Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn nieuw rifke

noels

Senior Forumlid
na een paar maandjes rust in het zeewatergebeuren kan ik er nu weer volop tegenaan
zaterdag kan ik men nieuwe bak gaan halen, net op men verjaardag dus dat is een mooi kado van mezelf:p

de bak is er eentje van 95x70x50wh hieronder komt een sump van 80x40x40
aan de voorkant van de sump zit nog een osmosevak van 80x10x40

de afschuimer word men oude mtt1

de opvoer zal een eheim 1260 worden ( deze zal na een tijdje wel vervangen worden door iets zwaarder)

de verlichting word t5 maar weet nog niet echt hoeveel, ik ga voorlopig starten met de 4x 39w die ik nog heb naargelang de opstart vordert zal ik nog t5 bijleggen

als stroming ga ik een tunze 6100 met singlecontrolle en 2x nanostreamers gebruiken

ik ga beginnen met 30kg steen en dan zien we wel weer

een kalkreactor komt er niet omdat ik altijd wel tevreden ben geweest over de balingmethode, ik hoop wel dat de kerstman aan me denk en me een doseerapparaat geeft :p tot dan doe ik het wel manueel

zo dat was nu wel een beetje

grt dave

goe bezig dave

wist het al van sascha da uwe bak bijna draaide ;)

ik heb hier nog 4* 39 watjes liggen, kunde er iets me doen ?
evsa + doppen enzo

de bak draaid sinds vandaag :D
de aquascape en de afwerking van elektriciteit moet nog gebeuren maar omdat men vorig bakje zeer slecht draaide moest het een beetje vooruit gaan
ik ben nu opgestart met 50% oud water en 50% nieuw
men ouwe vertrouwde mtt1 begon direct af te schuimen dus ik zie het wel goed komen

fotoos volgen nog (men ouders heben mijn camera mee op vakantie)

grt dave

Kom maar op met die foto's.!!
Ik ben benieuwd.! ;)

Gr Thijs.

ik heb ff een fotoo met de telefoon genomen, de fotoo lijkt nergens op maar zo krijgen we al een idee
na het weekend heb ik men camera terug dus nog ff geduld

alles draaid perfect bijna geen geluid, de afschuimer draaid overuren en de stroming is stevig
de echte verlichting moet nog gemaakt worden maar dat had ik dan ook bijna als laatste op het verlanglijstje staan :rolleyes: maar nu weet ik hoe ik het wil dus zal de rest wel vanzelf gaan hoop ik

grt dave

Bijlagen

• millegem.jpg
    millegem.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 1.081
nog wat fotoos van de bak langs 3 kanten, de bak ziet al goed bruin
omdat ik relatief wenig steen heb heb ik al een zak levend zand van carib sea toegevoegd

Bijlagen

• dscn0404.JPG
    dscn0404.JPG
    134,6 KB · Weergaven: 23
  • DSCN0403.JPG
    DSCN0403.JPG
    129,7 KB · Weergaven: 22
  • DSCN0402.JPG
    DSCN0402.JPG
    113,3 KB · Weergaven: 21
  • DSCN0401.JPG
    DSCN0401.JPG
    129,6 KB · Weergaven: 20
  • DSCN0400.JPG
    DSCN0400.JPG
    124 KB · Weergaven: 22
Heel mooi gedaan die verlichting.!! :goed::goed:

Gr Thijs.

Leuke opstelling, kan een fraaie bak gaan worden :goed:

ps...de link in je 'handtekening' bevat een dubbele 'http://' en werkt daadoor niet.

Mooie opbouw, hoe heb je deze d.m.v. een PVC constructie gemaakt?

Back
Bovenaan