Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opgestart

Was inderdaad interessant, vooral als je in een "dipje" zit na de tegenslagen met de bak...
Nu weer bovenop en al aan het plannen om veel groter te gaan eens het huis er staat...
nog een bedankt Hans!

Dag Hans,
nogmaals bedankt voor de ontvangst zondag. U aqua ziet er super uit, enkele mooie stukken die je daar staan hebt. De stekken die zijn we ondertussen een plaatsje aan het geven.

Groetjes Marc

Fijn Marc, tot de volgende keer.

Nog wat fotootjes :

Bijlagen

• DSC02188.jpg
    DSC02188.jpg
    269,8 KB · Weergaven: 39
  • DSC02190.jpg
    DSC02190.jpg
    262 KB · Weergaven: 40
  • DSC02192.jpg
    DSC02192.jpg
    266,9 KB · Weergaven: 41
  • DSC02193.jpg
    DSC02193.jpg
    251,4 KB · Weergaven: 85
  • DSC02194.jpg
    DSC02194.jpg
    239,2 KB · Weergaven: 52
Kent soms iemand het roze koraal ? Montipora ??

Bijlagen

• DSC02197.jpg
    DSC02197.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 24
  • DSC02198.JPG
    DSC02198.JPG
    272,7 KB · Weergaven: 39
Hans,
goed bezig.uitsteeekend
Het roze koraal op de laatste foto, is dat een porites?

Hans,
goed bezig.uitsteeekend
Het roze koraal op de laatste foto, is dat een porites?
Nu dat je het zegt, zou kunnen. Ik dacht eerst een roze caliendrum maar dat is het zeker niet.

hey hans.... foto's in post 345: nu weet ik waar die 2 naar toe zijn, doeme toch van die roze. had hem ook zien staan. weet zelfs niet of het een porites of monti is. zeer mooi koraaltje. ook die andere trouwens kerst3

Schitterende bak!

Het roze koraal is waarschijnlijk een distichopora Mijn ervaring ermee is niet goed houdbaar beetje vergelijkbaar met dendro's ze leven niet van licht.

Groetjes Michael

Is dat dezelfde soort die Pieter in zijn dendrobak, de naam ontsnapt me nu, beneden heeft ?

Schitterende bak!

Het roze koraal is waarschijnlijk een distichopora Mijn ervaring ermee is niet goed houdbaar beetje vergelijkbaar met dendro's ze leven niet van licht.

Groetjes Michael

hey hans.... foto's in post 345: nu weet ik waar die 2 naar toe zijn, doeme toch van die roze. had hem ook zien staan. weet zelfs niet of het een porites of monti is. zeer mooi koraaltje. ook die andere trouwens kerst3
Ik vond het al vreemd dat die roze er de zaterdag nog stond, speciaal koraal toch.
Als Michael gelijk heeft ziet het er wel niet zo goed uit.
Van het fijntakkige, stonden er twee. Robertus heeft zijn broertje mee.

Pieter had de paarse variant als ik me niet vergis.

Ben zelf ook in de verleiding geweest om deze koralen op voorraad te nemen ze zien er echt prachtig uit alleen is het meer een bos bloemen! Ik zou hem iedergeval een donker plekje geven en hopen dat ik ongelijk krijg;)

Groetjes Michael

Bak ziet er weer goed uit Hans. Je hebt weer een paar mooie stukken meegenomen. Ik heb ook nog staan kijken naar dat roze stuk. Ik denk zomaar dat deze uit wat dieper gelegen plekken vandaan komt en zou het koraal niet in de volle verlichting zetten.

Groet,
Gerrit

Bak ziet er weer goed uit Hans. Je hebt weer een paar mooie stukken meegenomen. Ik heb ook nog staan kijken naar dat roze stuk. Ik denk zomaar dat deze uit wat dieper gelegen plekken vandaan komt en zou het koraal niet in de volle verlichting zetten.

Groet,
Gerrit
Ik heb die gisterenavond naar de diepte verplaatst. Prachtig stuk, zou toch spijtig zijn als het niet zou overleven.

Alles is mooi op kleur gekomen Hans, je hebt een ferme sprong vooruit gedaan topjes
Het word weer tijd voor een bezoekje, we spreken nog wel iets af.
Groetjes Erik

Alles is mooi op kleur gekomen Hans, je hebt een ferme sprong vooruit gedaan topjes
Het word weer tijd voor een bezoekje, we spreken nog wel iets af.
Groetjes Erik
Contacteer Luc eens, er hangt zondag iets in de lucht. Kom gerust bij mij.

Hans, Bak draait super zo te zien met een erg mooie diversiteit aan dieren.

We zullen jou niet horen klagen..

Hans, Bak draait super zo te zien met een erg mooie diversiteit aan dieren.

We zullen jou niet horen klagen..
Nee hoor, ik klaag zeker niet.

Back
Bovenaan