Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Piedro's Triangle

Re: Piets driehoek :)

hoi manuel,=eigenlijk een vijfhoek,moet techn.gegevens inderdaad aanpassen.

de maten zijn;125x125x25x25 en 78cm waterstand,voorruit=145 cm breed;)

prowl zei:
En jij nogmaals bedankt voor de koraaltjes!

Ik moet wel even zeggen dat de bak er in real-life HELEMAAL mooi uitziet.
Nog nooit zo'n kleurrijke bak gezien met een echt unieke opbouw!

Nu piet weet hoe de foto's gepost moeten worden zullen we gelukkig vaker foto's krijgen:D

mijn driehoek wat dus eigenlijk een vijfhoek is draai nu 4jaar.en gelukkig zonder grote tegenslagen;) Wel allerlei kwaaltjesgehad maar op een of andere manier toch ook weer overwonnen.Wel wil ik vermelden dat 7 april 2007 om 0.30u de aardlekschakelaar uitsprong,door lekkage v/h osmosetoestel.Ondanks dat het systeem uitgerust is met een iks-sms controller,ben ik er doorheen geslapen.
's morgens om 7.40u ondekte ik dat alles muisstil was.ruim 7 uur zonder stroom waren ruim 35 vissen dood:eek: :mad: Alle koralen,doktervissen,jack in the box,gobi's,fridmany en springeries evenals manderijn vissen hebben't overleeft.:) Echter het verdriet was er niet minder om.alle keizer-en lipvissen,evenals 3 soorten anthias hebben 't niet overleeft.Als troost heeft de verzekering wel uitgekeerd:goed: Ik blijf onze hobby erg fascinerend vinden en ik vind 't een grote uitdaging om verbeteringen,in 't houden van vissen en koralen,te realiseren.Dit geeft mij de energie die nodig is om zo'n komplex stukje rif te laten groeien en op kleur te houden.
mvg piet

Bijlagen

• mooie koralen dec.2007 031.jpg
    mooie koralen dec.2007 031.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 51
  • mooie koralen dec.2007 002.jpg
    mooie koralen dec.2007 002.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 19
  • mooie koralen dec.2007 003.jpg
    mooie koralen dec.2007 003.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 12
  • mooie koralen dec.2007 017.jpg
    mooie koralen dec.2007 017.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 13
  • mooie koralen dec.2007 027.jpg
    mooie koralen dec.2007 027.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 13

Erg mooie bak!

Maak eens wat meer close ups van de koralen volgens mij staan daar heel veel mooie stukken in!

Groetjes Michael

zijlvin gobi's.'t mannetje kan donker verkleuren als hij bang of kwaad is.zie foto{vrouwtje kan dit niet ,is groter+lichter van kleur}

Bijlagen

• sexy schrimp.jpg
    sexy schrimp.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 7
  • zijlvin female.jpg
    zijlvin female.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 5
  • zijlvin male.jpg
    zijlvin male.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 12
  • fridmany.jpg
    fridmany.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 5

Hey, cool man! Ziet er strak uit zeg :goed:. Mooie/aparte maten ook. Weer wat anders dan een rechthoek (niet dat die lelijk zijn trouwens)!

Maar dat was jij dus, die van het IKS-"fluister"-SMS-alarm. Twan vertelde me dat verhaal verleden week. Echt NIET relaxt om zo wakker te worden. Als je sommige ellende ziet....af en toe vraag ik me af waar ik aan begonnen ben....
Wel goed dat de verzekeraar dit vergoedde. Ik hoor al weer dat het zeer zeker geen kwaad kan om een enigszins gevulde bak goed bij te verzekeren!! D'r kan te snel net iets teveel misgaan, dat net iets teveel centjes kost...

er zitten 2 rifwachters{na half jaar koppel geworden}nu ruim 3 jaar in de bak. deze hebben de stroomstoring gelukkig ook overleeft.;) :)
De witborst is de chef:p :rolleyes:
volgende keer zal ik close up's van koraaltjes maken;)

Bijlagen

• koralen aug.2007 059.jpg
    koralen aug.2007 059.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 7
  • aqua-2007 256.jpg
    aqua-2007 256.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 7
  • aqurium 3e kwartaal 2007 279.jpg
    aqurium 3e kwartaal 2007 279.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 6
  • aqurium 3e kwartaal 2007 318.jpg
    aqurium 3e kwartaal 2007 318.jpg
    90 KB · Weergaven: 6

Piet je hebt de smaak te pakken.

