Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Heb nog niet de kans gehad om de symbiose krab vast te leggen op foto, maar heb wel dit saaie filmpje.. ;)

[video=youtube;Nh8xjUOdVGg]https://www.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=Nh8xjUOdVGg&app=desktop[/video]

Ach het geeft een beetje een idee van het mooie krabbetje..

Hi Bas,

Ja dat inderdaad andere koek met een voorzetlens er bij, je hebt dan erg weinig bewegingsvrijheid.
Een kleine trilling en je bent volkomen onscherp, moet je je voorstellen hoe moelijk dit is tijdens een duik waar je ook nog hebt met stroming te maken hebt.

Welke diopter gebruik jij?

Ik zit met 60mm macrolens en een 1.4 teleconverter en op de lens een +4 diopter.

Je foto's zijn weer erg geslaagd.

Groet
Adri

Thnx! Heb met de voorzetlens een hele kleine scherptediepte..dus da's af en toe erg lastig fotograferen, maar geeft wel mooie bokeh.

Laatst bewerkt:
Hi Bas,

Ja dat inderdaad andere koek met een voorzetlens er bij, je hebt dan erg weinig bewegingsvrijheid.
Een kleine trilling en je bent volkomen onscherp, moet je je voorstellen hoe moelijk dit is tijdens een duik waar je ook nog hebt met stroming te maken hebt.

Ik zit met 60mm macrolens en een 1.4 teleconverter en op de lens een +4 diopter.

Groet
Adri

holy sh...
ik zie dat ik er totaal geen verstand van heb ;)

Hi Bas,

Groet
Adri

Onder water gebruiken en de combinatie met stroming lijkt me extreem moeilijk, maar begrijp dat je dat wel eens in de praktijk doet? Heb je daar voorbeelden van?
Ik gebruik meestal een +4 diopter, maar af en toe ook een +2 diopter op de lens.

Dank voor het compliment..

holy sh...
ik zie dat ik er totaal geen verstand van heb ;)

lol...ik heb het voordeel dat ik twee hobby's kan en mag combineren.. :rolleyes:;)

Hi Bas,

voorbeelden genoeg. Kijk eens op www.a3l.nl hier staan heel veel duikfoto's van mijn duiktrips.

Maar hier slechts een kleine greep uit de collectie :)

dsc_0262.jpg
dsc_0406.jpg

dsc_0447.jpg

dsc_0546.jpg
dsc_0806.jpg
dsc_1267.jpg

dsc_0803.jpg

groet
Adri

ik kan me hier alleen volledig bij aansluiten: je bent een echte kunstenaar in fotografie Adri en voor zoiets heb ik altijd een diep respect!thumbs up

Heb nog niet de kans gehad om de symbiose krab vast te leggen op foto, maar heb wel dit saaie filmpje.. ;)

[video=youtube;Nh8xjUOdVGg]https://www.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=Nh8xjUOdVGg&app=desktop[/video]

Ach het geeft een beetje een idee van het mooie krabbetje..
7b0ef45a9d1dfac0beef0c386681a5d6.jpg

gr kasper

Hopelijk pakt je stek weer op bas

Back
Bovenaan