Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Gaat echt langzaam met dat osmoseapparaat zeg...

In de tussentijd maar ff een snelle iPhone foto van het huidige bakkie:

ImageUploadedByTapatalk1374090443.581744.jpg

Heey bas staat er goed bij je max nog altijd wel echt proppie vol zeg.
Zat om strax wat moois mee te maken.
Jammer dat je osmose toestel zo langzaam gaat maar is voor het goede doel.
Bijna starte bas heb je er zin in om te gaan bouwen.
En welk zout ga je gebruiken.
Groetjes wesley

Heey bas staat er goed bij je max nog altijd wel echt proppie vol zeg.
Zat om strax wat moois mee te maken.
Jammer dat je osmose toestel zo langzaam gaat maar is voor het goede doel.
Bijna starte bas heb je er zin in om te gaan bouwen.
En welk zout ga je gebruiken.
Groetjes wesley

Thnx, Wes! Vol is ie zeker en de koralen staan te dicht op elkaar en niet elk koraal kan dat waarderen. Betekent straks dat ik ook de snoeischaar moet hanteren om de slechte stukken te verwijderen. Maar goed daarna hebben ze weer de ruimte om te groeien...

Heb zeker zin om het rif te gaan bouwen..ben veel inspiratie aan het opdoen door naar verschillende rif opbouwen te kijken hier op het forum, maar ook op buitenlandse fora. Zal mijn benieuwen wat ik er van kan maken!

Ik gebruik op dit moment het zout van Red Sea (blauwe emmer), maar heb eigenlijk geen vast merk. Toen ik startte met de RSM kocht ik mijn zout via Robert (ja, die met mooie bak ;) ). Hij haalde het weer uit Duitsland. Was prima zout en dee bak heeft het er altijd goed op gedaan. Inmiddels heb ik ook een nieuw zout gebruikt van mijn lokale leverancier. Ook daar geen bijzonderheden over te melden. Kortom heb eigenlijk geen voorkeur!

Welk zout heeft jouw voorkeur?

Groet, Bas

Heey ik heb nu het zout wat bij de dsr hoort een kaal zout waar je zelf dus alle stoffen bij doet.
Als je op die manier het wil gaan doen is het miss mooi om ook daarmee te starten.
Dan heb je je waardes echt hoe jij ze wil en maak.
Groetjes wesley

Heey ik heb nu het zout wat bij de dsr hoort een kaal zout waar je zelf dus alle stoffen bij doet.
Als je op die manier het wil gaan doen is het miss mooi om ook daarmee te starten.
Dan heb je je waardes echt hoe jij ze wil en maak.
Groetjes wesley

Interessant! En dat zout verkrijg je ook bij ome Glenn? ;)

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Hallo Bas,

Met veel enthousiasme blijf ik jouw dagboek volgen, vind het allemaal zeer doordacht; een goed voorbeeld voor iedereen zou ik zo zeggen.

Ik heb begrepen dat je naast de stroming die je genereert m.b.v. de ecomax (dm10000?) i.c.m. de loclines ook nog andere stromingspompen gaat inzetten. Ik kan zo snel niet vinden welke je hiervoor van plan bent aan te schaffen of hebt aangeschaft? En waar wil je deze gaan plaatsen?

Hoe ervaar jij het functioneren van de loclines? Hoe is de output ? Beetje noemenswaardig? Heb je misschien ook een linkje voor me van die ebay aanbieder die de loclines verkoopt?

Thanks en succes met alles!

Gr. Luc

Hallo Bas,

Met veel enthousiasme blijf ik jouw dagboek volgen, vind het allemaal zeer doordacht; een goed voorbeeld voor iedereen zou ik zo zeggen.

Ik heb begrepen dat je naast de stroming die je genereert m.b.v. de ecomax (dm10000?) i.c.m. de loclines ook nog andere stromingspompen gaat inzetten. Ik kan zo snel niet vinden welke je hiervoor van plan bent aan te schaffen of hebt aangeschaft? En waar wil je deze gaan plaatsen?

Hoe ervaar jij het functioneren van de loclines? Hoe is de output ? Beetje noemenswaardig? Heb je misschien ook een linkje voor me van die ebay aanbieder die de loclines verkoopt?

Thanks en succes met alles!

Gr. Luc

:o Dank je...ik doe mijn best en probeer overal over na te denken voor zover ik kan..

