Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Melk doseren?

Ik heb het een keer meegemaakt op mijn bak.
Een van de kinderen vond het grappig een glas melk in de bak te gooien .
Wat toen gebeurde is de acros gingen heel erg slijmen heel de bak vol slierten. De slierten bleven hangen in de montipora en hystrix calendrium enz. Het eindresultaat was allemaal dode plekken in die koralen waar het slijm in hing en de afschuimer over ze nek en paar dagen troebel water.
Ik zou er zelf niet aan beginnen melk toevoegen gr bas


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Ik heb het een keer meegemaakt op mijn bak.
Een van de kinderen vond het grappig een glas melk in de bak te gooien .
Wat toen gebeurde is de acros gingen heel erg slijmen heel de bak vol slierten. De slierten bleven hangen in de montipora en hystrix calendrium enz. Het eindresultaat was allemaal dode plekken in die koralen waar het slijm in hing en de afschuimer over ze nek en paar dagen troebel water.
Ik zou er zelf niet aan beginnen melk toevoegen gr bas

Ik denk dat een startdosering van 200-300ml op jouw bakvolume ook veel te veel is.
Ter vergelijking: als je dezelfde hoeveelheid in de vorm van diepvries voer in de bak gooit, zul je ook de nodig problemen ondervinden.
 
ben nu een kleine 2 weken bezig met toevoegen van melkzuurbacteriën welke ook gebruikt worden voor de koi vijvers.

moet zeggen dat de koralen er goed op reageren sommigen worden echt dikker de lps koralen.

ook had ik een klein beetje last van rode flap en savonds belletjes op sommige stenen, ook dat is nu geheel weg.

voeg nu dagelijks 0,5 ml toe op een aquarium van 250 liter.
 
ben nu een kleine 2 weken bezig met toevoegen van melkzuurbacteriën welke ook gebruikt worden voor de koi vijvers.

moet zeggen dat de koralen er goed op reageren sommigen worden echt dikker de lps koralen.

ook had ik een klein beetje last van rode flap en savonds belletjes op sommige stenen, ook dat is nu geheel weg.

voeg nu dagelijks 0,5 ml toe op een aquarium van 250 liter.

En moet dat perse een (te duur) bacteriepreparaat zijn uit een speciaal zaak of is wat yoghurt (ook melkzuurbacterien) uit de supermarkt, net zo goed?
 
geen idee ben heel voorzichtig gaan proberen met dit middel in het begin 0,3ml en duur is het zeker niet.
9,50 voor een liter doe je een hele tijd mee.
 
Erik had het al over chocomel. Mij lijkt yogho drink van Fristi dan toch beter. Aangezien dat aardbeien smaak heeft en roze is heb je meer kans dat je gewone acro's vergroeien naar strawberry shortcake koraal. ;)
 
geen idee ben heel voorzichtig gaan proberen met dit middel in het begin 0,3ml en duur is het zeker niet.
9,50 voor een liter doe je een hele tijd mee.

Nee, 0,5ct per dag zijn de kosten niet. :biggrin:
 
zo heb ik idd wel eens yakult gehoord dat werd toegevoegd, maar ook dat er sommige zijn die zich in hun vinger snijden en 2 druppels bloed per dag in het aqua doen.....
tja er zijn altijd wel dingen waar ik een hoop vraagtekens bij heb :p
 
Ik heb er vorige week 2 liter ingegooid maar het water is nog steeds wit.
En het lijkt erop dat alles het eerder slechter doet dan beter... :confused:

Ajoh!!! Is het bij minder geworden ja?
En dat was 2 liter op een nano? :p

Ik vraag me af of je dit topic inderdaad niet beter kan sluiten of even verplaatsen naar de chit chat afdeling :rolleyes:

Erik had het al over chocomel. Mij lijkt yogho drink van Fristi dan toch beter. Aangezien dat aardbeien smaak heeft en roze is heb je meer kans dat je gewone acro's vergroeien naar strawberry shortcake koraal. ;)

Ik denk dat jullie een goed voorbeeld zijn van het soort aquariaan dat in het verleden moord en brand schreeuwde toen iemand bedacht dat je met luchtbellen eiwit af kan schuimen of dat vodka als koolstofbron kan dienen. Het openstaan voor andere ideeen is kennelijk niet iedereen gegeven.
 
Ik denk dat jullie een goed voorbeeld zijn van het soort aquariaan dat in het verleden moord en brand schreeuwde toen iemand bedacht dat je met luchtbellen eiwit af kan schuimen of dat vodka als koolstofbron kan dienen. Het openstaan voor andere ideeen is kennelijk niet iedereen gegeven.
Ahjohh niet zo serieus. Zijn maar grapjes..
Ik sta wel degelijk open voor nieuwe ideeën en wens mensen succes als ze hier echt serieus mee bezig zijn....

Ik heb er tot nu toe alleen mijn vraagtekens bij.
 
