Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Malediven

Peter

Administrator
Wie weet welk eiland op de Malediven de moeite waard is ???

ik ben op Thulhagiri geweest, zo'n half uurtje varen vanaf Male. Klein eiland, maar met geweldige duikstekken in de buurt. Heeft een eigen huisrif voor de deur liggen. ''goed'' betaalbaar....

ik ben op Thulhagiri geweest, zo'n half uurtje varen vanaf Male. Klein eiland, maar met geweldige duikstekken in de buurt. Heeft een eigen huisrif voor de deur liggen. ''goed'' betaalbaar....

Ik hik op dit moment nog een beetje tegen de lange vliegtijd aan.

Volgens mij ben je alles bij elkaar zo'n beetje 20 uur op de benen voor dat je op plaats van bestemming bent ????

Ik hik op dit moment nog een beetje tegen de lange vliegtijd aan.

Volgens mij ben je alles bij elkaar zo'n beetje 20 uur op de benen voor dat je op plaats van bestemming bent ????

Nee hoor, wij vlogen via Sri Lanka(hebben eerst een week op dit mooie eiland gezeten) en zijn toen doorgevlogen naar Male. Totale vliegtijd is ongeveer 10 uur. Was toen met Martinair, maar die vliegen dit rondje niet meer.

Dat rondje waar Harold het over heeft hebben wij ook gevlogen, inclusief een rondreis door Sri Lanka.

Toevallig is mijn vrouw zich ook weer aan het orienteren op een bezoekje aan de Malediven, omdat we nog graag een keer manta's en walvishaaien willen zien. Opties die je hebt is om vanaf Dusseldorf rechtstreeks te gaan (± 10 uur) of via Dubai ?

Wat ik kon lezen was....

Ca 12 uur vliegen vanuit Dusseldorf en ca 45 min. per boot naar het eiland

Stel ik vertrek s'morgens om 6 uur, je moet ca 2 - 3 uur van te voren op het vliegveld zijn, komt de reistijd naar het vliegveld nog erbij

Bovenstaande bij elkaar gerekend, is volgens mij de nacht voor mij tegen 1 uur s'nachts voorbij.

Na aankomst in Male is het uitchekken, koffers halen en transfer naar de boot en aansluitend een klein uurtje op de boot.

Na aankomst op het eiland inchecken bij het hotel

Volgens mij is dan reeds een hele dag voorbij......

Of heb ik het helemaal mis met mijn berekening ?

Wat ik kon lezen was....

Stel ik vertrek s'morgens om 6 uur, je moet ca 2 - 3 uur van te voren op het vliegveld zijn, komt de reistijd naar het vliegveld nog erbij

Bovenstaande bij elkaar gerekend, is volgens mij de nacht voor mij tegen 1 uur s'nachts voorbij.

Na aankomst in Male is het uitchekken, koffers halen en transfer naar de boot en aansluitend een klein uurtje op de boot.

Welkom in de wereld dat reizen heet....:p:o

Dit gaat met iedere (verre) reis die je maakt.....is niks aan te doen.

Wat ik kon lezen was....

Goede berekening Peter...maar wat is een uurtje meer of minder...reken is uit hoeveel uur je op het forum zit ;) !!

Grapje zeker :biggrin:

Het verschil tussen Egypte en de Malediven is toch wel een uurtje 6 - 7 :(

Hoi Peter,

Met zeewateraquaria heb ik (nog) niet veel ervaring, met duiken echter wel. Ik ben twee jaar geleden (juni) vanuit Dusseldorf naar Male gevlogen met Emirates. Erg goede maatschappij, de lange vlucht staat me helemaal niet meer bij, dus kan nooit erg zijn geweest. Het verblijf was op Helengeli (met watervliegtuigje). Terug was wat langer , maar met een rondleiding door Male en lekker eten in een restaurantje hebben we ons prima vermaakt.

De eerdere opmerking over dat het 'waar' sterk afhangt van het 'wanneer' is helemaal correct. Dat wil zeggen, voor walvishaaien en manta's. Het is soms wel wat lastig te vinden, maar er zijn twee seizoenen, en de ene keer zitten ze noord-oost en het andere seizoen zuid-west. Maar ja, het blijven dieren, dus 100% garantie kun je nooit krijgen.

Haaien zitten er altijd. En visjes gelukkig ook. :) Hoogtepunten toen: Manta Mobula (de kleine), Grey reef shark, Dwergzeepaardjes, Ontzettende onstpanning en een prachtig atol met een hagelwit strand.

Beste stryx

Ik snap het helemaal en zeker het laatstgenoemde.

Als ik naar de Malediven ga, ga ik uiteraard voor het duiken aldaar.

Toch is het zo dat ik niet alleen ga, ik / wij gaan altijd met een vast groepje en daar zitten ook vrouwen bij die iets anders willen dan visjes kijken o.a. de mijne .

Als ik naar Hurghada vlieg, betekend dit doorgaans 5 uur opgevouwen op een smal stoeltje zitten. Als ik pech heb en er zit een tussenlanding in Luxor of Sharm el Sheikh erbij zit ik meteen een uur of anderhalf langer in die kist en geloof mij, dan heb ik het helemaal gehad.

Ik weet nog niet wat ik doe, wij stemmen gewoon

Yup, maar vliegen met Emirates is wel effe wat anders dan op een tuinstoel met Arkefly of Transavia naar (het ook mooie) Egypte. Wat betreft iets te doen, uh, eten, drinken, snorkelen, duiken, genieten van het strand. Je zit op een Atol tenslotte, wat qua alcohol een voordeel is want de Malediven zijn streng islamitisch, en alleen op de resorts mag alcohol geschonken worden.

En foto's... wat dacht je :) Alleen de Manta Mobula niet, die dag was ik net mijn camera vergeten. :(

http://picasaweb.google.com/scoobydiver/Malediven2008#

Lijkt me een mooie eilanden groep. Persoonlijk gaat mijn droom uit naar een Island Hopping in Frans-Polynesië tussen Tahite, Morea, Bora Bora en Huanine. Perfect om te duiken/snorkelen en cultuur op te doen..
De prijs is er jammergenoeg ook naar.:( Ik weet niet of de prijzen goedkoper zijn naar de Malediven?:confused:

De prijs is er jammergenoeg ook naar.:( Ik weet niet of de prijzen goedkoper zijn naar de Malediven?:confused:

Wat ik vluchtig heb gezien, zitten de meeste aanbiedingen tussen de 1600 en 2200 Euro met volpension maar dan voor 10 dagen

Back
Bovenaan