Heb je de zwembroek nog nodig gehad;) .
Werkt het nog.

mvgr
twan

hoi michael, het betreft;macropharyngodon geoffroy .deze 3 lipvissen heb ik 4-5weken geleden gekocht,2 geel/blauwe+1 oranje blauwe,direct na import.was volgens theo wel'n risico.ik kon de verleiding niet weerstaan! en heb ze meegenomen.helaas is een vrouwtje na snelle ademhaling{stres??}gesneuveld.de andere 2 doen 't goed.De gewenning was wel zorgwekkend daar ze zeker een weekonder 't zand hebben gelegen,en na4-5dagen voor 't eerst diepvrieskril en later ook mysis geaccepteerd hebben.Elk ander voer keken ze helemaal niet naar om. geel/blauw is volgens mij female.oranje/blauw is waarschijnlijk mannetje.weet dit echter niet zeker.En heber nog geen info over gevonden.Ook heb ik ze op de dierendatabase gezet,maar deze moet nog verwerkt worden.;)
michael zei:

Bijlagen

• DSC01697.JPG
    DSC01697.JPG
    113,6 KB · Weergaven: 4
  • DSC01826.JPG
    DSC01826.JPG
    95,5 KB · Weergaven: 4
  • DSC01711.JPG
    DSC01711.JPG
    130,3 KB · Weergaven: 195

Mooi witborst Piet,ziet er gezond uit en lekker dik :) !! Hoelang heb je deze al zwemmen?!

Ik zie dat het aardig lukt met die foto's:D

Koraaltjes die ik gekregen heb doen het tot nu toe echt super, al ben ik van een aantal koralen de naam alweer vergeten:o

manuel69 zei:
Mooi witborst Piet,ziet er gezond uit en lekker dik :) !! Hoelang heb je deze al zwemmen?!
hoi manuel<hoelang:staat reeds vermeld bij bericht 21.
voor de duidelijkheid;de witborst zwemt bij mij vanaf okt.2005.Klein gekocht,en hji doet 't na een voorzichtige gewenning heel goed:)
hij eet uit mijn hand,en is de chef déquipe van de bak
bijgaand,nog 'n paar plaatjes
groetjes piet

manuel69 zei:
hoi manuel<hoelang:staat reeds vermeld bij bericht 21.
voor de duidelijkheid;de witborst zwemt bij mij vanaf okt.2005.Klein gekocht,en hji doet 't na een voorzichtige gewenning heel goed:)
hij eet uit mijn hand,en is de chef déquipe van de bak
bijgaand,nog 'n paar plaatjes
groetjes piet

Bijlagen

• aqurium 3e kwartaal 2007 207.jpg
    aqurium 3e kwartaal 2007 207.jpg
    134,7 KB · Weergaven: 192
  • aqurium 3e kwartaal 2007 207.jpg
    aqurium 3e kwartaal 2007 207.jpg
    134,7 KB · Weergaven: 5
  • aqurium 3e kwartaal 2007 006.jpg
    aqurium 3e kwartaal 2007 006.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 7

Sorry Piet,slecht gelezen!! Heb er ook vaak aan gedacht maar nooit aangedurfd!! Is un Beauty :) !!

Ik idem. Wat is het een fantastische vis en wat ziet deze er gezond uit.

Heb je nooit last gehad van stipaanvallen?

Gr. Roy

manuel69 zei:
Sorry Piet,slecht gelezen!! Heb er ook vaak aan gedacht maar nooit aangedurfd!! Is un Beauty :) !!

hallo roy en manuel
roy, de witborst krijgt regelmatig stip!Maar hier ben ik niet ongerust over.{Vergelijkbaar met 'n hepatus.}Dit krijgt hij indien ik in de bak werk of bij stres. Hij eet spirulina+kelpflakes uit de hand,evenals mijn naso,terwijl ik op 't zelfde moment 4 soorten diepvriesvoer in de bak gooi voor de rest v/d vissen en koralen.Oh ja hijkrijgt af en toe ook geraspte knoflook,dit biedt weerstand tegen stip!{je kunt ook lipovit geven,hier zit ook knoflook in.
Manuel,dit vind ik ook de mooiste vis in mijn driehoek.En omdat ie 't verdient heb ik zojuist nog 'n paar fotootjes geknipt;)
groet piet
Boarder zei:
Ik idem. Wat is het een fantastische vis en wat ziet deze er gezond uit.

Heb je nooit last gehad van stipaanvallen?

Gr. Roy

Bijlagen

• witborst staart.jpg
    witborst staart.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 3
  • witborst 12-12-07 001.jpg
    witborst 12-12-07 001.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 3
  • witborst 12-12-07 002.jpg
    witborst 12-12-07 002.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 5
  • witborst 12-12-07 003.jpg