Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Leonardo's 2e zeeaquarium

Op dit moment heb ik nog 3 Chromisjes over. Er is er 1 gesneuveld tijdens een flinke ruzie :mad:. Nu de rust weer in wedergekeerd hoop ik (en denk ik) dat het hierbij blijft.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er maar 1 overblijft (ik weet van de risico's van juffertjes, maar ik heb het risico genomen omdat ik het zo'n fraai visje vind).
 
Verleden week 7 kg zand bijgevoegd zodat ik nu een mooie zandlaag van ca. 2 cm heb :). Het vrouwtjes Memo vond die dikkere zandlaag maar niks en is dagen met haar staart te keer gegaan om het zand weg te waaieren :biggrin:. Het lijkt erop dat ze het nu opgegeven heeft.
Deze week mijn eiwitafschuimer en opvoerpomp schoongemaakt (lekker doorgespoeld met natuurazijn en een beetje zout). De eiwitafschuimer is nu een stuk stiller en de opvoerpomp doet zijn werk beter.
Voor de rest geen nieuws. Alles draait lekker.
 
Maandagavond een nieuw koraaltje aangeschaft :). Het is een oranje/bruinachtige Montipora Digitata geworden. Omdat mijn Hystrix helaas begon af te sterven (in het midden en onderkant was hij dood en hij ging langzaam verder achteruit :mad:) heb ik de goede takjes eraf gehaald en opnieuw op een kleibolletje gezet. Nu dus een klein Hystrixje over, maar met wat geduld zal deze wel weer groter worden (hoop ik). Tussen deze twee koralen heb ik nog wat ruimte over om wat tussen te zetten. Nu volgen de foto's met als laatste een overzicht.
 

Bijlagen

  • P1020556.jpg
    P1020556.jpg
    93 KB · Weergaven: 65
  • P1020557.jpg
    P1020557.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 69
  • P1020559.jpg
    P1020559.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 68
Omdat de opvoerpomp vreselijk veel lawaai maakte (bromde) heb ik vanavond de pomp opgehangen, waardoor de opvoerpomp geen contact meer maakt met de sump. Het gebrom is stukken minder geworden :). Je hoort hem nog wel iets, maar ik denk dat als ik de silicone slang nog een stuk langer maak, het geluid nog minder zal zijn (alleen is een stuk silicone slang zo verekte duur :mad:). Ik zal de volgende keer een fotootje plaatsen van de constructie.
 
nou je bent in iedergeval lekker bezigg ..
zijn je verjaars kadootjes ook al op een mooi plekje beland :)

gr sander
 
Ben inderdaad lekker bezig Metselman (het is dan ook een grote hobby van me :biggrin:).
Mijn verjaardagscadeautjes staan inmiddels in de bak. Hier een stel foto's
 

Bijlagen

  • P1020604.jpg
    P1020604.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 73
  • P1020607.jpg
    P1020607.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 79
  • P1020609.jpg
    P1020609.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 71
  • P1020611.jpg
    P1020611.jpg
    83 KB · Weergaven: 91
  • P1020612.jpg
    P1020612.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 122
hallo hallo,

was weer erg gezellig bij Aquassan ;) hoop dat jullie veel plezier gaan hebben met het koppeltje fridmanni's!!slimmetje

jullie aquarium ziet er ook erg goed uit moet ik zeggen!! toppiethumbs up
tot zien/horens maar weer !!

en we willen foto's van de fridmanni's he;):p

gr linda
 
Was inderdaad erg gezellig daar. Het koppeltje Fridmanni's is schitterend :). Ze zijn nog wat schuw, maar beginnen steeds brutaler te worden en hebben inmiddels hun plekje gevonden. Mooi vooraan bij de Indische schijfannemonen. Op de foto zetten valt niet mee dus een betere foto dan deze heb ik voorlopig niet. De avondverlichting (die ik ineens in mijn handen gedouwd kreeg :p) is een zeer fraaie aanwinst. Vooral het fluorescerende groen van de koralen springt eruit.
 

Bijlagen

  • P1020614.jpg
    P1020614.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 83
Was inderdaad erg gezellig daar. Het koppeltje Fridmanni's is schitterend :). Ze zijn nog wat schuw, maar beginnen steeds brutaler te worden en hebben inmiddels hun plekje gevonden. Mooi vooraan bij de Indische schijfannemonen. Op de foto zetten valt niet mee dus een betere foto dan deze heb ik voorlopig niet. De avondverlichting (die ik ineens in mijn handen gedouwd kreeg :p) is een zeer fraaie aanwinst. Vooral het fluorescerende groen van de koralen springt eruit.


dat ziet er heel fraaaai uit zeg!!! mooi;)..

ja is meer genieten he de avond nacht:p wist ook niet wat ik zag...nou ga nu weer kijken:cool:

gr
sander en linda
 
Vandaag dacht ik dat mijn Fridmanni man richting vissenhemel was gegaan omdat ik hem de hele dag niet had gezien. Gelukkig kwam hij tegen de avond plotseling tevoorschijn. Hij zat wel helemaal vol met Zeeegel stekeltjes. Kennelijk had hij een aanvaring gehad met 1 van mijn egels. Zo te zien heeft hij er geen last meer van en zal het wel overleven :biggrin:.

