Dennis zei:
Citaat:
Orgineel gepost door Stephan Reyntjens
Mooi initiatief.
Alleen wat jammer dat de Belgen hier kosten voor een internationale overschrijving betalen.
Waarom werken jullie niet rechtstreeks met de 555?
Hier in België werken de 5 grote hulpverleningsorganisaties samen met slechts één rekeningnummer: 000-0000012-12.
Is veel overzichtelijker om na te gaan wat er binnen komt aan giften.
Bovendien zijn giften vanaf 30€ fiscaal aftrekbaar in België.
Verwacht dus niet te veel van Belgische kant uit.
Uiteraard zijn alle giften meer dan welkom.
Citaat:
Verwacht dus niet te veel van Belgische kant uit.
Ik snap dit soort reacties niet hoor, zeg dan gewoon niets. Met een dergelijke reactie plaats je weer alle Belgen in een apart vakje. Gelukkig weet ik dat er ook nog een ander soort Belgen bestaat die niet gelijk denken aan de extra paar euro, maar denken aan het leed. Wie heeft het verdorie nu over belastingaftrek of overschrijvingskosten... Als je dat zo hoog zit trek je dat toch in gedachte al af van een bedrag dat je als gift al in gedachten had?
Aktie voor 555 loopt al, wat wij doen is een EXTRA aktie om te laten zien dat "aquariumhoudend Nederland (& misschien toch ook Belgie) het ook aan het hart gaat wat daar gebeurd is. Het is een signaal... Bovendien is het overschrijven naar een dergelijke landelijke rekening als 555 wat ons betreft veel te vrijblijvend!
Wij hebben hier (net als op de andere deelnemnde forums) een gemeenschap. Een deel van die gemeenschappen geven er oprecht om wat er daar gebeurd is en dat willen we d.m.v. deze aktie kenbaar maken.
Een ander deel van deze gemeenschappen ziet er het nut niet van in, is minder betrokken of heeft er gewoon niets mee... Allemaal prima, helemaal niet erg, niemand is iets verplicht, maar houd dit soort gedachten of reacties dan ook lekker voor jezelf!
Bon,
Al heel de avond lig ik te piekeren over deze reaktie.
Ik heb ze even naar mijn eigen dagboek verplaatst om de sfeer in desbetreffende onderwerp niet verder te verpesten.
Allereerst, als ik mensen gekwetst heb, dit was absoluut niet mijn bedoeling. Ook wat betreft de kosten voor internationale overschrijvingen had ik het fout. Die zijn dus wel degelijk gratis geworden.
Hiervoor
mijn oprechte excuses.
Toch wil ik wel even reageren, want de reaktie van Dennis was mij wat te heftig. Hier wordt gesugereerd dat ik me niet betrokken zou voelen, en dat is absolut niet het geval!
Ik heb me inderdaad wat verkeerd of te bondig uitgedrukt, en misschien had ik beter gezwegen want het gaat hier over een persoonlijke mening van mij.
Dus even mijn stanpunten verduidelijken:
Wat betreft die belastingsaftrek, dit is inderdaad van absolut ondergeschikt belang, voor partikulieren! Voor zelfstandigen en bedrijven, want naar hen toe herhaal je zelfs je oproep nogmaals, ligt dit heel anders. Zeker nu we de laatste dagen van een boekjaar ingaan! En het is toch van deze kant dat je de grotere giften verwacht! Ook ik ben aannemer ter verduidelijking.
Mijn uitdrukking: "Verwacht dus niet te veel van Belgische kant uit" is inderdaad totaal verkeerd gekozen. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Maar wat ik wel durf te stellen is dat er hier wel een wezenlijk verschil is tussen Nederlanders en Belgen. Nederlanders hebben een veel groter groepsgevoel dan ons. Belgen zijn veel individualistischer ingesteld. Ik verwacht dan ook dat de totale opbrengst voor dit doel per Nederlander veel hoger zal liggen dan bij ons. En voor zulke zaken verkiezen wij toch wel een beetje de anonimiteit.
En wees nou eens eerlijk, denken de Nederlanders onder jullie niet vaak:"het is toch altijd iets met die Belgen, altijd moet er wel ééntje dwars doen?" Guppy zet eerst de boel op stelten, Yvan maakt zich kwaad om de t5, Franky z'n dagboek lijkt uit de hand te lopen en moet tijdelijk gesloten worden, ik loop hier blijkbaar ook niet altijd in de rij...
Maar nogmaals, dit is een persoonlijke mening en ik hoop dat ik ongelijk zal hebben.
Waar ik me wel een beetje aan stoor, is de opzet om de tv te halen. Als voor mij de overschrijvingskosten belangrijk zouden zijn, geldt voor jullie ook dat je de tv wilt halen. Dat noem ik pas leedvermaak en totaal ongepaste ijdelheid.
Moet dit nu echt, met al die show en cinema? Ik zou veel liever gezien hebben, dezelfde oproep, maar dan rechtstreeks over te maken op 555 in alle anonimiteit. En nog liever zou ik het rechtstreeks aan de betrokkenen geven, zonder al die nutteloze tussenstappen.
Al moet ik nu wel toegeven dat jullie opzet veel meer zal opbrengen dan mijn gedachte.
Allé, ik wou toch ook even m'n hartje luchten.
Ik heb geen wrokgevoelens jegens niemand, en hoop hetzelfde in omgekeerde richting want ik voel me wat aangevallen.
Dit forum ligt me daarvoor te nauw aan het hart. Het was dan ook hard te moeten horen dat er harteloze mensen in deze gemeenschap zouden zitten.
Prettige feesten aan iedereen,