Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw doorkijk aquarium ±700L

dan valt dat ook af, dach een relatie gevonden te hebben.

nu de vraag wat is rond die periode structureel veranderd, er moet iets zijn dat dit teweeg brengt.
ik vind de 4 flessen strontium ook veel voor 700 liter trouwens. heb je de mogelijkheid om de Sr test die je gebruik te dubbel checken met een ander persoon.
zijn het alleen de acro's die last hebben of zijn er meer koralen waar je wat aan ziet ?

Het enige wat er veranderd is zijn extra stromingspompen.
Voor de rest is er niets veranderd.

Alleen de acro's hebben er last van.
De andere koralen staan nog gewoon open en uit ook met poliepen.

Het enige wat er veranderd is zijn extra stromingspompen.
Voor de rest is er niets veranderd.

Alleen de acro's hebben er last van.
De andere koralen staan nog gewoon open en uit ook met poliepen.

Dan kan ik ook niks meer verzinnen dan dat de verhoogde nitraat funest is geweest.
Ik heb ook een nitraat gehad van 25ppm en heb toen ook terugval gezien.

Ik zou dan fosfaat en nitraat goed in de gaten houden en voorlopig niks nieuws inbrengen.

Jammer , dit soort dingen lees je weleens, maar het liefs gebeurt het niet met je eigen bak.

greetings, GlennF

Hey Glenn,

Nee dat was ik voorlopig ook niet meer van plan.
Nitraat zit nu op 5 gelukkig en fosfaat is niet meetbaar.
Nu maar hopen dat er nog iets over blijft of hersteld.

Straks eerst de dode/afstervende koralen eruit halen.

Verstuurd vanaf mijn PadFone T004 met Tapatalk

De moed is er moeilijk in te houden zo

he4abura.jpg

Dit is pas de helft. De rest krijg ik er niet uit... die zitten te vast gelijmd. Ben bang dat me rif instort als ik nog meer kracht gebruik.

Dankje jongens,

Ik ga gewoon weer verder. Wacht nog wel even met nieuwe koralen te plaatsen.
Net nog weer even een meting gedaan.

6e meting.jpg

Hierbij een aantal filmpjes:

[video=youtube;X9TvW9LmUE8]https://www.youtube.com/watch?v=X9TvW9LmUE8[/video]

Vandaag me eigen wervelbedfilter gemaakt voor het fosfaat

[video=youtube;uV3RoefyL8I]https://www.youtube.com/watch?v=uV3RoefyL8I[/video]

Magnesium gebruik is bijna nihil.
In 3 maanden tijd is deze van 1600 naar 1550 gegaan (gemeten met red sea)

Hierbij weer een nieuwe meting van de DSR:

7e meting.jpg

Voor het eerst meet ik eindelijk Strontium, het is wel een half uur na toevoeging maar dan weet ik in ieder geval dat mijn testsetje ok is.
Wat later op de avond nog een keer meten om te kijken of ik nog steeds Strontium meet.

Wat me wel opvalt is dat me Magnesium ineens aan het kelderen is ten opzichte van de vorige meting...
Het nitraat is alleen nog steeds te hoog en krijg het niet lager... ook niet met toevoegingen.
Binnenkort maar eens Carbon bestellen en kijken of ik het hiermee lager krijg, Fosfaat is echter niet meetbaar... moet ik wat Fosfaat meten om Nitraat af te kunnen breken?

Hierbij weer een nieuwe meting van de DSR:

Bekijk bijlage 386951

Voor het eerst meet ik eindelijk Strontium, het is wel een half uur na toevoeging maar dan weet ik in ieder geval dat mijn testsetje ok is.
Wat later op de avond nog een keer meten om te kijken of ik nog steeds Strontium meet.

nu oppassen dat je niet doorschiet met strontium , je mag vanaf heden dus niet meer klakkeloos doseren.
houd het strontium eerst meetbaar op 3-4 en probeer niet gelijk naar 8-10 te gaan
hier staat wat je moet weten:
http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?133949-Strontium-Doseren-in-DSR

Wat me wel opvalt is dat me Magnesium ineens aan het kelderen is ten opzichte van de vorige meting... (wissel gedaan ?)
Het nitraat is alleen nog steeds te hoog en krijg het niet lager... ook niet met toevoegingen.
wat voor toevoegingen gebruik je ?

Binnenkort maar eens Carbon bestellen en kijken of ik het hiermee lager krijg, Fosfaat is echter niet meetbaar... moet ik wat Fosfaat meten om Nitraat af te kunnen breken?
leest dit:
http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?135290-Nitraat-verlagen-met-DSR-Carbon&p=1106030#post1106030

Hey Glenn,

Nu probeer ik het inderdaad eerst stabiel te houden en daarna langzaam op te voeren naar 8.

Magnesium is na de wissel niet gezakt maar een week later wel.
Voor het bestrijden van nitraat gebruik ik red sea no3:po4 en amquel plus.

Oké dat is een handige post voor het verlagen van nitraat. Deze ga ik eens goed doorlezen. Wat voor niveau moet nitraat hebben als je sps/lps wilt houden met wat leders?

Hey Glenn,

Nu probeer ik het inderdaad eerst stabiel te houden en daarna langzaam op te voeren naar 8.

Magnesium is na de wissel niet gezakt maar een week later wel.
Voor het bestrijden van nitraat gebruik ik red sea no3:po4 en amquel plus.

Oké dat is een handige post voor het verlagen van nitraat. Deze ga ik eens goed doorlezen. Wat voor niveau moet nitraat hebben als je sps/lps wilt houden met wat leders?

ik hanteer 0,04ppm-0,08ppm PO4 en 1-2,5ppm NO3

Hierbij weer even een update filmpje met het nieuwe LED armatuur.
De t5 verlichting was helaas al uit.

[video=youtube;QWv8MEYkH9o]https://www.youtube.com/watch?v=QWv8MEYkH9o[/video]

De tricolor in het filmpje is niet echt scherp, daarom hieronder een foto:

P_20140428_213239.jpg

Kleur is nog lastig vast te leggen onder LED maar de poliepen zijn fluo geel zeer mooi om te zien.

Back
Bovenaan