Ik heb mijn Acropora in 4 stukjes gedeelt omdat het koraal begon te bleken :mad:. De goede delen heb ik weer teruggezet. Hopenlijk houd ik er wat van over.
 
Ziet er goed uit! Ik zie dat de doopvontschelp op z'n kant ligt, beter zet je hem rechtop zoals in de natuur.
 
Ziet er goed uit! Ik zie dat de doopvontschelp op z'n kant ligt, beter zet je hem rechtop zoals in de natuur.

Bedankt voor het compliment.
Ik heb de Doopvont 2 weken geleden daar neergezet. Hij heeft zich een paar keer verplaatst en staat zo'n 1.5 week op deze plaats in deze stand. Ik heb altijd begrepen dat een Doopvont gaat staan waar hij zich prettig voelt. Ik dacht hem dus zo te laten (vind hem ook wel mooi liggen zo).
 
Al weer een tijdje geen bericht geplaatst. Helaas heeft de Acropora het niet gered :mad: en mijn Favia heeft het ietwat moeilijk. Het wordt namelijk steeds kleiner, al lijkt het erop dat het nu wat beter gaat (op het kale stuk steen zie ik sinds kort kleine "Favia-tjes" tevoorschijn komen). De flap heb ik weggekregen met Chemiclean en tegenwoordig voeg ik Zeobak toe. Mijn waterwaardes zijn prima.
Ook een nieuwe bewoner aangeschaft, namelijk een Zandzevende zeester om mijn bodem lekker schoon te houden (op de foto nog met flap). Mijn Doopvont is een stuk blauwer geworden en staat er schitterend bij.



 

Bijlagen

  • P1020620.jpg
    P1020620.jpg
    73 KB · Weergaven: 52
  • P1020623.jpg
    P1020623.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 54
Even wat tegenslagen :mad:. Mijn oranje zeester is plotseling overleden (is altijd een gok zo'n zeester) en mijn Acropora bleekt dermate snel uit dat hij vermoedelijk niet meer te redden is. Heb wel een goed stukje eraf gebroken en volgens mij gaat deze het gelukkig wel doen.

Verder nog meer positief nieuws. De Favia lijkt het te redden, vanmorgen zag ik weer een nieuw "kleintje" tevoorschijn komen.
Mijn groene sterpoliepen groeien de pan uit. De overloop begint al aardig groen te worden :) (was ook de bedoeling) en ook de rest staat er erg goed bij. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
 
binnekort?? niet zo snel hoor:p

Hoe gaat het hier tijd niks gehoord!! jullie zijn nog steeds welkom hier hoor:biggrin:..

benieuwd naar jullie bak..
gr
sander en linda
 
We komen zeker een keer Linda en Sander, zie je mail :).

Eindelijk weer eens een berichtje in mijn dagboek. Een tijd alleen het hoognodige gedaan (soms wel iets te weinig geef ik toe) vanwege ander werk.
Na wat last gehad te hebben van een te laag magnesium (en dus ook een te laag calcium) gaat het weer goed. Alles leeft nog en is ook wat gegroeid, niet zo hard als gehoopt (met uitzondering van mijn felgroene sterpoliepen) maar de groei begint er nu weer in te komen. Alleen een beetje last van flap op de bodem, maar het is goed onder controle te houden. Foto's zeggen meer dan woorden dus hier enkele foto's :biggrin:

P1020826.jpg
Overzicht

En wat detail foto's :)
P1020820.jpg

P1020824.jpg

P1020828.jpg
 
Nou dat ziet er helemaal niet slecht uit. :)
Zeker niet als je aangeeft er de afgelopen periode weinig tijd hebt gehad.
Ik wou dat bij mij die groene sterpoliep zo snel groeide.

Bij mij heeft de bak nu bijna 2 jaar op een laag pitje gedraait en ben ik nu voorzichtig bezig om de boel weer is een beetje wakker te schudden.

groet,
Wouter
 
Dat ziet er zeker goed uit leonardoo:biggrin:

Had je ook pb gestuurd ;)

we spreken elkaar weer gauw!!

gr
sander en linda
 
Bovenaan