Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opgestart

Ja hoor !
Heb jij intussen iets aan de instellingen van de lampen veranderd ?

Hallo Hans
U zult mij misschien niet meer herinneren maar we hebben elkaar ontmoet bij Theo
Toen ik mijn nieuwe verlichting kwam ophalen en zoals Dominique al zegt als je graag de
Instellingen wilt veranderen altijd eerst de voorgestelde instelling opslaan dan kun je niks verkeerd doen
Grtz Danny

Hallo Hans
Aan de instelling van de t5 heb ik niets veranderend alleen de tijdsduur branden hier nu 6uren met half uur opgaand en
Half uur afgaand
Aan de led heb ik het blauw tot max. 205 gezet
Rood tot max. 140
Wit en Royal blauw bijden 255
Dit geleidelijk opgaand van 08.30h tot 23.00h
Eerst alleen rb tot 10.00h dan alles stilaan opbouwend tot 12.00 h om dan op volle sterkte ti's te zeggen
Blauw 205
Rood 140
Rb. 255
Wit. 255
Hopelijk kun je hier een beetje aan uit hè Hans
Grtz danny

Het is inderdaad een beetje te blauw. Goede sugestie.

Hallo Hans
Aan de instelling van de t5 heb ik niets veranderend alleen de tijdsduur branden hier nu 6uren met half uur opgaand en
Half uur afgaand
Aan de led heb ik het blauw tot max. 205 gezet
Rood tot max. 140
Wit en Royal blauw bijden 255
Dit geleidelijk opgaand van 08.30h tot 23.00h
Eerst alleen rb tot 10.00h dan alles stilaan opbouwend tot 12.00 h om dan op volle sterkte ti's te zeggen
Blauw 205
Rood 140
Rb. 255
Wit. 255
Hopelijk kun je hier een beetje aan uit hè Hans
Grtz danny

De bak boven in de keuken draait intussen vrij stabiel.
Fosfaat gezakt naar 0.03 en nitraat op 5.
De grote bak beneden in de kelder heb ik gisteren opgestart met nieuw levend steen.
Deze laat ik autonoom draaien tot hij aanvaardbare waardes heeft en dan pas gaat hij in serie met de bak boven.

Intussen heb ik wat fotootjes genomen van de bak boven. Staat eigenlijk al weer vol met stekken.
Ik blijf op stekkenjacht gaan. Plaats genoeg.

De kleuren zijn aanvaardbaar en de groei komt stilaan.

Bijlagen

• DSC03072.jpg
    DSC03072.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 59
  • DSC03073.jpg
    DSC03073.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 49
  • DSC03074.jpg
    DSC03074.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 51
  • DSC03054.jpg
    DSC03054.jpg
    85 KB · Weergaven: 46
  • DSC03058.jpg
    DSC03058.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 38
Nog eentje.

Bijlagen

• DSC03060.jpg
    DSC03060.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 21
Hoi Hans,
Ik zie dat de koralen al goed aan het groeien zijn thumbs up
Volgens mij een goede keuze de nieuwe ATI hybride lamp.
Ik zou de stekken niet tekort naast elkaar plakken, over een half jaar raken ze zich onder elkaar.
Jammer kan ik je nog geen stekken kan aanbieden, maar zal eens rondkijken voor een paar mooie acro stekken voor je.
Ik laat je nog wel iets horen.
Groetjes Erik

Hoi Hans,
Ik zie dat de koralen al goed aan het groeien zijn thumbs up
Volgens mij een goede keuze de nieuwe ATI hybride lamp.
Ik zou de stekken niet tekort naast elkaar plakken, over een half jaar raken ze zich onder elkaar.
Jammer kan ik je nog geen stekken kan aanbieden, maar zal eens rondkijken voor een paar mooie acro stekken voor je.
Ik laat je nog wel iets horen.
Groetjes Erik

Je hebt gelijk Erik maar als ik iets tegenkom kan ik het niet laten staan.
Binnenkort heb ik meer plaats en dan zal ik wel wat uitdunnen.
Ik ben nu vooral ook aan het kijken wat het al goed doet en wat niet.
Over de LED ben ik zeer tevreden.
Ik heb de lampen al hoger gehangen omdat de bovenste koralen wat te bleek werden.
Beetje zoeken nog.
Kijk vooral maar uit naar wat Acro's voor mij !!!

mooie bak hoor en de groei zit er goed in
als ik naar je vorige bak zie dan maak ik een diepe buiging respect uitsteeekend
geweldige mooie koralen stonden daarin
maar je bent al weer goed aan het verzamelen
deze bak wordt zeker weer een van de mooiste van het forum
graag kom ik een keer bij je kijken ik wil ook naar tomas en volgens mij woont die vlakbij dus mooi te combineren
gr robert

De bak boven in de keuken draait intussen vrij stabiel.
Fosfaat gezakt naar 0.03 en nitraat op 5.
De grote bak beneden in de kelder heb ik gisteren opgestart met nieuw levend steen.
Deze laat ik autonoom draaien tot hij aanvaardbare waardes heeft en dan pas gaat hij in serie met de bak boven.

