Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Piedro's Triangle

Re: Piets driehoek :)

Hoi Thomas,de M.Cyanoguttatus [female]heb ik gelijktijdig met 'n tweede anampses Meleagrides-female ingewend[nog niet gefotografeerd]Deze werden in eerste instantie achter na gezeten door M.Geoffroy-female[foto-1]Het sub mannetje M.Geoffroy[foto-5]bemoeide er zich niet mee.Na 'n uur verdween M.Cyano- onder 't zand.Tweede dag ontwaakte ze om 10.00u en ze heeft meteen artemia gegeten,en werd ook niet meer lastig gevallen door M.Geoffroy:) De aandacht werd afgelijd,om 13.00u verdween ze onder 't zand.3de dag weer om 10.00u wakker en vervolgens artemia,mysis en kril gegeten:goed: .Om 15.00u weer onder 't zand.Momenteel doen alle lipvissen[14],waarvan 6 macropharyngodon[3xbipartus,2xgeoffroy en 1xcyanoguttatus]'t erg goed.:) :) M.cyannoguttatus is nu aktief tussen 10-en 17.00uur en eet vlijtig met de pot mee 2xper dag.Ik kan reeds zeggen dat de gewenning redelijk gemakkelijk is verlopen.Bij de M.Geoffroy's was dit een stuk lastiger[zie bericht 33 van mijn dagboek]Ben ook blij en trots dat 't zo goed met ze gaat.groetjes Piet
AquaThomas zei:
prachtige beesjes :eek: eten ze goed?

Hoi Piet,

Ben getipt om hier even te kijken (prowl), het is echt een Plaatje om je vingers bij af te likken.
Zou bijna weer zin krijgen:D .
Prachtig, veel suc6 ermee.(is het al)

M.Vr.Gr Canvas

Mooie lipvissen. IK heb zelf de meleagris, de negrosensis en de bipartitus in mijn bak zitten en dit valt zeer goed mee. Ik had laatst bij Theo geïnformeerd naar de Pseudanthias carlsoni en blijkbaar had jij die ooit gehad. Heb op dit moment een schooltje evansi's zitten en deze doen het uitstekend.

Groeten,
Marco

hallo marco,de meleagris vind ik ook erg mooi.:goed: Macropharyngodon-soorten zijn in aantal de kleinste soort lipvissen.En zijn prima te combineren.Zover ik weet bestaan er maar 10 soorten.De cyanoguttatus is ook niet moeilijk{wel zeldzaam},maar indien je naderhand een nieuw exemplaar toevoegt aan een bestaande groep,willen er nog weleens gevechten ontstaan.Ik heb gelukkig nog geen dominand mannetje{wel een sub-male}in de bak zwemmen.En de acceptatie ging gelukkig goed.Hij voelt zich goed thuis in de bak.:) ;) .Hier nog 'n paar kiekjes v/d M.cyanoguttatus.
samwise zei:
Mooie lipvissen. IK heb zelf de meleagris, de negrosensis en de bipartitus in mijn bak zitten en dit valt zeer goed mee. Ik had laatst bij Theo geïnformeerd naar de Pseudanthias carlsoni en blijkbaar had jij die ooit gehad. Heb op dit moment een schooltje evansi's zitten en deze doen het uitstekend.

Groeten,
Marco

Bijlagen

• macropharygodon cyanugattatus 001.jpg
    macropharygodon cyanugattatus 001.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 5
  • macropharygodon cyanugattatus 002.jpg
    macropharygodon cyanugattatus 002.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 6
  • macropharygodon cyanugattatus 004.jpg
    macropharygodon cyanugattatus 004.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 5
  • macropharygodon cyanugattatus 005.jpg
    macropharygodon cyanugattatus 005.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 6
  • macropharygodon cyanugattatus 003.jpg
    macropharygodon cyanugattatus 003.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 7

Ja piet was me weer net voor:mad: ;) .

mvgr
twan

onderhoudswerkzaamheden

Heb gisteren met hulp van twan onderhoudswerkzaamheden gedaan.Bodem doorwoeld en gedeeltelijk afgeheveld.Glasannemonen mbv stoomcleaner verwijderd,Koralen mbv hamer en bijtel gekapt.
foto 1=voorheen,foto2=nu

Bijlagen

• voorheen en nu 001.jpg
    voorheen en nu 001.jpg
    129,4 KB · Weergaven: 30
  • voorheen en nu 001.jpg
    voorheen en nu 001.jpg
    129,4 KB · Weergaven: 23
Re: onderhoudswerkzaamheden

zie geen verschil Piet:) misschien zijn men lenzen versleten:D
Piedro zei:
Heb gisteren met hulp van twan onderhoudswerkzaamheden gedaan.Bodem doorwoeld en gedeeltelijk afgeheveld.Glasannemonen mbv stoomcleaner verwijderd,Koralen mbv hamer en bijtel gekapt.
foto 1=voorheen,foto2=nu

Ja piet.

Zelfs de vissen zijn voor de foto op de zelfde plaats gaan zwemmen :goed: :D .

mvgr
twan

Re: onderhoudswerkzaamheden

Piedro zei:
foto 1=voorheen,foto2=nu
stoomcleaner, wat moet ik me hier bij voorstellen?

ja piet, vertel eens?;)

mvgr
twan

Laatst bewerkt:

21twan zei:
ja piet, vertel eens?;)

mvgr
twan
Jij dan twan? Volgens mij heeft Piet zichtzelf weggestoomt...

Zoek de verschillen :D !! Mooie lipvisjes Piet :eek: !!

HO HO......wat 'n reakties{ben ik niet gewend}wel bedankt allemaal.Mannen,jullie hebben helemaal gelijk!! de foto's lijken verdacht veel opelkaar!!
KNAP hè ......!
ik zal binnenkort nog wat foto's proberen op dit forum te zetten.

stefan;wat de kleuren betreft;Ik ben al jaren bezig om de kleuren intensiever te maken.En probeer van alles.Toch val ik in 't niet bij bv mensen welke zojuist gereageerd hebben op mijn onderhoudswerkzaamheden;) :o .Ik kan wel beamen dat ik na overleg met Theo mijn jodiumtoevoeging verviervoudigd heb.IK voeg {naast sporen elementen en reefcorner's powershot},12 druppels lugolsche jodium per dag toe{6- 's morgens en 6druppels 's avonds.}dit doe ik nu sinds 2 maanden,en zie duidelijk verbetering.:goed:
prowl en twan......!!De stoomcleaner betreft een karcher sc 1052.Deze heb ik van twan{12 hans}geleend.Je vult deze met 0,8ltr osmosewater welke je met een spuitmond op ongewenste dieren in de bak richt.En vervolgens stoom je {redelijk veilig}de ongewenste annemonen dood.Je kookt ze als 't ware.Ik vind dit een super apparaat,waar ik al veel plezier aan beleefd heb.Hij is te koop bij gamma of praxis

prachtig visje piet

ook een zeer mooie bak zeker een topper op het forum

Dat is nog eens handig!
Ik hoop dat ik binnenkort nog eens kan langskomen om de bak te bewonderen!

Nu maar hopen dat die glasanemonen wegblijven!

Ja, jammer om hem te moeten slopen;) .

maikel. zei:
prachtig visje piet

ook een zeer mooie bak zeker een topper op het forum

Back
Bovenaan