Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Tsja, een onverwachte uitdaging vooral...
Maar ik ben nu wel echt dik tevreden, dus het was het meer dan waard.

Vanmiddag even wat achterstallig plakwerk aanpakken. Dan zal ik daarna ook weer eens een foto-update maken...
 
En een foto van de nieuwe aanvulling op het rif. Van het weekend "gekroond" met een stukje Pavona maldivensis op het topje.
De Acro tafeltjes moeten nog bijkomen en op kleur komen, rechtsachter is een A. anthocersis, links voor weet ik niet.

P9252573.jpg
 
Schitterend! blijf maar zulke foto's plaatsen!
 
En een foto van de nieuwe aanvulling op het rif. Van het weekend "gekroond" met een stukje Pavona maldivensis op het topje.
De Acro tafeltjes moeten nog bijkomen en op kleur komen, rechtsachter is een A. anthocersis, links voor weet ik niet.

Bekijk bijlage 495227

Staat dr mooi bij zo:)
Ben erg benieuwd wat het stuk links voorin is, ik heb m ook maar weet de naam ook niet.
Waar heb jij hem staan in je bak? Bij mij deed hij het eerst heel goed toen eenmaal verplaatst maar begon toen achteruit te gaan (had m meer licht gegeven)
Nu weer op de oude plek maar lijkt zich nog niet te herstellen
 
Staat dr mooi bij zo:)
Ben erg benieuwd wat het stuk links voorin is, ik heb m ook maar weet de naam ook niet.
Waar heb jij hem staan in je bak? Bij mij deed hij het eerst heel goed toen eenmaal verplaatst maar begon toen achteruit te gaan (had m meer licht gegeven)
Nu weer op de oude plek maar lijkt zich nog niet te herstellen

Staat bij mij recht onder de lamp, 30cm onder het water oppervlak. Krijgt daar minstens zo veel licht als (waarschijnlijk meer dan) mijn strawberry shortcake. Hij begint een voetje te vormen dus lijkt 't nu naar z'n zin te hebben.

Op het moment heb ik werkelijk geen idee welke soort het is. Boeken en meerwasser-lexicon hebben nog geen sluitende kandidaten opgeleverd. Wordt dus afwachten hoe de groei en kleur zich ontwikkeld om meer hints te geven.
 
Aangezien de foto's in de smaak vielen, net nog even het onderwaterhuis om m'n camera gedaan voor wat top-down- en onderwater shots:
P9280574.jpgP9280575.jpgP9280576.jpgP9280578.jpgP9280581.jpg
 
Vandaag een onverwacht bezoek mogen brengen aan Reef Corner, voor het eerst in ruim een decennium in de hobby.
Ik was met vrienden een weekendje weg daar in de buurt en we hadden vanmiddag wat tijd over... :-D

Wat een fantastische winkel!! Nog nooit zo'n mooi (en groot) assortiment gezien. Hier had ik veeeeel eerder langs moeten gaan...
Kon natuurlijk niet met lege handen naar huis. Heb een partner voor mijn vrouwelijk Synchiropus sycorax meegenomen en een heel mooie stek fel blauwe Cespitularia. Theo, had ook nog een rose/gele Litophyton, maar budget liet niet toe om die ook mee te nemen helaas. Volgende keer beter.
 
Ik heb de Reef Corner site even opgezocht na jouw enthousiaste verhaal, maar dat valt dan even tegen qua informatie en presentatie. Geen internet man, me dunkt. Je moet er dus echt zelf langs begrijp ik.
 
Ik heb de Reef Corner site even opgezocht na jouw enthousiaste verhaal, maar dat valt dan even tegen qua informatie en presentatie. Geen internet man, me dunkt. Je moet er dus echt zelf langs begrijp ik.

Klopt, ik maak gebruik van zijn sporenelementen. Maar ook deze dienden opgehaald te worden en konden absoluut niet verstuurd worden vanwege de informatie die hij erbij moest vertellen. Eenmaal aangekomen na een afspraak te hebben gemaakt, had hij een verjaardag en maar heel kort tijd...Feit is dat de koralen en vissen die er zijn mooi en vaak zeldzaam zijn. Dus wat dat betreft het wel waard.
 
Ik heb de Reef Corner site even opgezocht na jouw enthousiaste verhaal, maar dat valt dan even tegen qua informatie en presentatie. Geen internet man, me dunkt. Je moet er dus echt zelf langs begrijp ik.

