Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Deze bak kan tot iets moois uitgroeien! Is nu al leuk om naar te kijken. Mooie open structuur en toch afwisselend!

Dank je, Jordy! Het gaat lekker! Ijzer toevoegingen bevallen nog altijd, maar ik doseer het inmiddels niet dagelijks..deels luiheid en ik doseer af en toe ook gewoon ijzer (FE+) om mijn fosfaat onder controle te houden. Ik heb niet de luxe dat ik fosfaat moet gaan doseren. Misschien voer ik wat veel, maar ja..ik zie ook graag weldoorvoede vissen. Met name mijn japonicus heeft toch wat last van stip en dus probeer ik 'm daar doorheen te trekken door goed en afwisselend te blijven voeren. Dit is merkbaar in het fosfaat, maar goed die blijft met 0,08/0,09 nog wel binnen de perken.

Welke soort caulastrea ga je bijplaatsen? Je hebt nu toch de gele variant? Mocht die nieuwe goed aanslaan en je hebt stekken dan houd ik mij aanbevolen! ;)

Heb 2 soorten blasto's die het prima doen en ook de acan lordhowensis doet - na een tijdje kwakkelen- het nu prima. Ook heb ik een lobo staan die het prima doet. Dus ik verwacht dat de vlezige koralen het bij mij wel gaan doen... topjes

Natuurlijk heb je helemaal gelijk om lekker door te voeren. Maar mijn vissen zijn ook flink aan de maat hoor. Goede reden voor extra vissen !? :rolleyes:

Ik heb nu een baby-blauwe en een fel groene caulastrea. Geen gele (helaas). Met wat geluk krijg ik volgende week een kwakkelende Caulastrea. Blauw hart, roze buitenkant, volgens de eigenaar. Ben benieuwd.
Mocht je interesse hebben in de baby blauwe, die is wel rijp om te stekken. Kom je evt. naar de Frag Swap, eind maart?

Ah, met zoveel vlees zal je er minder last van hebben idd. Ben benieuwd, vind ze ook erg mooi en hoop ze over een tijdje ook te kunnen houden...

Deze bak kan tot iets moois uitgroeien! Is nu al leuk om naar te kijken. Mooie open structuur en toch afwisselend!

Dank je, Frode! Ik ga er alles aan doen om er iets moois van te maken!

Natuurlijk heb je helemaal gelijk om lekker door te voeren. Maar mijn vissen zijn ook flink aan de maat hoor. Goede reden voor extra vissen !? :rolleyes:

Ik heb nu een baby-blauwe en een fel groene caulastrea. Geen gele (helaas). Met wat geluk krijg ik volgende week een kwakkelende Caulastrea. Blauw hart, roze buitenkant, volgens de eigenaar. Ben benieuwd.
Mocht je interesse hebben in de baby blauwe, die is wel rijp om te stekken. Kom je evt. naar de Frag Swap, eind maart?

Ah, met zoveel vlees zal je er minder last van hebben idd. Ben benieuwd, vind ze ook erg mooi en hoop ze over een tijdje ook te kunnen houden...

Zei ik gele?..ahum..ik bedoel groengele variant natuurlijk. Ik ben het weekend van de swap niet thuis ivm een weekendje weg..dus nee, kom niet naar de swap. Die baby blauwe wil ik zeker wel een stek van hebben tegen de tijd dat je die gaat stekken. Laat maar weten als je zover bent.. ;)

Vandaag lekker bezig geweest met het aquarium en onder ander de nieuwe koralen een plek gegeven:

7ae2242cc5d1f652c3adfefa36bf2699.jpg

De formosa:
6d24061ed191fb04ce4b0eca3163ce01.jpg

Ook vandaag even het oranje oortje opgehaald:

5a148521096ffaf5bf622fcd62175a3f.jpg

Overzichtje:

e3525c551a1b9efda5a21188b49b4768.jpg
zeker goed bezig geweest Bas!

Begint flink vol te staan! Ziet er nog steeds luchtig uit door de open opbouw.

in het midden op de voorgrond, is dat een toorts koraal of heliofungia? (groen met witte toppen)

LALA;1188449zeker goed bezig geweest Bas![/QUOTE zei:
Dank je, Lara!

Begint flink vol te staan! Ziet er nog steeds luchtig uit door de open opbouw.

in het midden op de voorgrond, is dat een toorts koraal of heliofungia? (groen met witte toppen)

Idd begint het nu wat voller te worden, maar heb nog voldoende vrije ruimte.. :cool:

Dat koraal op de voorgrond is een heliofungia..een erg mooi koraal!

Wat een mooie felle kleuren! Vind de buttons op die bone ook erg mooi, heel natuurlijk. Enig puntje van kritiek is dat ik die vossekop te groot vind in verhouding tot je rif en de rest. Daardoor oogt je rif kleiner en dat is jammer.

Hi Miranda, dank voor je complimenten! :o En uiteraard je eerlijk mening! topjes
Tja en die vossekop..had 'm nog zo gewaarschuwd dat ie niet te hard mocht groeien...maar hij luistert niet.. :rolleyes::p
Blijf het wel een erg mooie vis vinden, dus zal niet snel afscheid nemen van 'm. Ben namelijk wel gehecht aan de vissen en als ik eenmaal een keuze voor een bepaalde vis heb gemaakt dan vind ik dat ik er ook goed voor moet blijven zorgen.

