Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

ah, ok
dan zal ik toch eens een keer een poging in die richting wagen, want die van mij zijn niet zo geweldig :o

Gistermiddag alle bij Robert gehaalde stekken maar even een plaatsje gegeven in de bak. Blijft toch altijd het minst leuke werk; het plakken van de stekken op hun juiste plekje. Maar goed het is weer gebeurd en er is niks gesneuveld.. :p

Zal binnenkort weer even wat verse foto's maken met de nieuwe stekken erop.

Ook nog even de belangrijkste waarden gemeten:

Sal 35
KH 7,2
CA 450
MG 1350
NO3 2
PO4 0,05

topjes

Even wat snelle iPhone shots van de nieuwe stekken:

Hyacinthus:
6e46da1711e4f6b13e483ba64cde353c.jpg

63f83788e3c25792a4a6fe32f815e572.jpg

In het midden de gele poritus en de montipora met paarse poliepen:
f047a93f23a3d8958d34a5a9af20053e.jpg

Tricolor:
c302edfe1e545eefe41f68d523c7fef5.jpg

Paarse acro (soort?)
5c2fabf53585cefb1c1571a6da25584d.jpg

Het leuke van mijn huidige camera is dat je ook HD video's kan maken. Heb die functie nog weinig gebruikt, maar toen ik de laatste keer foto's aan het maken was heb ik ook wat filmpjes gemaakt. Deze heb ik vandaag ff snel verwerkt tot een filmpje. Het is geschoten op verschillende tijdstippen en dus ook variërende belichting..ook was mijn lipvis overactief en zorgde voor flinke zandwolken en dus zweefvuil..ach ja, je kan niet alles hebben..haha..

Op deze video staan nog niet de nieuwe stekken die ik bij Robert heb gehaald vorige week... ;)..die video moet ik nog maken een dezer dagen..:cool:

Enjoy! (pas de kwaliteit even aan naar 1080p!)

[video=youtube;AouTEWHEBRI]https://www.youtube.com/watch?v=AouTEWHEBRI[/video]

Haha vet filmpie Bas..alleen die muziek had ik maar ff zachter gezet hahaha!! Mooie stukjes van Robert, vooral die gele Hyacintus. .zuinig op zijn hoor!! Gr Robin

Haha vet filmpie Bas..alleen die muziek had ik maar ff zachter gezet hahaha!! Mooie stukjes van Robert, vooral die gele Hyacintus. .zuinig op zijn hoor!! Gr Robin

Oei..stond het wat te hard? Heb via youtube muziek gedownload en er onder gezet. Verder niet geverifieerd hoe hard het stond. Ach het gaat ook puur om de beelden en het oorspronkelijke geluid bestond uit vragen van mijn zoontje en ander achtergrondgeluid.

En die hyacinthus is prachtig! Ben d'r zeker zuinig op! topjes

Hahaha ja het gaat om de beelden joh!! En die zijn echt vet!! Lekker bezig!!

Vandaag bij forumlid Jordy (jbweb) zijn dimbare t5 armatuur in elkaar geklust. Nu kan hij eindelijk met zijn Profilux zijn t5 armatuur aansturen en heeft hij een behoorlijke bak licht erbij! topjes

@Jordy: nog bedankt voor de mooie stekjes! Ze staan al lekker uit:

df0895518978239ab5d97e3c024db62e.jpg

Vandaag bij forumlid Jordy (jbweb) zijn dimbare t5 armatuur in elkaar geklust. Nu kan hij eindelijk met zijn Profilux zijn t5 armatuur aansturen en heeft hij een behoorlijke bak licht erbij! topjes

@Jordy: nog bedankt voor de mooie stekjes! Ze staan al lekker uit:

df0895518978239ab5d97e3c024db62e.jpg

Bas,
Nogmaals bedankt voor je hulp. Het lange wachten is ruimschoots beloond met een berg licht! Ook leuk om eens met mede-hobbyisten te praten...

Fijn dat de Galaxea aanslaat. Zorg wel dat ze niet teveel stroming krijgen. Toen ik hem inzette zijn er 3 koppen afgestorven door de sterke stroming. Nadat ik hen naar rustigere wateren heb verschoven, groeide hij snel weer aan.
Veel plezier ervan!

Bas,
Nogmaals bedankt voor je hulp. Het lange wachten is ruimschoots beloond met een berg licht! Ook leuk om eens met mede-hobbyisten te praten...

Fijn dat de Galaxea aanslaat. Zorg wel dat ze niet teveel stroming krijgen. Toen ik hem inzette zijn er 3 koppen afgestorven door de sterke stroming. Nadat ik hen naar rustigere wateren heb verschoven, groeide hij snel weer aan.
Veel plezier ervan!

Je hebt aangetoond dat je beschikt over meer dan voldoende geduld..:rolleyes:;)

De Galaxea staat redelijk in de stroming, maar vangt niet de volle bak. Zo te zien staat ie voor nu op de goede plek.

Back
Bovenaan