Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luckybastard's RSM

Gisteren de NAC5 retour gestuurd naar Jochem, Hij zou kijken of hij hem kon repareren.
Water ververst, en xenia geplukt, deze begon aardig zijn weg te vinden tussen de steenkoralen. Toch maar even ingegrepen.
Verder geen nieuws, alles doet het goed, tot zeer goed moet ik zeggen.

Owja 1 ding als note:
Eergisteren tijdens het voeren van diepvries, toch ook even richting mijn blasto's gespoten, en verdraaid, het wordt graag gegeten, de mysis werd gulzig opgeslokt! :rolleyes:

Maandagavond was het erop of eronder. Ik had bij Marco een gele dokter besteld en die was binnen.
Vanbinnen hield ik mijn hart vast i.v.m. een nogal bazige picasso die ik heb zwemmen.
Bij Marco aangekomen, de dokter meegenomen, een mooi gaaf en goed doorvoed exemplaar, en uiteraard een koraaltje.
Mijn planning was als volgt:
Laat thuis, dus zacht overwennen, en als het licht uit was, de dokter in de bak te doen. DIt zodat hij in het donker toch nog kon wennen aan de bak.

Uiteraard moest ik de volgende dag werken.
Wat blijkt nu?!
De gele dokter en de picasso zwemmen zij aan zij als dikke maatjes door de bak! ;)
Missie geslaagd! :cool:

Helaas nog geen tijd gehad voor een foto. Maar die komt, als hij er dan nog is :mad:
De laatste dagen op hem gelet... En volgens mij wil hij niet eten!!:mad::mad::mad:

Langzaam vind ik hem angstvallig mager worden.
Net even uit mijn werk naar AH gereden, en even Sushi bladeren gekocht.
Deze hangt nu met de knijper aan het glas van het aquarium. Ik hoop dat hij hiervan wil eten :(
Iemand anders nog advies :confused::confused:

Note voor mezelf:
Vandaag de jongen gezien bij papa Kaudernii in zijn bek...
Toch vanavond maar even het sateprikker koraal er weer in zetten :cool:

Hoi Glenn,

Ik heb hem sinds maandagavond, maar heb hem nog niet zien eten.
Mijn voederregime is om de dag diepvries. Dus dinsdag vlokken gegeven (Spirulina) - niet gezien dat hij wat pakte. Woensdag diepvries (artemia en mysis) - niet gezien dat hij daarvan wat pakte.
Gisteren toch een beetje bezorgd - Artemia/Mysis/Spirulina gevoerd en Sushi bladeren gevoerd en aan de ruit gehangen. Vanmorgen vroeg even in het donker gekeken, maar de zeewierbladeren waren volgens mij nog immer niet aangetast :(

Soms blijven zeevisjes raar, de ene soort is moeilijk te houden (zoals mijn poetsvis - eet alles, heeft het uitstekend naar zijn zin), picasso groeit zo hard dat hij er binnenkort waarschijnlijk uit moet, en dan ineens een gele dokter die niet wil eten :confused:

Ach meer dan hopen kunnen we niet ...

Gisteravond toch nog maar even voor de zekerheid wat waardes gechecked:

KH 9
Mg 1420
CA 440
Po4 0
No3 0

Gisteravond mijn artemia schaal weer tevoorschijn gehaald en klaar gezet. Misschien wil hij wel verleid worden door kleine levende artemia. :confused:

Je heb hem niet meer aan het eten gekregen?

Ik heb echt alle mogelijke vormen van voer geprobeerd aan te bieden, helaas niets hielp.
Spirulina vlokken, norit bladeren, mysis, artemia , artemia levend, pas uitgekomen artemia, kreefteneieren, etc etc... :confused:

Ik kon hem/haar met niets verleiden :(

Oke , het is even stil geweest wegens drukte, maar we zijn er weer.

Wat is er ondertussen veranderd..
Niet veel eigenlijk. De bak blijft het uitstekend doen, alles draait nog altijd naar mijn zin. Waterwaarden blijven goed, en alles groeit en bloeit. De steenkoralen nemen masaal in grote toe. Ook merk ik dat de blasto's sinds ik ze voer erg snel vermeerderen :cool:
Ik moet nu zelfs gaan denken om mijn Acro met die blauwe toppen (zie eerdere foto - deze is inmiddels nog blauwer geworden) te knippen. De toppen komen nu bijna boven water uit.

Nieuwe aanwinst:
Jah ik vond toch dat hij er bij hoorde - de gele dokter en toen ik gisteren naar AC ging, en er 3 zag zitten, kon ik het niet laten om aan Arie te vragen of hij ze even wat te eten kon geven voor me. Zo gezegd zo gedaan, gretig werd er gegeten. Dit had me overtuigd dat ik niet weer hetzelfde zou meemaken.
Ik heb een gaaf exemplaar uitgezocht, en deze gisteren in mijn bak gezet. De picasso is reuze blij met zijn nieuwe vriend! action

Even tijd gehad om een paar foto's te maken.
Mooi moment om even de status van de RSM nu weer te geven...
De Blasto's reageren ook zeer goed op het extra voeren, en vermeerderen zich snel :cool:

Bijlagen

• webiphone206..JPG
    webiphone206..JPG
    94,3 KB · Weergaven: 22
  • webiphone205..JPG
    webiphone205..JPG
    92,6 KB · Weergaven: 53
  • webiphone210..JPG
    webiphone210..JPG
    90,8 KB · Weergaven: 33
  • webiphone213..JPG
    webiphone213..JPG
    93,8 KB · Weergaven: 54
  • webiphone208..JPG
    webiphone208..JPG
    98,2 KB · Weergaven: 31
Nog een paar

Bijlagen

• webiphone211..JPG
    webiphone211..JPG
    76,2 KB · Weergaven: 31
  • webiphone212..JPG
    webiphone212..JPG
    86,1 KB · Weergaven: 19
Hoi Bjorn,

De bak gaat goed. Koralen groeien en bloeien nog immer.
Wel ben ik begonnen met het langzaam afzuigen van het koraalzand. Mijn gevoel zegt dat ik hem weer eens moet verversen. Ik doe dit elk half jaar. Dus met elke verschoning zuig ik de toplaag voorzichtig weg. Totdat de bodem bijna vrij is, en dan doe ik nieuw koraalzand erin.
Wel heb ik in de tussentijd een vijlvisje gekocht. Ik hoop dat hij wat glasanemonen de nek om gaat draaien.
Ik zal snel weer wat foto's uploaden :cool:

Back
Bovenaan