noels
Senior Forumlid
na een paar maandjes rust in het zeewatergebeuren kan ik er nu weer volop tegenaan
zaterdag kan ik men nieuwe bak gaan halen, net op men verjaardag dus dat is een mooi kado van mezelf
de bak is er eentje van 95x70x50wh hieronder komt een sump van 80x40x40
aan de voorkant van de sump zit nog een osmosevak van 80x10x40
de afschuimer word men oude mtt1
de opvoer zal een eheim 1260 worden ( deze zal na een tijdje wel vervangen worden door iets zwaarder)
de verlichting word t5 maar weet nog niet echt hoeveel, ik ga voorlopig starten met de 4x 39w die ik nog heb naargelang de opstart vordert zal ik nog t5 bijleggen
als stroming ga ik een tunze 6100 met singlecontrolle en 2x nanostreamers gebruiken
ik ga beginnen met 30kg steen en dan zien we wel weer
een kalkreactor komt er niet omdat ik altijd wel tevreden ben geweest over de balingmethode, ik hoop wel dat de kerstman aan me denk en me een doseerapparaat geeft
tot dan doe ik het wel manueel
zo dat was nu wel een beetje
grt dave
zaterdag kan ik men nieuwe bak gaan halen, net op men verjaardag dus dat is een mooi kado van mezelf
de bak is er eentje van 95x70x50wh hieronder komt een sump van 80x40x40
aan de voorkant van de sump zit nog een osmosevak van 80x10x40
de afschuimer word men oude mtt1
de opvoer zal een eheim 1260 worden ( deze zal na een tijdje wel vervangen worden door iets zwaarder)
de verlichting word t5 maar weet nog niet echt hoeveel, ik ga voorlopig starten met de 4x 39w die ik nog heb naargelang de opstart vordert zal ik nog t5 bijleggen
als stroming ga ik een tunze 6100 met singlecontrolle en 2x nanostreamers gebruiken
ik ga beginnen met 30kg steen en dan zien we wel weer
een kalkreactor komt er niet omdat ik altijd wel tevreden ben geweest over de balingmethode, ik hoop wel dat de kerstman aan me denk en me een doseerapparaat geeft
zo dat was nu wel een beetje
grt dave