En ik vind dat zwemruimte nog zeker genoeg ook voor de grotere vissen, dus je hoeft absoluut niet al snel afscheid te nemen van iemand maar dat kale hoekje zonder zand...:( hihi
;)
blijft toch een zeer mooie en aparte bak Bas, mag trots zijn!
Welke Dokter is dat boven op de laatste foto? Supermooi!
fijn weekend,
groetjes, Lara

En ik vind dat zwemruimte nog zeker genoeg ook voor de grotere vissen, dus je hoeft absoluut niet al snel afscheid te nemen van iemand maar dat kale hoekje zonder zand...:( hihi
;)
blijft toch een zeer mooie en aparte bak Bas, mag trots zijn!
Welke Dokter is dat boven op de laatste foto? Supermooi!
fijn weekend,
groetjes, Lara

Thnx, Lara!

Die kale plek irriteert mij ook hoor..komt doordat ik met de pompen aan het spelen ben geweest en ik nu weer moeten bekijken of het zand nu weer wel wil blijven liggen..haha..

Die dokter is een japonicus! Erg mooie vis!

Thnx, Lara!

Die kale plek irriteert mij ook hoor..komt doordat ik met de pompen aan het spelen ben geweest en ik nu weer moeten bekijken of het zand nu weer wel wil blijven liggen..haha..

Die dokter is een japonicus! Erg mooie vis!

Ja, natuurlijk, geen drama, had ik ook hetzelfde, binnen een nacht het zand van een plekje weg gespoeld van de stroming, dus idd met de pompen ff spelen...
Het lichaam is idd Japonicus kleur maar die blauwe kop!:confused: Of komt dat van verlichting gewoon?

Ja, natuurlijk, geen drama, had ik ook hetzelfde, binnen een nacht het zand van een plekje weg gespoeld van de stroming, dus idd met de pompen ff spelen...
Het lichaam is idd Japonicus kleur maar die blauwe kop!:confused: Of komt dat van verlichting gewoon?

Hij zwemt net onder de blauwe ATI t5, dus vandaar de blauwe kop. Daarnaast is het ook een iphone foto en die heeft af en toe wat moeite met de daadwerkelijke kleurweergave.. ;)

De bak doet het prima en me waarden blijven stabiel. Er is echter één koraal wat het een tijdje goed gedaan heeft, maar nu wordt ie wit van onderaf:

4c08b936cb04f13deb40e22520ef86bc.jpg

Aan me waarden ligt het niet, tenminste voor zover ik na kan gaan. Jammer, want het is een mooi stuk.

In deze roze bol zit inmiddels ook het kleine symbiose krabje. Hopelijk kan ik m binnenkort een keertje vastleggen.

2188a1675c9401da712e51d6e0511767.jpg

Hi Miranda, dank voor je complimenten! :o En uiteraard je eerlijk mening! topjes
Tja en die vossekop..had 'm nog zo gewaarschuwd dat ie niet te hard mocht groeien...maar hij luistert niet.. :rolleyes::p
Blijf het wel een erg mooie vis vinden, dus zal niet snel afscheid nemen van 'm. Ben namelijk wel gehecht aan de vissen en als ik eenmaal een keuze voor een bepaalde vis heb gemaakt dan vind ik dat ik er ook goed voor moet blijven zorgen.
Haha dat juich ik alleen maar toe hoor ;) weet dat jij t goed voor hebt met je bakkie en dieren maar misschien ligt t gewoon aan de foto kan ook. Ik had vroeger een belachelijk snelgroeiende picasso en in t echt viel t me niet zo op tot ik dat slagschip op de foto zag in mn eigen bak haha. Je dokters vind ik overigens nog niet te groot hoor, tis alleen de vos. Maar je rif staat er echt prachtig bij nogmaals!!

Haha dat juich ik alleen maar toe hoor ;) weet dat jij t goed voor hebt met je bakkie en dieren maar misschien ligt t gewoon aan de foto kan ook. Ik had vroeger een belachelijk snelgroeiende picasso en in t echt viel t me niet zo op tot ik dat slagschip op de foto zag in mn eigen bak haha. Je dokters vind ik overigens nog niet te groot hoor, tis alleen de vos. Maar je rif staat er echt prachtig bij nogmaals!!

Het is idd wel de grootste van de bak! Gelukkig heb ik nog wel voldoende zwemruimte voor 'm..als dat niet het geval meer is ga ik echt een andere grotere bak voor m zoeken.

Dank voor het compliment! Ben d'r ook erg blij mee hoe de bak nu draait!

Totaal onkundig op het gebied van sps deze vraag van mij, omdat er nogal wat op dat steentje zit: ganzenvoetjes veroorzaken zulke schade niet?

Kan het me niet voorstellen, Marjan. Heb nooit eerder vernomen dat ganzenvoetjes dat doen/kunnen. Het is overigens wel opvallend dat deze alleen op dat steentje zitten..hmm...misschien morgen toch maar verwijderen die stek en zorgen dat alle ganzenvoetjes eraf zijn en de goede delen stekken. Ga er vanuit dat ik anders het stuk sowieso kan verwijderen..

Back
Bovenaan