Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw doorkijk aquarium ±700L

wat een narigheid lees ik zeg ...bah.
hoop dat alles snel weer goed is en blijft.
mooie verlichting en wat een gaaf visbestand.
al vraag ik mij af of het een verstandig bestand is,maar ergens moet er eens iemand wat proberen ;)
ik vind het dapper en zeer mooi.
een klein blijvende murene erbij en het zou een droom van mij zijn :)
ik weet niet waarom dat ik nog niet eerder in dit dagboek gelezen had, maar ben blij het nu wel gezien te hebben en in 1x uit gelezen

Ja inderdaad heb even een zware domper gehad... gelukkig gaat het nu weer wat beter met de koralen. De kleur is er nog lang niet maar dat komt wel.

Hoe zo een verstandige keus van vis? Vanwege de Japonicus? :p

Een murene is inderdaad erg mooi, ben alleen bang dat ik niet genoeg schuilplek ervoor zou hebben...

Leuk dat je me dagboek in 1X hebt doorgelezen daar doe ik het voor :)

Gr Jurgen

wat een narigheid lees ik zeg ...bah.
hoop dat alles snel weer goed is en blijft.
mooie verlichting en wat een gaaf visbestand.
al vraag ik mij af of het een verstandig bestand is,maar ergens moet er eens iemand wat proberen ;)
ik vind het dapper en zeer mooi.
een klein blijvende murene erbij en het zou een droom van mij zijn :)
ik weet niet waarom dat ik nog niet eerder in dit dagboek gelezen had, maar ben blij het nu wel gezien te hebben en in 1x uit gelezen

idd de japonicus,maar ook het koffervisje,kogelvis(als ik het goed zag?) en het schooltje juffertjes.
wel erg mooi hoor en ik bedoel het absoluut niet om op de vingers te tikken of iets.

Haha nee hoor ik kan het begrijpen, we hebben er ook nog een koraalduivel inzitten haha

idd de japonicus,maar ook het koffervisje,kogelvis(als ik het goed zag?) en het schooltje juffertjes.
wel erg mooi hoor en ik bedoel het absoluut niet om op de vingers te tikken of iets.

ja hoor.hij wel :p
nog een trekkersvisje erbij en dan heb IK echt niks meer te wenzen lol

Denk toch dat mijn afschuimer niet voldoende capaciteit heeft t.o.v. het aquarium.
Heb er een aqua medic turboflotor 1000 multi sl opstaan, deze heeft een capaciteit van 500 tot 1000L.
Wat me hieraan opvalt is dat er standaard een ocean runner ph2500 bij wordt geleverd en op mijn schuimer een ocean runner 2000 is aangesloten.

Ik voeg nu zo'n 2 weken carbon toe via de Dsr methode maar nog gaat het nitraat niet omlaag.
Of gaat dit niet zo snel? Zou toch wel iets van een verlaging moeten constateren? Me fosfaat zit op 0.06 gemeten met red sea.

Nu maar eens de afschuimer een nacht in de azijn laten draaien.

je hebt een schitterend,maar zwaar belastend visbestand.
capaciteit van 500 tot 1000l zou dan eerder richting de 500 gaan.
ook heeft AM idd de afschuimer aangepast de laatste tijd.
dit idd met de ph2500 ipv de 2000.
zo zouden er nog een paar aanpassingen gedaan zijn.
voor zover ik weet zijn het wel goede afschuimers.
Denk toch dat mijn afschuimer niet voldoende capaciteit heeft t.o.v. het aquarium.
Heb er een aqua medic turboflotor 1000 multi sl opstaan, deze heeft een capaciteit van 500 tot 1000L.
Wat me hieraan opvalt is dat er standaard een ocean runner ph2500 bij wordt geleverd en op mijn schuimer een ocean runner 2000 is aangesloten.

Ik voeg nu zo'n 2 weken carbon toe via de Dsr methode maar nog gaat het nitraat niet omlaag.
Of gaat dit niet zo snel? Zou toch wel iets van een verlaging moeten constateren? Me fosfaat zit op 0.06 gemeten met red sea.

Bij gebruik van een koolstof bron is het belangrijk dat de afschuimer goed funtioneerd om de aan bacterie gebonden nitraat af te schuimen.
Zie het als de 2e kans om afvalstoffen uit het syteem te verwijderen via de afschuimer.
As je zeker weet dat je afdchuimer optimaal functioneerd kan je de carbon dosering versneld opvoeren.

greetings, GlennF

Bedankt jongens voor jullie antwoorden.

@Glenn denk jij dat de afschuimen niet zwaar genoeg is om overtollig nitraat te kunnen verwijderen? Of ligt het ergens anders aan?

Oké dan je, Zal het ff in de gaten houden, denk alleen dat het niet veel uitmaakt omdat de afschuimen niet echt vuil was en gewoon ook lucht aanzoog maar je weet maar nooit.

Ja de post had ik al gelezen maar durf het niet aan om de dosering te versnellen. Wil geen bacteriebloei krijgen (geen zin dat ik ook al me vissen verlies)

Ik kijk het ff aan na de reiniging en nog 2 weken met de carbon methode. Mocht ik dan nog geen verandering zien koop ik denk ik een zwaardere afschuimen.

PS: voer gedrag is om de dag een halve noriblad en om de dag een 20cent op de hand aan kleine voerballetjes en een halve mossel per 2 dagen aan de koraalduivel

Kijk het aan na het reinigen. Vergeet de venturi niet uit elkaar te halen en een borsteltje doorheen te halen (grote tanden ragger).
Kijk ook naar je voer gedrag.
Lees dit:
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1106030

greetings, GlennF

...sorry was te moe lol

Oké dank voor je antwoord. Heb nu de afschuimer helemaal schoon gespoeld. Dit was de opbrengst na 10min:

ezupesyr.jpg

Hij schuimt nu weer veel beter dan voor de schoonmaak. Nu even aankijken wat het met het nitraat doet en anders maar een zwaardere afschuimer kopen.

@ben haha ja het was ook al laat he :p

Verstuurd vanaf mijn PadFone T004 met Tapatalk

Oké dank voor je antwoord. Heb nu de afschuimer helemaal schoon gespoeld. Dit was de opbrengst na 10min:

ezupesyr.jpg

Hij schuimt nu weer veel beter dan voor de schoonmaak. Nu even aankijken wat het met het nitraat doet en anders maar een zwaardere afschuimer kopen.

@ben haha ja het was ook al laat he :p

een reiniging eens in de maand doet wonderen bij problemen

Vandaag toch maar besloten om een zwaardere afschuimer te kopen het is een Aqua Medic aCone 1.5 geworden.

aCone%201_5.jpg

Oh ja en nog even wat foto's gemaakt van de koralen. Ondanks de hoge nitraat staat het er nog wel goed bij.

6yqegy9y.jpg

azyte9eh.jpg

yrajabep.jpg

remuhe4y.jpg

ruza2yjy.jpg

abeqe9u2.jpg

2ujy3yvy.jpg

3u4azyda.jpg

Back
Bovenaan