bvansteyn
Senior Forumlid
Mooie fotos weer pas bak draait lekker zo te zien man.
Groetjes wesley
Dank je, Wesley!
Bak draait prima idd! Mag ik niet over klagen..
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mooie fotos weer pas bak draait lekker zo te zien man.
Groetjes wesley
Net even je filmpje in hd gekeken, heel mooi! foto's doen een zeewateraquarium toch geen eer aan, er gebeurd zoveel in zon kleine plas water.
super stekken! heeft robbert er nog meer staan of liep het storm?
Sterkte met je pomp, zou juist de nieuwe jebao eerst testen om te kijken of hij goed is en bevalt.als er dan wat aan de hand is weet je zeker dat je garantie hebt.
Als je hem in de kast legt en dan een keer moet gebruiken is misschien je garantie voorbij
Thnx! Ik ga ook eerst de jebao testen, want die heb ik vermoedelijk woensdag of donderdag al binnen. Dat moet dan mijn standaard opvoerpomp worden ipv de ecomax.![]()
Hej Bas,
Ik draai nu sinds 1 maart met de DC12000 op een soortgelijk leidingssysteem als de jouwe zonder problemen (op de een na hoogste stand!). Ik heb er tot nu toe nog niks negatiefs over gelezen? De ecomax daarentegen wel...
Gr. Luc
Ik dacht altijd dat daler pompen vanaf dezelfde fabriek kwamen. Niet dus?
Jeetje wat een pech Bas,
Ergens begin ik hem ook te knijpen. Ik heb namelijk ook een Ecomax (DM6500) die al 7 maanden draait.
Vooralsnog heb ik nog geen enkel probleem gehad, maar dat kan maar zo over zijn.
Ik heb ook altijd gedacht dat ecomax en jebao uit dezelfde fabriek kwamen. Ze zien er ook bijna hetzelfde uit, maargoed, Jebao staat met sommige producten natuurlijk ook bekend om het lenen van bestaande modellen
Zover ik heb kunnen vinden komen ze dan ook uit een andere fabriek.
Wat betreft een betaalbare, betrouwbare opvoerpomp kan je ook aan Eheim denken.
Deze had ik ook in het begin, maar deze maakte wel een stukje meer geluid en was minder zuinig.
Hoe dan ook is het handig om een reserve te hebben. Ik ga langzaam ook het forum in de gaten houden voor een tweedehandsje...
Goed om te lezen, want twee keer een kapotte opvoerpomp is wel zwaar kl*te..
Krijg overigens wel weer een nieuwe ecomax toegestuurd. Ook de verzendkosten van het opsturen worden vergoed, dus da's wel weer service! Maar zoals gezegd zal deze na een korte indraai test op de plank met reserve apparatuur belanden.
Ben benieuwd of de dc12000 net zo stil is als de ecomax. Alhoewel die doet nu niks meer, dus nu is ie helemaal stil..![]()
Ej Bas,
Ik vind het de stilste opvoerpomp die ik gehad heb. En mijn vorige pompen hadden allen debieten van max 5000 l/h... haha! Voor het stilste resultaat heb ik hem 'zwevend opgehangen'. Hij raakt nergens de bodem. Anders resoneerde de sump teveel, werkte als een klankkast.
Gr. Luc
waarom heb je eigenlijk zo'n zware opvoerpomp?
dat heb je voor jouw bak toch niet echt nodig?!
overigens ook hier een ecomax, zal toch ook maar eens beetje rondkijken voor 'n reserve
ze zijn inderdaad wel lekker stil

Ik heb een doorkijkbak, dus wilde de uitstroming van de opvoer zo ver mogelijk van de overflow. Om dit te bewerkstelligen heb ik pvc werk vanaf de opvoerpomp omhoog gebracht en laat ik deze over de complete lengte van de stabilisatie lopen tot aan de andere (kopse) kant van de bak. Op het pvc werk heb ik op verschillende punten loclines lopen om het opgevoerde water weer terug te spuwen in de bak. Deze zorgen dus als het ware ook voor een extra stukje stroming in de bak. Maar dit alles zorgt wel voor redelijk wat verlies aan stroming, vandaar de keuze voor een zwaardere pomp.
Bas, balen zeg van je pomp. Wel altijd een geruststellende gedachte als je wat op de reserveplank hebt staan.
Daarnaast hebben jij en ik ook nog eens randapparatuur (wervelbed, e.d.) aangesloten middels een bypass. Dat vraagt ook het nodige volumedebiet.
Gr. Luc
Vandaag de bak van Bas in het echt gezien. Mooi aquarium met veel potentieel. Gezond ogende koralen met veel uitstaande poliepen, die er in het echt nog mooier bijstaan dan op de foto's.
Bedankt voor de gastvrijheid Bas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.