Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

osmose water maken

Sam d

Junior Lid
Vandaag heb ik mijn osmose apparaat aangeschaft met daarna een extra silicaat en di filter. mijn vraag is. wanneer je klaar bent. moet je het water uit die filterpotten halen, of mag het er blijven inzitten? Ik zal bijvoorbeeld wekelijks 1x osmose water maken. mag dat water er dan de hele week blijven instaan?

Als je de eerste keer water opzet , vergeet dan niet eerst de koolfilter door te spoelen zonder dat het osmose erachter hangt .

Eens met Erwin en MvB. Nat houden en even doorspoelen. Het is het mooiste als je het spoelwater NIET door het DI-filter laat lopen: het DI-filter verwijdert weliswaar de ongewenste stoffen, maar raakt op deze manier erg snel verzadigd.

Dus vandaag nog wat getest. Het ingaande water heeft tds waarde van 385 en silicaat van 10 en het osmose water heeft tds van 1 en silicaat van 0,1. Ik heb wel een di filter en silicaatfilter nog bijbestelt die achter het osmose apparaat staan. Wat ik mij nog afvroeg. Ik ben loodgieter en heb hier thuis nog honeywell ff60 triplex waterfilters liggen. Dit is eerst een fijne zeef. Dan een nog fijnere filter en dan koolstoffilter. Heeft dit nut om dit nog voor de osmose installatie te plaatsen of zal dat nirt veel uitmaken?

Het extra filter zal weinig tot geen invloed op het osmose water zijn. Enkel kan de stand tijd van het fijn filter wat langer worden.

Wel met Tanne eens, dat je tijdens het spoelen eerst het water direct na je osmose filter niet door je DI / Silicaat filter moet leiden. Het 1e water is nl wel vervuild. volgens mij omdat in stilstand, er toch verontreiniging van de kraanwater zijde door het filter naar de schoon water zijde kruipt.
Zet in de slang tussen je osmose uitgang en DI filter een y stuk en een extra kraantje op een zo'n uitgang. Kun je deze ook als spoelkraan gebruiken om het vervuilde osmose water af te voeren.

Back
Bovenaan