Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Succes met je nieuwe aanwinst Bas, ziet er (al is het maar vanaf een foto natuurlijk) goed uit lijkt mij. Ik hoop dat je er lang plezier van mag beleven.
Enne: graag gedaan natuurlijk :).

Ps: wat een prachtig bedje vormen die witte kokerwormen, vind ik persoonlijk erg mooi om te zien daar waar ik ook berichten lees van plaagvormend. Kan me bijna niet voorstellen dat dit echt als plaag beschouwd wordt soms.

Ik deel ook maar even mijn ervaring omdat ik een zelfde situatie heb gehad... Toen ik van mijn RSM naar mijn huidige bak ging ben na een tijdje ik ook een paar SPS koralen verloren. Een grote groene stylo en ook een paar acrotjes. Het heeft best lang geduurd voordat alles weer naar een stabiel evenwicht was, minstens 6 maanden. Ook nog een flinke plaag rode flap gehad (uiteindelijk bestreden met Mycosidol) en daarna was het evenwicht weer hersteld. Toen begonnen de koralen ook weer met groeien en tot op heden gaat alles goed, inclusief acro's. :) Enneh... Alles onder full LED.

Zo'n doorstart heeft toch wel impact hoor. Ook mij mij waren altijd de waterparameters ruim binnen de marges.

Mooie Xanturum trouwens!

Dat is een mooie kleine xanthurum topjestopjes

Ja he? Vond het zelf wel een mooi formaat!

Succes met je nieuwe aanwinst Bas, ziet er (al is het maar vanaf een foto natuurlijk) goed uit lijkt mij. Ik hoop dat je er lang plezier van mag beleven.
Enne: graag gedaan natuurlijk :).

Ps: wat een prachtig bedje vormen die witte kokerwormen, vind ik persoonlijk erg mooi om te zien daar waar ik ook berichten lees van plaagvormend. Kan me bijna niet voorstellen dat dit echt als plaag beschouwd wordt soms.

Ik hoop dat hij lang mag rondzwemmen bij me! topjes

Tja ennuh die kokerwormen? Blijkbaar is mijn bak behoorlijk voedselrijk en daardoor doen ze het goed! Mocht het echt een probleem worden dan kan ik altijd nog een pincet inzetten ;)

Ooooooh, hij is schitterend Bas, dat blijven toch machtig mooie dieren hoor.

Thnx! ben er ook erg happy mee!

Ik deel ook maar even mijn ervaring omdat ik een zelfde situatie heb gehad... Toen ik van mijn RSM naar mijn huidige bak ging ben na een tijdje ik ook een paar SPS koralen verloren. Een grote groene stylo en ook een paar acrotjes. Het heeft best lang geduurd voordat alles weer naar een stabiel evenwicht was, minstens 6 maanden. Ook nog een flinke plaag rode flap gehad (uiteindelijk bestreden met Mycosidol) en daarna was het evenwicht weer hersteld. Toen begonnen de koralen ook weer met groeien en tot op heden gaat alles goed, inclusief acro's. :) Enneh... Alles onder full LED.

Zo'n doorstart heeft toch wel impact hoor. Ook mij mij waren altijd de waterparameters ruim binnen de marges.

Mooie Xanturum trouwens!

Hi Frank, dank voor je reactie! Dit sterkt mij weer om gewoon vol te houden! Blijkbaar is de impact toch groter dan ik had verwacht!

Om toch weer wat meer zin te hebben om te posten op het forum maar even besloten om weer eens de camera te voorschijn te halen..ok, ik had het natuurlijk ook zo'n beetje beloofd.. ;):rolleyes:

IMG_5564.jpg

IMG_5565.jpg

IMG_5568.jpg

IMG_5569.jpg

IMG_5570-2.jpg

Prachtige fotoos bas ziet er goed.

Groetjes wesley

....

IMG_5638.jpg

De strigosus:

IMG_5639.jpg

IMG_5645.jpg

Wat kijk je nou?:
IMG_5646.jpg

De mooie xanthurum:
IMG_5655.jpg

Zoals je kan zien heeft ie inmiddels wel een klein hapje uit zijn vin, maar verder zwemt ie lekker eigenwijs rond en trekt ie zich nergens wat van aan! topjes

Om te laten zien dat er toch ook vooruitgang is:

Hier een foto van mijn groene monti toen hij al een beetje groen begon te worden:
u3y4utes.jpg

Deze monti komt bij Glenn uit de stekkenbak en was helemaal geel geworden. Inmiddels ziet hij er zo uit:

a4eja5ub.jpg

Mooi groen en flink gegroeid!

Mijn rode monti die ik van Rody heb overgenomen als stek op 23 augustus 2013:

su6aqu6e.jpg

ry4egu8a.jpg

Inmiddels ziet hij er zo uit:

8eqa3a7u.jpg

Dat gaat dus prima! topjes

Om te laten zien dat er toch ook vooruitgang is:

Hier een foto van mijn groene monti toen hij al een beetje groen begon te worden:
u3y4utes.jpg

Deze monti komt bij Glenn uit de stekkenbak en was helemaal geel geworden. Inmiddels ziet hij er zo uit:

a4eja5ub.jpg

Mooi groen en flink gegroeid!

Mijn rode monti die ik van Rody heb overgenomen als stek op 23 augustus 2013:

su6aqu6e.jpg

ry4egu8a.jpg

Inmiddels ziet hij er zo uit:

8eqa3a7u.jpg

Dat gaat dus prima! topjes

Mooi gekleurd en gegroeid .
Dat gele kleur kwam door de prut verlichting die ik destijd had ik de stekkenbak.
Inderdaad doen de montipora soort het onder led prima. Ik heb nu een eerste generatie led op de stekkenbak als experiment en dat lijkt prima te gaan.

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1393232961119.jpg
    uploadfromtaptalk1393232961119.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 39

Mooi gekleurd en gegroeid .
Dat gele kleur kwam door de prut verlichting die ik destijd had ik de stekkenbak.
Inderdaad doen de montipora soort het onder led prima. Ik heb nu een eerste generatie led op de stekkenbak als experiment en dat lijkt prima te gaan.

greetings, GlennF

Misschien moet ik dan maar eens op zoek naar diverse monti soorten ;)
Mooie groene platen heb je in je stekkenbak!

Back
Bovenaan