Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Schiterend visje Bas , de japonicus doet het ook goed zie ik. Gr jaap

De japonicus doet het idd goed! Heeft in het begin wel wat huidproblemen gekend, maar door goed te blijven voeren en de bak met rust te laten is dat inmiddels nagenoeg helemaal verdwenen. Het is een echte veelvraat en grijpt het voer uit mijn vingers als ie daar de kans toe ziet!

Schitterend nieuw visje bas erg mooi.

Kon 'm niet laten zwemmen bij de LFS.. ;)

Groetjes wesley

Woww die is te gek!!

Ja, hè? :biggrin:

Vandaag weer even een meetronde gedaan:

Meting 4 april 2015.jpg

Omdat mijn zoutgehalte de laatste tijd wat te hoog is (eigen schuld..te weinig gecontroleerd) ben ik deze aan het corrigeren, waardoor met name de CA, KH en MG waarden afwijken van de streefwaarden. MG is inmiddels weer op pijl en ga nu rustig de KH en CA waarden weer omhoog brengen.
Naast Kalium vandaag ook Jodide opgehoogd. Verder zijn de waarden prima.

Mooie lipvis Bas! Fijn ook dat hij zo snel geaccepteerd wordt.
Ik vind vooral de tekening op zijn kop erg mooi, doet me denken aan de tekening van mijn regenboog ;)

Voor de rest ziet de bak er ook mooi uit, volgens mij zit de groei er goed in!

Hallo,

Wat een mooie vis!
Wat voor één is het ?

Gr, Michael

f602323688f4ef43fb5ed54268d67dfb.jpg

Wat is het? Een Filipijnen-dokter of te wel http://zeewaterforum.info/database/index.php?DierID=32&taal=ned&GroepID=1&HoofdgroepID=1

Een van de mooiste maar ook zeker een van de gevoeligste dokters op het gebied van huidproblemen met name stip.

Zeker geen makkelijke vis om te houden dus des te meer complimenten Bas hoe hij er bij jou bij zwemt. Mooi exemplaar ook maar ja waar kwam deze ook al we vandaan?

Enne Bas , heb je die witte bak afgelopen vrijdag daar nu wel geparkeerd zien staan? (insite grapje) Was weer even gezellig na zo'n langer tijd en zeker weer mooie dingen gezien, ook op mijn gebied dus.

Vind je leder met witte poliepen nog altijd een mooi koraal. Beetje ondergewaardeerd want die kan zo mooi uitstaan!
Leuke bak dus en vooral mooie inrichting en vissen.

Gr Jan

Wat is het? Een Filipijnen-dokter of te wel http://zeewaterforum.info/database/index.php?DierID=32&taal=ned&GroepID=1&HoofdgroepID=1

Een van de mooiste maar ook zeker een van de gevoeligste dokters op het gebied van huidproblemen met name stip.

Zeker geen makkelijke vis om te houden dus des te meer complimenten Bas hoe hij er bij jou bij zwemt. Mooi exemplaar ook maar ja waar kwam deze ook al we vandaan?

Gr Jan

Bedankt Jan. topjes

Inderdaad een van de mooiste dokters, jammer dat hij zo gevoelig is..

Gr, Michael

Zie dat ik alweer wat reactie achter loop..dus even netjes reageren :o

Mooie lipvis Bas! Fijn ook dat hij zo snel geaccepteerd wordt.
Ik vind vooral de tekening op zijn kop erg mooi, doet me denken aan de tekening van mijn regenboog ;)

Voor de rest ziet de bak er ook mooi uit, volgens mij zit de groei er goed in!

Dank, Jordy! Ik zag 'm zwemmen en was gelijk verkocht..idd erg mooie tekening!
De groei zit er zeker in en ik verwacht nog meer als ik mijn verlichting op orde heb. Heb nu twee t5 lampen vervangen en die hebben de afgelopen week op 100% meegedraaid zonder te dimmen. Dit om ze goed te laten inbranden. Dit weekend ga ik de andere twee t5 buizen vervangen en laten inbranden. Na volgende week kan ik ze dan optimaal laten branden en ga ik ook het aantal maximale branduren ophogen omdat ik verwacht dat ik daar nog meer profijt van ga hebben qua groei.

Hallo,

Wat een mooie vis!
Wat voor één is het ?

