U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Oei,freddy zei:Stef,
Die doopvont lijkt me verloren, moest die nog goedkomen, dan hebben we geluk.
Oorzaak kan zijn dat je wat te veel op korte tijd veranderd hebt. Vooral de omschakeling van 8 uur naar 12 uur HQI is te hevig.
Staat de schelp in de straler ?
Ook zou ik aanraden om wat te stoppen met ALLE toevoegingen en enkel wekelijks 10% water te verversen (op de goede manier : op temperatuur, correct zoutgehalte, minstens 3 dagen doorstroomd/belucht)
Ik blijf ze zien, maar ik heb de indruk dat één of ander dier ze in toom houdt.Reefer zei:Hoi Stephan,
Hoe is het bij jou eigenlijk gesteld met de rode pluisalg en heb je al iets ondernomen om deze weg te krijgen?
Groetjes,
William
Geldt dit ook voor de Calcinus elegans, want zo heb ik er ook een paar?Tanne zei:Wat de pluisalg betreft: ik heb het idee dat dit in meer onstabiele maar schone systemen te vinden is. In veel aquaria die op Zeovit draaien zie je ze ook. Clibanarius tricolor, de blauwpoot-heremietjes, schijnen dit heel redelijk te eten.
Mijn re gaat over de rode pluisalg, niet meer over de doopvont. Heb voor de duidelijkheid nog een zinnetje weggeknipt in het antwoord van Reefer.jaco vlieland zei:nou mijn heremiet met blauwe pootjes blijft van mijn doopvont af hoor weet je zeker dat ze dat doen want ik vind het nogal vreemd want bij mij doet i dat dus niet.
Merci Bart,Bart VD zei:Hei Stephan,
ivm de 'Crytoplax': is een weinig gebruikte naam: het meer aanvaarde synoniem is 'Cryptoplax'. Zal via ons bronnen 's iets trachten te vinden.
grtn,
Bart
Stephan,Stephan Reyntjens zei:Ph7 ijken
Ph4 ijken
checken met ph9, resultaat 8.86
ijken met ph9
ph4 ijken (stond nu op 4.14, wat klopt)
checken met ph7, resultaat 7.16
Of de 7, of de 9 heeft een afwijking, maar dewelke???
Merci voor de uitleg.Walter zei:Stephan,
als de afwijking op alle ijkpunten dezelfde is, bvb 0.14 teveel, dan is het de 7 die niet juist afgeregeld is. Bij pH 7 levert de electrode geen spanning, dat is dus de zero (nulstelling), zure of basische ph's leveren een positieve of negatieve spanning, die wordt geregeld met de gain (versterking).
mvg, Walter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.