Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Euhm..lobo idd..dat bedoelde ik ook natuurlijk. Hij werd verkocht als acan, maar had al snel gezien dat het geen acantastrea is. Jammer genoeg....maar goed, daar was de prijs ook wel naar..:rolleyes:;)

Dank allen voor de correctie!

Vechten voor een stukje nori:

[video=youtube;2E1VuETKT4k]https://www.youtube.com/watch?v=2E1VuETKT4k[/video]

De japonicus heeft zich prima aangepast en zwemt actief rond en vecht net zo hard mee voor een stukje algenblad. Tot op heden nog geen stip gezien en heb zelfs vandaag behoorlijk in de bak gerommeld. Zaten wat ongewenste plekjes met een hardnekkige harige alg en die vroegen om een behandeling.. :rolleyes:
Ook heb ik de bodem weer wat gefatsoeneerd omdat er hopen lagen op plekken waar ze niet horen..;)

wat een verschil in gedrag van de japonicus in vergelijking met het eerdere filmpje zeg! echt leuk om te zien
de xanthurum laat hem nu echt met rust?

wat een verschil in gedrag van de japonicus in vergelijking met het eerdere filmpje zeg! echt leuk om te zien
de xanthurum laat hem nu echt met rust?

Ja, hij wordt nu met rust gelaten en zwemt rustig door de bak. Sporadisch zie je nog wel eens een schijnbeweging, maar de japonicus wordt geaccepteerd! topjes

Hey Bas mooi om te zien dat het gelukt is he het is een prachtige vis gr jaap

Ja, hè? Ik vind het een prachtige vis in ieder geval.

Gaat jou algenblad altijd los door de bak?

Nope! Maar de vissen rukken het nogal snel uit de algenclip.. :rolleyes:. Maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze het uit mijn vingers trekken..erg fanatiek zijn ze hier.. :cool:

Zo zie je ze tijden niet omdat ze bezig zijn met nuttige dingen..dan gaan ze ineens haasje over spelen:

796f7d42135d1fd8709c430eeb7ad4a6.jpg

Beste wensen bas jij en je gezin een fantastisch 2015.

Groetjes wesley kim jayden

ook van deze kant, een goed en gezond 2015
groetjes, peter

Jullie de beste wensen ook Bas, heb je nog een beetje kunnen slapen met als dat vuurwerk en de kleine?
greetings, GlennF

Dank je, Glenn! Beide mannen waren wakker op het moment supreme. Dus oudste van bijna 3 was wat angstig, maar vond het wel weer mooi toen papa wat potjes aanstak. De jongste had meer interesse in een voeding op dat moment.. :rolleyes:

Helaas kwam van slapen daarna niet veel, want de baby heeft veel last van krampjes en dus heb ik vervolgens tot 4:15 uur opgezeten met de kleine man..dus klein beetje slaapgebrek op het moment.. :o

Hey Bas,
Heb de afgelopen dagen mijn best gedaan je hele dagboek door te lezen. Veel ups en downs, maar gelukkig ziet het er nu goed uit! Nog de beste wensen natuurlijk en veel geluk en plezier met je zoon(s).

Mijn Strigosus werd na een paar uur in een visval ook aan stukken gescheurd. Daarna heeft een spiegel en wat "politie-werk" met een lange grijper, goed gewerkt. Volgende keer gaan ze ook langer in de visval! De eerstvolgende zal de bestelde Xanthurum zijn...

Wat een ontzettend mooie japonicus! Ik zag ze ook bij O & L, maar durf het ook niet aan. Al leven al mijn vissen uit deze winkel nog en zijn ze gezond. Ze worden altijd netjes in quarantaine gezet en ze verkopen ze niet voor Tim het goed vind. Heerlijke winkel.

Mijn GHL print is helaas nog steeds niet binnen, want mijn bak gaat zeker ook beter draaien met goede T5, dat zie ik aan jou bak.
Nog even geduld helaas, want tot die tijd doe ik ook rustig met mooie stekken...

Binnenkort wil ik graag eens bij je komen kijken.
Groet Jordy

Hey Bas,
Heb de afgelopen dagen mijn best gedaan je hele dagboek door te lezen. Veel ups en downs, maar gelukkig ziet het er nu goed uit! Nog de beste wensen natuurlijk en veel geluk en plezier met je zoon(s).

Mijn Strigosus werd na een paar uur in een visval ook aan stukken gescheurd. Daarna heeft een spiegel en wat "politie-werk" met een lange grijper, goed gewerkt. Volgende keer gaan ze ook langer in de visval! De eerstvolgende zal de bestelde Xanthurum zijn...

Wat een ontzettend mooie japonicus! Ik zag ze ook bij O & L, maar durf het ook niet aan. Al leven al mijn vissen uit deze winkel nog en zijn ze gezond. Ze worden altijd netjes in quarantaine gezet en ze verkopen ze niet voor Tim het goed vind. Heerlijke winkel.

Mijn GHL print is helaas nog steeds niet binnen, want mijn bak gaat zeker ook beter draaien met goede T5, dat zie ik aan jou bak.
Nog even geduld helaas, want tot die tijd doe ik ook rustig met mooie stekken...

Binnenkort wil ik graag eens bij je komen kijken.
Groet Jordy

Dank je wel! :biggrin: Was redelijk wat leesvoer voor je..wel leuk dat je er de tijd voor genomen hebt!

Je bent welkom! topjes
Laat maar weten wanneer je langs wil komen.

Kort video filmpje van beide lange zijden van de bak..niet super van kwaliteit, maar geeft een idee..:o

[video=youtube;P-VTzWO_Tw0]https://www.youtube.com/watch?v=P-VTzWO_Tw0[/video]

Het andere filmpje komt in de volgende post ivm forum regels..:eek:

Back
Bovenaan