Idd heb ik de loclines in gebruik in combinatie met de Ecomax Dm 10000 opvoerpomp. De output is nu voor zover ik kan voelen voldoende, maar ik heb nog geen steen erin en heb het alleen weten te testen toen hij vol stond met kraanwater. Ik verwacht dat het overigens wel voldoende is voor mijn toepassing. Ik heb in mijn huidige bak twee Tunze 6055's in gebruik en die wil ik gaan hergebruiken. Ik ga deze plaatsen op de overflow wand en de magneet plaats ik in de droogkamers. Zodoende houd ik de drie zichtzijden van de bak vrij van pompen. In theorie zou dit moeten lukken... :rolleyes:;)

De loclines zelf heb ik in hong kong besteld bij de visstraat (als je begrijpt wat ik bedoel). Let wel het zijn dus niet de echt loclines..ik kan het weten want het kraantje wat ik heb gebruikt is wel van locline (het merk zelf) en dat past maar net op de hong kong 'loclines'..

Hey Bas,

Nu begint het spannend te worden. Het is een goed idee om met Glenn's dsr methode te starten. Download zijn calculator en je kunt zo berekenen hoeveel je van elk element nodig hebt om een zout te maken naar jou wensen. Misschien ook wel handig om contact met Glenn te zoeken i.v.m. eventuele uitleg en aanschaf van de juiste elementen. Ik was in het begin behoorlijk sceptisch over zijn methode, maar ben inmiddels helemaal overtuigd! Ik heb met zijn methode in 2 waterwissels mijn onbalans van KH, Ca en Mg opgelost en deze was behoorlijk! Daarna is het een kwestie van meten en daarop sturen.

Succes met je opstart.

Grt. Mark

Ziet er zo al mooi uit bas.
Gaat niet zo hard als jij wil zeker.
Gaat helemaal goed komen.
Groetjes wesley

Hey Bas,

Nu begint het spannend te worden. Het is een goed idee om met Glenn's dsr methode te starten. Download zijn calculator en je kunt zo berekenen hoeveel je van elk element nodig hebt om een zout te maken naar jou wensen. Misschien ook wel handig om contact met Glenn te zoeken i.v.m. eventuele uitleg en aanschaf van de juiste elementen. Ik was in het begin behoorlijk sceptisch over zijn methode, maar ben inmiddels helemaal overtuigd! Ik heb met zijn methode in 2 waterwissels mijn onbalans van KH, Ca en Mg opgelost en deze was behoorlijk! Daarna is het een kwestie van meten en daarop sturen.

Succes met je opstart.

Grt. Mark

Kijk da's een overtuigend argument, Mark! Ik zat er al te denken om een afspraak te maken, aanvankelijk twijfelde ik nog omdat ook mensen zich negatief uitten over deze methode. Maar nu ik zie hoe meerdere mensen, waaronder jij met een zeer mooie bak (!), zo enthousiast zijn over de DSR methode ga ik toch maar eens een afspraak plannen met Glenn.

Heb je trouwens die waterwissels gedaan met een kaal zout (via Glenn) of met gekocht zoutwater uit de winkel?

Ziet er zo al mooi uit bas.
Gaat niet zo hard als jij wil zeker.
Gaat helemaal goed komen.
Groetjes wesley

Gaat idd niet hard, maar goed werk morgen thuis en van het weekend kan het apparaat volcontinue draaien... ;-)

Ach geduld is een schone zaak... ;-)
Maar lang duurt het.. :rolleyes:

Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden :p... 1e nieuwe aanschaf, een grote osmose-apparaat? :p

Begint al langzaam vorm in te komen.

Ga door!

Kijk da's een overtuigend argument, Mark! Ik zat er al te denken om een afspraak te maken, aanvankelijk twijfelde ik nog omdat ook mensen zich negatief uitten over deze methode. Maar nu ik zie hoe meerdere mensen, waaronder jij met een zeer mooie bak (!), zo enthousiast zijn over de DSR methode ga ik toch maar eens een afspraak plannen met Glenn.

Heb je trouwens die waterwissels gedaan met een kaal zout (via Glenn) of met gekocht zoutwater uit de winkel?

Heb ik gedaan met pure NaCl van Glenn en daarbij de elementen toegevoegd waar geen onbalans in was. Ik was al een aantal keer aan het wisselen met een bepaald merk zout met relatief lage KH, Ca en Mg waarden, maar dat zette geen zoden aan de dijk. Zoals gezegd dus 2 keer gewisseld met pure NaCl en de rest van de elementen toegevoegd volgens de calculator. Het had zelfs in 1 keer gekund, maar ik had geen groter verversingsvat om het in 1 keer te doen. Verdere uitleg kan Glenn je beter geven, kun je gelijk zijn mooie bak bewonderen en eventueel zijn zouten en elementen aanschaffen. Glenn is heel begaan en kan je de methode prima uitleggen.

Succes.

Back
Bovenaan