RoyalOss
Ok, het kan wel
Hoi hoi,
De beslissing genomen want het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na 10 jaar met de hobby gestopt te zijn ga ik toch weer beginnen. Vorig jaar was ik met een zoetwater nano bakje gestart (vooral met Cardina garnaaltjes) en dan ga je toch uiteindelijk weer aan zeewater denken.
Ik ga voor de Red Sea Max Nano Peninsula. Kost wat, maar dan is het toch van betere kwaliteit en een mooi design, met name de T5 verlichting was vorige keer wel erg DIY en gaf wel eens problemen als ik met teveel water spetterde. En ik heb niet al te veel ruimte dus ga ik voor een nano. Red Sea is altijd een goed merk geweest en de Peninsula versie heeft net iets meer ruimte als de normale Red Sea nano.
Ik zit trouwens aan een inhoud te denken bestaande uit leder koralen en heb de volgende levende have in mijn hoofd zitten. Maar dat is natuurlijk nog een heel traject ver weg en kan natuurlijk veranderen.
1x Konings Gramma
1x Yasha goby
1x Gele koraalgobie
2x Kadinaalbaars
- heremietkreeftjes
- porseleinkrab / pom pom krab
- poetsgarnaal / kappersgarnaal
- tuxedo zee-egel
Het liefste heb ik een pistoolgarnaal voor de gobie maar ik lees meerdere verhalen dat die niet met de andere ongewervelde zal matchen dus ik zal moeten kiezen tussen de pistoolgarnaal of wat ik hierboven vermelde.
Maar nu eerst wachten tot ik de bak kan ophalen, kan even duren met de feestdagen.
Update om de inhoud bij te houden:
Techniek:
Red Sea Max Nano Peninsula - standaard inhoud
1x Slicce stromingspomp 2.000l/h
Sinds eind mei 2026 overgestapt naar een tweedehands bak:
Red Sea Max 250
Red Sea Reefmat 250
Deltec 600i Afschuimer
Jebao 6000 opvoerpomp
Jebao wavemaker??
1x Slicce stromingspomp 2.000 l/h
Inhoud:
3x Trochus Histrio
8x Nassarius Vibex
1x Kappersgarnaal
1x Poetsgarnaal
1x Porseleinkrab
1x Royal Gramma
1x Gobiosoma Oceanops
1x Juweel Kadinaalbaars
1x Escenius Stigmatura
1x Paddestoelleder
2x Corky Gorgoon Briareum Miami
3 x Antillogorgia Acerosa Gorgoon
1x onbekende paarse gorgoon
1x Menella Yellow Gorgoon
3x Cladiella Halversoni
3x Lobophytum sp Green
10x Groene oortjes
20x Rode oortjes
5x blauwe oortjes
3x stekjes buttons, naam onbekend (2x geel groen en 1x blauw)
Sterpoliep
5x Ricordea Florida (groen)
5x Ricordea Yuma (oranje)
10x Rhodactis Indosinensis
1x Fungia (groen)
5x Tepelanemoon
De beslissing genomen want het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na 10 jaar met de hobby gestopt te zijn ga ik toch weer beginnen. Vorig jaar was ik met een zoetwater nano bakje gestart (vooral met Cardina garnaaltjes) en dan ga je toch uiteindelijk weer aan zeewater denken.
Ik ga voor de Red Sea Max Nano Peninsula. Kost wat, maar dan is het toch van betere kwaliteit en een mooi design, met name de T5 verlichting was vorige keer wel erg DIY en gaf wel eens problemen als ik met teveel water spetterde. En ik heb niet al te veel ruimte dus ga ik voor een nano. Red Sea is altijd een goed merk geweest en de Peninsula versie heeft net iets meer ruimte als de normale Red Sea nano.
Ik zit trouwens aan een inhoud te denken bestaande uit leder koralen en heb de volgende levende have in mijn hoofd zitten. Maar dat is natuurlijk nog een heel traject ver weg en kan natuurlijk veranderen.
1x Konings Gramma
1x Yasha goby
1x Gele koraalgobie
2x Kadinaalbaars
- heremietkreeftjes
- porseleinkrab / pom pom krab
- poetsgarnaal / kappersgarnaal
- tuxedo zee-egel
Het liefste heb ik een pistoolgarnaal voor de gobie maar ik lees meerdere verhalen dat die niet met de andere ongewervelde zal matchen dus ik zal moeten kiezen tussen de pistoolgarnaal of wat ik hierboven vermelde.
Maar nu eerst wachten tot ik de bak kan ophalen, kan even duren met de feestdagen.
Update om de inhoud bij te houden:
Techniek:
1x Slicce stromingspomp 2.000l/h
Sinds eind mei 2026 overgestapt naar een tweedehands bak:
Red Sea Max 250
Red Sea Reefmat 250
Deltec 600i Afschuimer
Jebao 6000 opvoerpomp
Jebao wavemaker??
1x Slicce stromingspomp 2.000 l/h
Inhoud:
3x Trochus Histrio
8x Nassarius Vibex
1x Kappersgarnaal
1x Poetsgarnaal
1x Porseleinkrab
1x Royal Gramma
1x Gobiosoma Oceanops
1x Juweel Kadinaalbaars
1x Escenius Stigmatura
1x Paddestoelleder
2x Corky Gorgoon Briareum Miami
3 x Antillogorgia Acerosa Gorgoon
1x onbekende paarse gorgoon
1x Menella Yellow Gorgoon
3x Cladiella Halversoni
3x Lobophytum sp Green
10x Groene oortjes
20x Rode oortjes
5x blauwe oortjes
3x stekjes buttons, naam onbekend (2x geel groen en 1x blauw)
Sterpoliep
5x Ricordea Florida (groen)
5x Ricordea Yuma (oranje)
10x Rhodactis Indosinensis
1x Fungia (groen)
5x Tepelanemoon
Laatst bewerkt: