Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Ziet er goed uit, maar gebruik je nu die verdeelplaat die eerst in de sump zat nog?

Welke verdeelplaat bedoel je? Dat witte rooster bedoel je? Nee, die heb ik eruit gehaald en ik heb nu een grotere versie gemaakt van het zelfde materiaal om de boel stil te krijgen. Ik heb van Marek een grote plaat stekkenrooster gekregen en daarvan heb ik de roosters geknipt voor in de sump..

Groet, Bas

Kijk slim bedacht bas makkelijk weg te halen ook voor onderhoud of iets top.
En het belangrijkste lekker stil.
Groetjes wesley

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Hey Bas,

Ziet er top uit allemaal, leuk dat denkwerk en proberen om stiller te krijgen.

En die lampen zijn geweldig, ben er zelf erg blij mee, ook al was van de week bij een van de lampen het blauwe kanaal kapot maar dat is snel opgelost door aquacompleet.

Groet mark

Kijk slim bedacht bas makkelijk weg te halen ook voor onderhoud of iets top.
En het belangrijkste lekker stil.
Groetjes wesley

Dank je...het blijkt dus uiteindelijk een eenvoudige oplossing te zijn. Het probleem zit 'm in het feit dat de waterstand in mijn bak dus te laag is - ivm de Nyos - voor hoe deze glijbaan nu is gemaakt. Hierdoor kletterde het water op het wateroppervlak en resultaat was dus een hoop herrie. Moest er echt vaker van naar het toilet... ;)

Hey Bas,

Ziet er top uit allemaal, leuk dat denkwerk en proberen om stiller te krijgen.

En die lampen zijn geweldig, ben er zelf erg blij mee, ook al was van de week bij een van de lampen het blauwe kanaal kapot maar dat is snel opgelost door aquacompleet.

Groet mark

Ha Mark,

Thnx, man! Idd leuk denkwerk en het voornaamste is dat het denkwerk ook succesvol is geweest.. :rolleyes:

Ik ben er ook heel blij mee! Zou je jouw settings eens willen plaatsen van de Maxspects? Ben benieuwd!

Als je het gewoon rustig aan doet een mooie doorstart maakt
Dan komt dat onzeker goed.
Ik deed zelf al het water meenemen van de oude bak.
Op de laatste 10 cm en bodem na en dan spoelde ik me steen nog in de laatste 10 cm
Zodat alle steen schoon meeging wat ik ging gebruiken.
En bijna al het schone water meenam de rest vulde ik aan met aangemaakt water
Gr bas

Hoe groot is het water verschil tussen de oude en de nieuwe bak

Als je het gewoon rustig aan doet een mooie doorstart maakt
Dan komt dat onzeker goed.
Ik deed zelf al het water meenemen van de oude bak.
Op de laatste 10 cm en bodem na en dan spoelde ik me steen nog in de laatste 10 cm
Zodat alle steen schoon meeging wat ik ging gebruiken.
En bijna al het schone water meenam de rest vulde ik aan met aangemaakt water
Gr bas

Hoe groot is het water verschil tussen de oude en de nieuwe bak

Het waterverschil is behoorlijk (al zeg ik het zelf :biggrin:)..de huidige RSM bevat zo'n 250 liter water, maar daar moet het volume van het steen nog van af. De nieuwe bak exclusief sump bevat alleen al 660 liter..

Heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken

Met aangemaakt zeewater of natuurlijk
Gr. Bas

Uiteraard ;)

Ik ga zelf zeewater aanmaken gezien ik geen bron dichtbij heb voor natuurlijk zeewater. Heb er even over nagedacht of ik wellicht ook kant en klaar aangemaakt zeewater kan kopen maar ik vind dat behoorlijk prijzig. En daarnaast moet ik het in een enkel geval ook nog zelf ophalen..da's voor mij geen doen. Dus heb besloten om het maar zelf aan te gaan maken.

Heb al een een kleine 100 liter osmose klaar staan, dus de komende periode draait het osmoseapparaat overuren..:rolleyes:

Heey wanneer gaat het kraanwater plaats maken voor osmose.
Is alles nu naar je zin hoe het loopt.
Groetjes wesley

Gisteravond de bak weer leeggetrokken..voldoende gespeeld... ;-)

Nu tijd voor het echte werk... :rolleyes: en de bak vullen met osmosewater! Pffff...wat gaat het tergend langzaam. Heb nu al een bodempje in mijn bak!

Vanavond ook nog ff tijd geïnvesteerd in een waterwissel van mijn Max, want die moeten we niet vergeten natuurlijk! Hij staat er nog altijd prima bij alhoewel sommige koralen wel erg in de verdrukking staan, maar goed dat komt straks allemaal goed als ze de ruimte hebben in de nieuwe bak!

Kijk dan zijn berichten dus nog een dag of 3 osmose apparaat aan.
En starte dat spul.
Gaaf bas.
Groetjes wesley

Back
Bovenaan