Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

Een leuke verrassing vandaag mijn kauderni heeft zijn bek vol met eieren denk ik.
c1cc0b34d60b4fb8a6a94302c42206fe.jpg

Het is mij een keer gelukt met een beetje geluk ;)
Net toen ik de vissen uit mijn oude bak ging overzetten naar de nieuwe bak, waren de jongen klaar om losgelaten te worden. Het mannetje juweelkardinaalbaars ving ik als een van de laatste, en die liet toen al zijn jongen los. Die zwommen dus als enige in mijn oude bak, en kon ik makkelijk overbrengen naar een opvokbakje. Levende artemianaupliën en al vrij snel diepvriesvoer zoals kreefteneitjes en rode plankton.

Er zijn heel wat bekken met eieren verloren gegaan voor ik tot dit punt kwam.

Ik wacht het rustig af zal eens het e.e.a. opzoeken over het opkweken mocht het wel toe jongen komen en ik er een aantal kan vangen.
Hopelijk heb ik ook wat geluk daarbij[emoji41]

Is heel wat over te vinden. Ook in het boek van Tom Verhoeven over het kweken van zeewatervissen. Staat ook een mooie foto van P. kauderni met jongen in de bek op de voorkant van dat boek :p

Foto's made by frode, ken het boek echter niet gelezen. Ben benieuwd hoe de zwangerschap zich gaat ontwikkelen. Wel ontzettend gaaf om te zien!!! :-)

Het is inderdaad erg leuk. Heb daarom ook weer twee P. kauderni zwemmen.

De p. Kauderni zwemt nog steeds rond met een bekkie vol. Voor de rest gaat redelijk goed, de groei zit in de koralen alleen 1 acropora bleekt een klein stukje en wat rodepluisalg. Even aankijken wat er gaat gebeuren.

Leuk hoor die Kauderni's! Gaat goed zo!
Die van mij zoeken elkaar ook steeds op...zijn nog halfwas, maar ik hoop op een paartje.

Back
Bovenaan