Ik denk dat jullie een goed voorbeeld zijn van het soort aquariaan dat in het verleden moord en brand schreeuwde toen iemand bedacht dat je met luchtbellen eiwit af kan schuimen of dat vodka als koolstofbron kan dienen. Het openstaan voor andere ideeen is kennelijk niet iedereen gegeven.

Niet te zwaar aan tillen, er mag ook lol zijn toch. Wat dit onderwerp betreft ben ik inderdaad wel wat sceptisch. Maar laten we blij zijn dat we niet allemaal het zelfde denken, dan waren we nooit ergens gekomen.

En daarnaast zeg ik altijd maar zo, zonder wrijving ook geen glans :)
 
Ach melk is goed voor allen ,behalve jan die piest ervan ......;)
 
Anthony, ik zie je als ervaren aquariaan en ik kan het vaak vinden in wat je schrijft. Maar in dit topic helaas niet :rolleyes:

Er zal best wel iets in melk zitten dat toevallig goed is voor je bak, maar er zit veel meer in wat zeker niet in zeewater thuis hoort. Boven hebben we geen flauw benul wat er allemaal in melk zit van de supermarkt. Evenmin hebben we geen enkel idee hoe we enig sinds moeten uitrekenen hoeveel we zouden moeten doseren, nog niet eens bij benadering. Meten of we de juiste juiste dosering toegepast hebben en bijstellen gaat evenmin niet lukken. Want we weten niet wat we moeten meten en als we het wisten dan hebben we er geen testsetje voor.

Er wordt hier en daar gesproken over melkzuren, eiwitten en amino's en nog wat kreten maar volgens mij weten de meeste niet eens wat het is laat staan wat het zou moeten doen in zeewater.

Ik sta zeker open voor nieuwe ideeën mits die goed onderbouwt worden maar dat kan ik in dit topic nergens terug vinden. Als je een theoretische basis hebt waarmee er zijn die hiermee gaan experimenteren , prima kan ik me in vinden. Maar die basis die mis ik hier voor volledig. In mijn ogen is melk doseren zonder enige onderbouwing russisch roulette.

En ik wil niet weten hoeveel er naar de ijskast lopen na het lezen van dit topic en een scheutje melk in de bak gaan kiepen. Geloof me dat zijn er meer dan je denkt !


Ik denk dat jullie een goed voorbeeld zijn van het soort aquariaan dat in het verleden moord en brand schreeuwde toen iemand bedacht dat je met luchtbellen eiwit af kan schuimen of dat vodka als koolstofbron kan dienen. Het openstaan voor andere ideeen is kennelijk niet iedereen gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie er ook wel de lol van in, geloof me ik heb een paar keer sinds dit topic er is met smile op mijn gezicht achter de laptop gezeten. Maar de mix tussen serieuze posts en onzin posts lopen door elkaar en zijn voor vele moeilijk te onderscheiden :)


Niet te zwaar aan tillen, er mag ook lol zijn toch. Wat dit onderwerp betreft ben ik inderdaad wel wat sceptisch. Maar laten we blij zijn dat we niet allemaal het zelfde denken, dan waren we nooit ergens gekomen.

En daarnaast zeg ik altijd maar zo, zonder wrijving ook geen glans :)
 
Melk is baas voor Bacs!:)

Thanks for the reply my friends, I really add real milk and honey,
and the NO3 & PO4 values are always around 20~50(before) & 0.05(usually)
i add milk 10cc per day, I stop adding honey about 3 months,
because I want to examine the effect of the milk
the milk can help coral growth fast including sps and lps,





Source: http://www.sgreefclub.com/forum/topic/124899-honey-milk-dosing/
 
Ik denk dat jullie een goed voorbeeld zijn van het soort aquariaan dat in het verleden moord en brand schreeuwde toen iemand bedacht dat je met luchtbellen eiwit af kan schuimen of dat vodka als koolstofbron kan dienen. Het openstaan voor andere ideeen is kennelijk niet iedereen gegeven.

Anthony, ik zal nooit bij een experiment roet in het eten gooien en zonder ervaring spreken. Daarom was ik zo verbaast over dit onderwerp en in eerste instantie zeer serieus, tot aan het daglicht kwam dat het dus niet zo serieus was als sommige schreven.

Daarom opper ik ook dit onderwerp naar de chitchat te verplaatsen waar verder gekwatst kan worden.
 
Er wordt door badgasten ook heel veel geplast in het zeewater, zou het misschien kunnen dat ...........:)
 
Anthony zo als je ziet zitten er veel randdebielen laat je niet gek maken. Mensen blijf je bevindingen posten en kan iemand aan de rest van die figuren wat doen.
 
hoi jan als hier nou eens op zou reageren, en wat zou verwijderen?
doe je toch zo graag?
houden we een serieus onderwerp over waar we normaal onze bevindingen kunnen wegleggen,

met vriendelijke groet john
 
Bovenaan