Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LSD' s dagboek

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
aquaglenn zei:
Nou, misschien was de vraag wat onduidelijk gesteld, maar een doorkijk heeft meerder zijden, dus had ik 't over " één zijde "
dit neemt niet weg dat 't een leuk en weloverdacht idee is , en prachtig uitgevoerd :goed:

gr..
:)

Corrigeer me als ik het mis heb maar bedoel je waarom we (b.v.) de zijkant niet dicht gemaakt hebben en maar alleen de achtrkant?

Dat is omdat de ene zijkant zoizo dicht zit omdat dit ze overloop zijde is en dus netjes weg gewerkt is.
De andere zijde is vanaf begin af aan ook voor de helf dicht, zodat we tog een kijk vanaf de zijkant in de bak konden werpen.
Dus bleef alleen maar (de achterkant) een kant om dicht te doen.

Wij hopen zo jou vraag beantwoord te hebben:( zo niet dan snappen we de vraag nog steeds niet.

Groetjes, LSD & PSB

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
charlie zei:
Hoi.

En de foto? :D
mvg
De foto,

Heb mn best gedaan, de camera wilde niet echt mee werken. Volgens mij omdat deze te lang in de kast heeft gezeten :D

Bijlagen

• Hangende rotspunt.JPG
    Hangende rotspunt.JPG
    124,5 KB · Weergaven: 39
  • Hangende rotsp.JPG
    Hangende rotsp.JPG
    122,5 KB · Weergaven: 34
OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
(voor het incident)

Laatst bewerkt:
S

Shiva FRP

Guest
Die opbouw is en blijft bijzonder :goed: ! Ik vraag me alleen af of je nu nog wel koralen kunt plaatsen onder de overhang ivm licht, of is het juist de bedoeling om dit als open zwemruimte te houden?

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
Shiva FRP zei:
Die opbouw is en blijft bijzonder :goed: ! Ik vraag me alleen af of je nu nog wel koralen kunt plaatsen onder de overhang ivm licht, of is het juist de bedoeling om dit als open zwemruimte te houden?
Een reden noem je zelf al (open zwemruimte ) en de tweede reden is om hier de koralen te plaatsen di niet veel licht en stroming nodig hebben.

aquaglenn

hardwerkende belg
het is simpel, wou gewoon weten waarom je afstapt van een doorkijk !!
de zijde die is dichtgemaakt geeft uit op een tafel dacht ik te zien, leek me net leuk om vanaf daar 't aquarium te zien :rolleyes:
moeilijk vraag voor een simpel antwoord :D ;)
maar , t'is prachtig hoor zoals 't nu is :goed:

gr..

LStyleD® zei:
:)

Corrigeer me als ik het mis heb maar bedoel je waarom we (b.v.) de zijkant niet dicht gemaakt hebben en maar alleen de achtrkant?

Dat is omdat de ene zijkant zoizo dicht zit omdat dit ze overloop zijde is en dus netjes weg gewerkt is.
De andere zijde is vanaf begin af aan ook voor de helf dicht, zodat we tog een kijk vanaf de zijkant in de bak konden werpen.
Dus bleef alleen maar (de achterkant) een kant om dicht te doen.

Wij hopen zo jou vraag beantwoord te hebben:( zo niet dan snappen we de vraag nog steeds niet.

Groetjes, LSD & PSB

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
aquaglenn zei:
het is simpel, wou gewoon weten waarom je afstapt van een doorkijk !!
de zijde die is dichtgemaakt geeft uit op een tafel dacht ik te zien, leek me net leuk om vanaf daar 't aquarium te zien :rolleyes:
moeilijk vraag voor een simpel antwoord :D ;)
maar , t'is prachtig hoor zoals 't nu is :goed:

gr..
Da's een goeie.:D :D :)
Het is idd zo, als je aan de eettafel zit kun je in de aq. kijken door de twee venster die aan het dichtgemaakte zijde zitten.
Heb je dus een prachtig beeld vaniut de eethoek, gezellig eten onder gezelschap van de vissen:)

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
Eindelijk mn droomvis.
Alleen lukt het me nog niet om een goeie foto van m te maken.
Ik heb 'm afgelopen zaterdag van een mede forumlid over gekocht.

Hij/ zij doet het goed en heeft 't echt naar z'n zin lijkt het, alleen lijkt ie wel de "vader/ moeder" in mn bak.
Dit omdat ie de grootste vis (+/- 13 cm) in mn aq. is, deze is 3 koppen groter dan mijn Bispinosa:). Echt een prachtig vis, ik kan wel de hele dag naar m zitten kijken.

Deel A van de zoektoch is voldaan, nu nog deel B (een Imperator) en dan is mijn collectie (dwerg) Keizers zo goed als klaar.

Dit was een korte upate van deze weekend, up naar de volgende;) .

Bijlagen

• DSCF0071.JPG
    DSCF0071.JPG
    81,4 KB · Weergaven: 506
  • DSCF0058.JPG
    DSCF0058.JPG
    86,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
Desertfox zei:
wow dat is echt een droomvis.

Koesteren zou ik zeggen
Zekerrrrrrr:goed:

L

Lion

Guest
Hallo,

Het doet me goed om hem in zo'n mooie bak te zien.

Heel veel succes met deze Droom vis

Groetjes Lion
Den Haag

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
LStyleD® zei:
Eindelijk mn droomvis.
Ik heb 'm afgelopen zaterdag van een mede forumlid over gekocht.
Toevallig overgenomen van Ed Houtepen (XiniX)? Ik weet dat dier één te koop had uit zijn privebak

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
Mefisto zei:
Toevallig overgenomen van Ed Houtepen (XiniX)? Ik weet dat dier één te koop had uit zijn privebak
Nee Mefisto, XiniX heeft een Imperator te koop, ik ben wel bij hem wezen kijken maar die Imperator was echt groot, te :eek: groot voor mijn aq. en heb m daarom niet gekocht:( .

Deze Navarchus komt van :goed: Lion (Den Haag).

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
Lion zei:
Hallo,

Het doet me goed om hem in zo'n mooie bak te zien.

Heel veel succes met deze Droom vis

Groetjes Lion
Den Haag
Nogmaals bedankt voor deze mooie, prachitge, geweldige maar wel verlegen :)D ) vis:goed: :goed:

OP
LSDragon

LSDragon

Veteran
Hier wat foto's van een onze keizers.
Niet veel belovend maar we doen ons best:eek: .

Bijlagen

• DSC01249.JPG
    DSC01249.JPG
    117,7 KB · Weergaven: 16
  • DSC01262.JPG
    DSC01262.JPG
    147,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Bovenaan