Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Picasso doktersvis

Akabalt

ZeewaterForum lid
Goedemorgen,

Wij hebben sinds kort een nieuwe bewoner in ons aquarium, onze dory.. alleen hadden we verwacht dat deze blauw zou worden maar hij blijft bijna zwart van kleur. Kan dit nergens terugvinden maar is dit geen gewone variant?
Krijg m moeilijk op de foto want is erg schuw 😅
20250804_093722.jpg

Of het dier is gewoon hartstikke gestresst.
Dat verklaard ook waarom die zo schuw is.

Zou niet weten waarom, hij eet super.. en zolang we er niet voor staan zwemt ie lekker rond in de bak.. waardes zijn prima

Hoe groot is de bak? En welke andere vissen heb je het dan over?

Bak is 180 liter, er zwemmen 2 clownvisjes, een citroenjuffer, een lipvisje en een blennie.

180 liter met een picasso kan echt niet... Zoek een ander thuis voor deze mooie vis en kies vissen die wel bij je bak passen

Als deze te groot wordt gaat hij naar een nieuw huisje. Heb altijd gezonde picasso's en dit gaat prima. Mijn vraag was waarom deze picasso zwart van kleur was?

Als deze te groot wordt gaat hij naar een nieuw huisje. Heb altijd gezonde picasso's en dit gaat prima. Mijn vraag was waarom deze picasso zwart van kleur was?
Stress, een picasso dokter moet kunnen zwemmen. Iets wat in een bak van de grootte wat jij hebt niet kan.

Dit is niet een manier om met deze dieren om te gaan in mijn mening. Ik zou daar nog eventjes goed over nadenken

Het kunnen 2 dingen zijn… jaa, er bestaan idd zwarte/donkere versies van de Paracanthurus. Al komen die niet zo vaak voor. Maar het kan ook stres zijn zoals Erbe aangeeft. Een Doktersvis moet echt meters kunnen maken en dat lukt niet in een 180 liter bakje. In mijn ogen is 350 liter toch wel het minimum voor deze vis. En een gestreste Paracanthurus kan idd ook donker van kleur worden. Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een beter onderkomen voor de vis. Maar dat is mijn mening.

Verdiep je hier eens in deze vis:

Maar kort samengevat:
Minimale aquarium grootte: 2000 liter

Back
Bovenaan