Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

michel,s 130x70x60 bakkie

zo even wat waardes gemeten
bak draait nu bijna 2 weken en is kraakhelder de groene algen groeien weelderig.
ph/8
kh/9
no2/0
no3/0
po4/0
zoutgehalte/1026
temp 26gr
omdat ik met gerijpt steen ben opgestart verwacht ik geen rare dingen.
gr michel

in een groen groen .......
gr michel

Bijlagen

• DSCF1199.JPG
    DSCF1199.JPG
    265,9 KB · Weergaven: 18
hi
vandaag even een grasmaaier gehaald.
gr michel

Bijlagen

• DSCF1229.JPG
    DSCF1229.JPG
    195,4 KB · Weergaven: 10
de egel vond ook dat de slak opzij moest.

Bijlagen

• DSCF1232.JPG
    DSCF1232.JPG
    201,9 KB · Weergaven: 6
hi
me scopas heeft het ook naar zijn zin.

Bijlagen

• DSCF1228.JPG
    DSCF1228.JPG
    217,6 KB · Weergaven: 26
hi marjan
deze heeft meer geel omdat hij van de philipijnen komt.
hoop dat hij zo blijft.
gr michel

hi
even een update.
de groene alg begint te verliezen dus het gaat de goede kant op.
ook de vissen doen het prima.
alleen is de witborst terug naar de winkelier.
dit omdat het oorlog was met de nigricans.
de nigricans doet het super geen stipje gezien tot nu toe eet al het aangeboden voedsel en raakt niet in de stress als ik in de bak rommel en dat doe ik vaak.
me huidige vissen bestand bestaat uit:
acanthurus nigricans/2x yellow belly picasso/scopas/salarias.
daarbij ook een zee egel/heremiet kreeften en turbo,s.
zal vanavond wat foto,s plaatsen
gr michel

hi
even wat foto,s van de vissen.
gr michel

Bijlagen

• dokters1.jpg
    dokters1.jpg
    205,1 KB · Weergaven: 8
  • dokters.jpg
    dokters.jpg
    231,9 KB · Weergaven: 10
Mooi man, prachtige vissen, dit word een mooi bakkie. ;)
Je bent al een stukje verder dan mij, bij mij gaat morgen het eerste levend steen erin. Kan ik ook kijken of ik zo kan aquascapen zoals jij/jullie. Toch knap dat je het al durft om met de nigricans te starten.

Jij bent goed bezig. Ziet er super uit. Groetjes Sander

en nog een plaatje van me 2 ukkie,s.
gr michel

Bijlagen

• DSCF1263.JPG
    DSCF1263.JPG
    182,8 KB · Weergaven: 15
hi
nog een paar plaatjes.
gr michel

Bijlagen

• DSCF1270.JPG
    DSCF1270.JPG
    186,7 KB · Weergaven: 8
  • DSCF1274.JPG
    DSCF1274.JPG
    221,3 KB · Weergaven: 8
  • DSCF1275.JPG
    DSCF1275.JPG
    225,7 KB · Weergaven: 13
  • DSCF1276.JPG
    DSCF1276.JPG
    205,3 KB · Weergaven: 7
Hé Michel,

je hebt een prachtige bak en als ik zo'n vissenbestand zou willen zou ik het precies op dezelfde manier doen. Het is echter een groot risico, maar als ze eenmaal gewend en aangesterkt zijn, dan verwacht ik dat je er jaren plezier van gaat krijgen.

Heel veel succes.

Gr. Roy

Hey,

Ziet er allemaal heel mooi uit!!! blijf je dagboek zeker de komende tijd volgen.
Ben zelf afgelopen maanden aan het inlezen en de startdag komt ook voor mij dichterbij. Ga zo door en ben heel benieuwd hoe je bak eruit ziet over enkele maanden als alles is geplaatst etc!!! mooie opbouw belooft veel.

groeten en succes

Joost

reagerend op vorige berichten. Tja ik zie een bak die nog niet volledig door de opstart is en daarnaast wordt afgevuld met uiterst moeilijk vissen.

bak <500L:
witborst erine en eruit dus die telt even niet meer mee, afgezien of je je kan afvragen of dat voor die vis zo tof was.
nigricans + 2 picasso's: Dat wordt een stervens drukke bedoeling. Qua beweeglijkheid en qua ruimte/plaats per vis.
Ik heb ook een picasso gehad die ik uit een 100*50*60 heb gehaald omdat ie gestressed alleen maar door de bak schoot. Drie stresskippen en ruimtezwemmers in die bak gaat enorm druk worden (voor het oog en voor de vissen).

bedankt voor jullie reactie,s
even op sorg zijn reactie trug komend.
de witborst is eruit voorzorg uit gegaan voor het welzijn van de vis deze vis is terug gegaan naar de winkel en leeft nog steeds.
of dit tof is voor de vis ?
maar beter in een systeem van 500ltr dan weken in een stelling in een bakje van 40x40x40.
wat de dokters betreft daaruit blijkt dat de ene vis de andere niet is.
de dokters hier doen het super zijn zeer rustig en hebben nog geen stipje gehad.
ze accepteren al het aangeboden voedsel en eten uit de hand.
daarbij ben ik regmatig in de bak bezig en ze vertonen geen enkel dingetje van stress eerder brutaal omdat de dokters naar me hand komen omdat ze denken dat ze voer krijgen.
kwa stelling van de opstart er zit een bepaalde theorie achter en die werkt tot op heden zeer goed (is geen garantie dat het bij iedereen goed zal gaan zeker niet met dit soort vissen)
daarbij zullen er hier ook niet echt veel meer vissen in komen .
gr michel

Back
Bovenaan