 

Bijlagen

  • 1572681389123-1473972584.jpg
    1572681389123-1473972584.jpg
    74 KB · Weergaven: 24
  • 1572681423841-1623695807.jpg
    1572681423841-1623695807.jpg
    123,9 KB · Weergaven: 25
Ik ben bang dat je de verkeerde Red Sea test hebt, je moet de Red Sea Pro test hebben, die kan ook in het lagere bereik toe...
 
De pro is wel heel duur, je kunt ook gaan voor Aquaforest PO4 test, die gebruik ik nu en die vind ik persoonlijk super goed en minder duur.
 
De pro is wel heel duur, je kunt ook gaan voor Aquaforest PO4 test, die gebruik ik nu en die vind ik persoonlijk super goed en minder duur.

Het prijsverschil valt reuze mee! de Aquaforest PO4 gaat voor 16 euro, 40 tests, de Red Sea gaat voor 40 euro per 100 tests, beide ong 40 cent per testje. Red Sea Pro kan je dan wel weer navullen voor 25 euro (voor weer 100 tests, dus 25 cent per test).

Is nog steeds beide wel goedkoper dan een Hanna checker, daar kost een testje 60 cent per testje + aanschaf van de checker.

Nauwkeurigheid van de Aquaforest test heb ik geen idee van.

(ik heb geen aandelen in welke testset dan ook overigens)
 
Ik heb deze fout ook gemaakt. Wist niet dat er een pro versie van de red sea was.

Vind dat ze het er ook bij moeten vermelden eigenlijk want deze is niet geschikt voor een bak met koralen. Voor het en fish only tank of een leder bak zou het prima kunnen...

Ik zou gewoon voor de red sea pro gaan. Erg fijne testset
 
Mogelijkheid is verdunnen met osmosewater, wordt het onnauwkeuriger van. Maar dat is niet anders.

De redsea pro vertrouw ik ook niet, komen rare en te hoge waardes uit. Is mijn ervaring. Geef mij de hanna checker maar. Ja die is duurder maar sturen met verkeerde meerwaarden kan duurder uitvallen bij een aquarium vol steenkoralen
 
Ik heb de Red Sea Pro, Colombo en Hanna gebruikt. Beste ervaringen had ik met de test van Red Sea Pro.
Hanna vond ik niet stabiel. Bij 2 of meer metingen na elkaar kreeg ik steeds wisselende waardes.
Tevens waren de gegevens van ATI - test vergelijkbaar met de test van Red Sea.
Maar je moet wel de Pro gebruiken.
Er is trouwens een combiverpakking van Red Sea bestaande uit een fosfaat- en nitraat test. Ook met de nitraattest heb ik goede ervaringen opgedaan. Uiteraard zijn beide testsetjes een Protest.
Colombo gebruikte ik als vergelijk.
 
Of je blijft gewoon bij Salifert😉.
Kost geen drol en kan tot 0,015 mg/l bij dubbele doseringen.
Geloof me, al dat gejaag op cijfers levert je niks op.
 
Beste vrienden.
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn vrouw heeft hem terug gebracht en gelijk de pro mee genomen.
Allemaal een heel fijn weekend gewenst.
Groetjes Adrie
 
Bovenaan