Klopt, ik maak gebruik van zijn sporenelementen. Maar ook deze dienden opgehaald te worden en konden absoluut niet verstuurd worden vanwege de informatie die hij erbij moest vertellen. Eenmaal aangekomen na een afspraak te hebben gemaakt, had hij een verjaardag en maar heel kort tijd...Feit is dat de koralen en vissen die er zijn mooi en vaak zeldzaam zijn. Dus wat dat betreft het wel waard.

Ja het is een winkel van de oude(re) stempel.
Winkels die koralen en vissen online verkopen zijn er überhaupt nog niet zo veel. Het is namelijk ook wel heel veel werk om met regelmaat nieuw aanbod online te zetten. Ook al koop ik inmiddels met regelmaat koraal online, toch ga ik liever naar een fysieke winkel om een stuk in persoon en van alle kanten te kunnen zien en inspecteren.

Blader eens door het forumdeel van Reefcorner, om een indruk van zijn voorraad te krijgen. Je kan erop rekenen dat zijn koralen bakken (en dat zijn er heel veel) altijd heel goed gevuld zijn met de mooiste kleuren. De volgende keer dat ik erheen ga (en die keer die komt er zeker) dan zorg ik dat ik van te voren gespaard heb, zodat ik een of twee top stukken kan scoren.

N.B. Voor algemene zeewaterspullen en advies kan ik prima dichter bij huis terecht, dus daarvoor ga ik niet die rit maken.
 
Hallo Rene,

Misschien begreep je me niet helemaal goed toen ik die opmerking plaatste over de website die nogal karig op mij overkwam. Ik kreeg nl geen idee van de grootte en het (algemene) aanbod van de zaak. Ik koop vissen en koralen ook niet online hoor, maar voor ik naar een winkel toe zou rijden wil ik wel een indruk hebben van wat ik daar zoal kan aantreffen.
 
Hallo Rene,

Misschien begreep je me niet helemaal goed toen ik die opmerking plaatste over de website die nogal karig op mij overkwam. Ik kreeg nl geen idee van de grootte en het (algemene) aanbod van de zaak. Ik koop vissen en koralen ook niet online hoor, maar voor ik naar een winkel toe zou rijden wil ik wel een indruk hebben van wat ik daar zoal kan aantreffen.

Ah op die manier.
Dan is het forumdeel van Reef corner helemaal de moeite waard om even een paar posts door te bladeren.
Moet wel zeggen dat de winkel kleiner was dan ik had verwacht. Echter was er meer oppervlak aan koralenbakken dan aan loopruimte... Een ratio zoals je zou wensen, maar je meestel niet tegenkomt... ;-)

Overigens, liever een mooie winkel met een slechte website, dan een gelikte site voor een tegenvallende winkel. Dat laatste is helaas vaker het geval dan het eerste...
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi,,,
ik heb een vraagje, ik zie ook anemonen, gaan ze dan niet wandelen? eventueel andere koralen aantasten? Ik hoor zo vaak over wandelende anemonen !!

Nail
 
Heel mooi,,,
ik heb een vraagje, ik zie ook anemonen, gaan ze dan niet wandelen? eventueel andere koralen aantasten? Ik hoor zo vaak over wandelende anemonen !!

Nail

Dankje Nail,
Op welke foto zie je de anemonen?
Ik heb 1 mini-tapijt anemoon en verder alleen her en der wat schijfanemonen, maar die zijn op de foto's niet te zien...
De schijfanemonen willen zich wel eens verplaatsen. Als ze ergens gaan zitten waar ik ze niet wil hebben, dan spuit ik ze plat met natronloog (NaOH).
De mini-tapijtanemoon is heel erg honkvast.
 
René,

Ik heb even de foto's in jouw Flickr album bekeken.
Leuk zo'n koppeling, moeten meer mensen doen. Alle plaatjes in één overzicht.

Nu zag ik dat je 'sexy shrimps / wiebel kontjes' (Thor amboinensis) in je mini-tapijt hebt.
Daarnaast heb je ook diverse buttons. Ik lees hier en daar (nano-reef) dat de sexies aan de buttons knabbelen., of soms zelfs decimeren
Merk jij daar wat van?

Groeten,
Peter
 
Bovenaan