Intussen heb ik wat fotootjes genomen van de bak boven. Staat eigenlijk al weer vol met stekken.
Ik blijf op stekkenjacht gaan. Plaats genoeg.

De kleuren zijn aanvaardbaar en de groei komt stilaan.

Wat vond je van het levend steen Hans? Kakelvers als je het mij vraagt want heb nog verschillende levende krabbetjes eruit gehaald. De eiwitafschuimer pruttelt lekker hier. Ik vind dat geweldig om te zien. Geen vissen of ander leven in de bak en toch pruttelt de eiwitafschuimer, een heerlijk gevoel:biggrin:. Ga jij ook je lichtduur langzaam opbouwen? Grtjs Dominique

mooie bak hoor en de groei zit er goed in
als ik naar je vorige bak zie dan maak ik een diepe buiging respect uitsteeekend
geweldige mooie koralen stonden daarin
maar je bent al weer goed aan het verzamelen
deze bak wordt zeker weer een van de mooiste van het forum
graag kom ik een keer bij je kijken ik wil ook naar tomas en volgens mij woont die vlakbij dus mooi te combineren
gr robert

Toch nog even wachten om te komen. Laat het toch nog maar wat doorgroeien. Altijd welkom uiteraard. Al was het maar eens om de kelderopstelling en organisatie eens te zien. Ik ben er fier op. Ik woon wel maar op 20 km van Luc. Die combinatie is gemakkelijker.
Thomas (fastkid) woont toch nog verder, zo'n 200 km als ik me niet vergis.
Tot zondag!

Wat vond je van het levend steen Hans? Kakelvers als je het mij vraagt want heb nog verschillende levende krabbetjes eruit gehaald. De eiwitafschuimer pruttelt lekker hier. Ik vind dat geweldig om te zien. Geen vissen of ander leven in de bak en toch pruttelt de eiwitafschuimer, een heerlijk gevoel:biggrin:. Ga jij ook je lichtduur langzaam opbouwen? Grtjs Dominique

Inderdaad, per doos zaten er een twee of drietal crabben. Ik heb er een aantal in mijn sump gegooid.
Ik start ook op met 1 uur per dag en om de week een uurtje bijtellen.
Ik plaats zaterdag nog wat foto's. Eerst nog wat opruimen in de kelder.
Gelukkig heb ik er een ventilator om de zeelucht wat te bedwingen want anders waande je je in de haven van Nieuwpoort.

...en voor de Nederlanders aan het frietkot op de dijk aan het circuit van Zandvoort.

Zoals beloofd, foto's van de kelder. (technische ruimte)
Opstart van de bak voor de moederdieren met vers levend steen. Draait op zich met een sump eronder.
Opstart van een wierenbakje volgens de Triton methode.
4.jpg5.jpg.2.jpg3.jpg1.jpg

De koraaltjes in de stekkenbak zijn de aanwinsen van dit week-end.8.jpg9.jpg6.jpg7.jpg10.jpg

laatste

11.jpg

Een paar beeldjes.

DSC03113.jpgDSC03114.jpgDSC03117.jpgDSC03130.jpgDSC03135.jpg

Ziet er goed uit zeg.

Zijn jullie toen niet bij mij geweest in tiel om die grote doopvont te halen?

Ziet er super uit lijkt net of ik bij Luc in de kelder kijk :-)

Nee hoor, ik kan me niet herinneren dat ik erbij was.
Zo'n kelderruimte is inderdaad zalig om mee te werken.
Krijg je ook weer wat minder je vrouw achter je als er weer eens wat water over de vloer laat lopen. Zalig knoeien.

Tot daar stopt de vergelijking met Luk hoor.
Ziet er goed uit zeg.

Zijn jullie toen niet bij mij geweest in tiel om die grote doopvont te halen?

Ziet er super uit lijkt net of ik bij Luc in de kelder kijk :-)

Kleine tegenslag, 4 maanden na het her-heropstarten is mijn aquarium boven beginnen lekken.
Niet erg maar toch kleine druppeltjes en voorlopig afgeplakt en opgelost met silicone en kleefstrippen.
Ik moet wel een nieuwe bak bestellen.
Gelukkig heb ik plaats om mijn dieren tijdelijk te huisvesten.

Hoi Hans,
Dat is dikke pech hebben, en dat op je verjaardag. mecry
Ik hoop dat je een bak met 10 jaar garantie hebt !
Probeer er nog een fijne dag van te maken.
Groetjes Erik

Kleine tegenslag, 4 maanden na het her-heropstarten is mijn aquarium boven beginnen lekken.
Niet erg maar toch kleine druppeltjes en voorlopig afgeplakt en opgelost met silicone en kleefstrippen.
Ik moet wel een nieuwe bak bestellen.
Gelukkig heb ik plaats om mijn dieren tijdelijk te huisvesten.

Back
Bovenaan