Gr, Michael

Erg mooi, maar wel gevoelig zoals Jan hieronder aangegeven heeft..;)

Enne Bas , heb je die witte bak afgelopen vrijdag daar nu wel geparkeerd zien staan? (insite grapje) Was weer even gezellig na zo'n langer tijd en zeker weer mooie dingen gezien, ook op mijn gebied dus.

Vind je leder met witte poliepen nog altijd een mooi koraal. Beetje ondergewaardeerd want die kan zo mooi uitstaan!
Leuke bak dus en vooral mooie inrichting en vissen.

Gr Jan

Jan, bedankt voor het beantwoorden van de vraag van Michael! topjes
Dank ook voor je compliment. Het is geen makkelijke vis en hij heeft af en toe nog wat problemen met de huid, maar dat mag geen naam hebben! Vind het een echte aanwinst voor mijn bak!

Nee, heb die mooie mustang niet gezien, want ik had net die week besloten om een keer op de woensdag naar Putten te gaan. Dom..had ik nooit moeten doen natuurlijk.. ;)

En die duivelsklauw is zeker ondergewaardeerd door velen. Ik zelf wil eigenlijk nog wel de groene variant erbij plaatsen..lijkt mij een mooi contrast geven!

Van de week zag ik dat één van mijn Jebao stromingspompen stil stond, dus meestal is dat een teken dat hij schoongemaakt moet worden. Dus gelijk maar een emmer water met azijn bovenop de bak geplaatst en hier de pomp in laten draaien. Na een paar uurtjes was ie weer helemaal schoon en na wat vaseline op de as te hebben gesmeerd de pomp weer in de bak geplaatst. Helaas bleek daarna de stromingspomp niet meer aan te willen gaan. Het euvel is dat de controller niet meer goed functioneert De ledjes knipperen af en toe, maar een programma selecteren en het daadwerkelijk draaien van de pomp lukt niet meer.

Via een advertentie op het forum heb ik een vervangende controller plus voeding op de kop weten te tikken. Als het goed is stuurt Petero (waarvoor dank!) deze zsm op en kan ik de pomp weer laten draaien. Gelukkig heb ik een tweede jebao wp40 draaien, dus heb ik niet gelijk een issue qua stroming.

Alternatief was om direct een gyre aan te schaffen, maar zit eigenlijk nu even niet te wachten op de aanzienlijke kosten hiervoor. :o

Vanavond maar direct het andere armatuur voorzien van nieuwe t5 buizen. Ook de profilux programmering direct aangepast om de lampen een aantal dagen te laten indraaien.

Het ander armatuur qua programmering weer aangepast en het aantal 100% branduren opgehoogd naar tien. Ik verwacht dat hierdoor de groei nog meer gestimuleerd zal worden.

Vanmiddag nog even in Putten langs geweest voor wat levend voer en een flesje FE trace en NO3+. Kunnen we weer even vooruit! ;)

Dat viel mij ook al op, wat is je geheim om je hystrix zo te laten groeien.

groet
Adri

Wat een mooie groeivorm van de histrix , of is deze in stukjes geplakt gr jaap

Wat een mooie groeivorm van de histrix , of is deze in stukjes geplakt gr jaap

Dat viel mij ook al op, wat is je geheim om je hystrix zo te laten groeien.

groet
Adri

Heb helemaal niks aan gedaan aan die hystrix. Sinds hij op deze plaats staat vertakt ie als een gek en kleurt mooi roze. Ik heb dit stuk als stek aangeschaft van Bas (Bas en Denise/Wassenaar) en op 24 december 2014 heb ik deze op de huidige plek geplaatst, zo zag hij er toen uit:

hystrix.jpg

Dus kan wel zeggen dat ie er erg op vooruit is gegaan! :biggrin:

Nog een actuele foto van de hystrix:
382b488af26a4590b002259706a752cb.jpg

Idd heel mooi bas....

greetings, GlennF

Dank je, Glenn!

Ziet er prachtig uit Bas. Die Hystrix groeit echt razend snel bij je en dat hij redelijk kaal je bak in kwam lijkt nu eerder een voordeel omdat het de groeivorm zeker positief beïnvloed.

Jammer dat ik je net gemist heb in Putten, ik heb toch iets andere werktijden [emoji12]

Back
Bovenaan