Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Overal hele kleine beestjes op me ramen

Rickdejong

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Van dag tot dag zie ik opeens overal hele kleine watervlooi achtige diertjes op me ramen.
Het zijn er ook extreem veel, lijken wit te zijn en ze lijken af en toe een beetje heen en weer te lopen op het raam.
Een foto maken is heel erg lastig, zoals je misschien kunt zien..
Maar ik vraag me af wat het precies zijn?
Iemand die me meer kan vertellen?
Ik ververs af en toe met zee water waar het eventueel in me heeft kunnen komen.
Ik heb ook een tijd terug copepods toegevoegd maar ik dacht dat die zich anders gedragen en er toch ff anders uit zagen, ik kan het ook mis hebben..

Bijlagen

• 20220329_170939.jpg
    20220329_170939.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 61
  • 20220329_170953.jpg
    20220329_170953.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 58
  • 20220329_170943.jpg
    20220329_170943.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 63
  • 20220329_171335.jpg
    20220329_171335.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 64
  • 20220329_171339.jpg
    20220329_171339.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 67
Hallo allemaal,

Van dag tot dag zie ik opeens overal hele kleine watervlooi achtige diertjes op me ramen.
Het zijn er ook extreem veel, lijken wit te zijn en ze lijken af en toe een beetje heen en weer te lopen op het raam.
Ik heb ook een tijd terug copepods toegevoegd maar ik dacht dat die zich anders gedragen en er toch ff anders uit zagen, ik kan het ook mis hebben..
Lijkt hier hier op ik heb dit in mijn sump zitten zijn pineapple sponzen en lijken inderdaad op een ananas ziet het er bij jou ook zo uit F8C7BCB3-3F33-44DB-9664-EF4A34CAF1CC.jpegE171EB5B-B2EF-4A8C-9697-551D747D353D.jpeg

Zijn t deze niet ?.
Kwallensoortje en verdwijnt na de opstart vanzelf weer.
Screenshot_20220329-191036_Google.jpg

Afgaande op je beschrijving denk ik dat het copepods zijn. Zelf had ik een tijdje terug er ook veel op m'n raam zitten. Wel kon ik van dichtbij redelijk duidelijk de vorm zien. (Foto van internet)header-copepod-omega-3.jpg

Bedankt voor de reacties.
Het lijkt van dichtbij wel enig sinds de vorm van een copepod te hebben zoals @KenV2 zegt.
Een klein rond vormig lichaampje met een lichter dun staartje erachter.
Ik hoef me dus niet zoveel zorgen te maken lijkt me?

Hallo allemaal,

De copepods die je koopt in de winkel zijn vaak niet dezelfde als degene die zich uiteindelijk vestigen in je bak. Die je gekocht had zijn waarschijnlijk rood en redelijk groot?

Op basis van je foto's is het moeilijk te zeggen, ze zijn niet echt duidelijk helaas.

De copepods die je koopt in de winkel zijn vaak niet dezelfde als degene die zich uiteindelijk vestigen in je bak. Die je gekocht had zijn waarschijnlijk rood en redelijk groot?

Op basis van je foto's is het moeilijk te zeggen, ze zijn niet echt duidelijk helaas.
Je hebt gelijk ja, alleen die in ik in de winkel kocht waren ook wit.
Met de telefoon die ik nu gebruik ben ik helaas niet in staat om betere fotos te maken. Maar ik ga het vanavond eens proberen met die van mijn vriendin, dus hopelijk kom ik straks met een knappe foto.

Als de bak eenmaal is ingedraaid maar er nog maar weinig/geen vissen in zitten, is het geheel normaal dat je nog veel meer soorten kleine diertjes rond ziet scharrelen. Een gezond zeeaquarium is niet 'steriel'. Kortom: niks aan de hand.

Back
Bovenaan