berg6u
ZeewaterForum lid
Hi,
Toch maar even een nieuwe topic aangemaakt om alles te volgen. Zoals ik in mijn Oude dagboek al heb aangegeven ben ik sinds vandaag 01-01-21 officieel weer begonnen. na een kleine pauze van 2 jaar weer back in business dus, dit maal iets groter..hopelijk staan de koralen er over een tijdje weer net zo mooi bij als in mijn oude bakkie.
Reefer 350
Vandaag de Colombo bacteriën toegevoegd en een kleine garnaal in de sump voor de opstart.
eerste waardes van het zelf gemaakte zeewater met DD H2ocean zout gecontroleerd;
Salinity: 1.026 (35ppt)
CA:425
KH:9,9
MG=1290
SI:0

Toch maar even een nieuwe topic aangemaakt om alles te volgen. Zoals ik in mijn Oude dagboek al heb aangegeven ben ik sinds vandaag 01-01-21 officieel weer begonnen. na een kleine pauze van 2 jaar weer back in business dus, dit maal iets groter..hopelijk staan de koralen er over een tijdje weer net zo mooi bij als in mijn oude bakkie.
Reefer 350
- 2x hydra 26HD (ik heb 3 stuks, eentje extra in het midden, maar voor komende maanden zonder koraal is dat een kleine overkill)
- Bubble king 160
- Red sea Osmose bak vervangen voor jerrycan 22L met osmolator van aqua medic met infra rood sensor.
- Dual temp control, 200 watt heater + cooling fans op de rand van de bak Indien nodig in de zomer.
- DJ switch 10 kanaals
- Opvoer 5.2 DC runner aqua medic
- stroming 2x 6000L skimzz + 8000L 8.2 aquadrift aqua medic.
- Doseer: Coral box + aqua medic reef doser.
- 22KG real reef rock
- DD H2ocean salt
Vandaag de Colombo bacteriën toegevoegd en een kleine garnaal in de sump voor de opstart.
eerste waardes van het zelf gemaakte zeewater met DD H2ocean zout gecontroleerd;
Salinity: 1.026 (35ppt)
CA:425
KH:9,9
MG=1290
SI:0