Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Leonardo's 2e zeeaquarium

Mooi hoor! Ik probeer ook met 30% te beginnen maar vind het moeilijk om te weten hoeveel licht je nou precies nodig hebt. Zeker in de opstart.

OP
OP
Leonardo 1 meter

Leonardo 1 meter

Senior Forumlid
Ja is inderdaad lastig maar beter is niet te snel dus het plan is om te beginnen met 30% en elke week doe ik er maar 5% bij. Ga vervolgens niet hoger dan 45 - 50% (gezien de ervaring van andere) en daarna goed naar de reactie van de koralen kijken. Beter iets te weinig licht dan te veel in ieder geval.

Op de vraag van Jellebijker kom ik later terug, heb op dit moment even niet de tijd om alles op te meten. Ik heb in ieder geval 7 cm gewonnen door de lamp niet op te hangen volgens het systeem van Philips maar door de lamp direct aan de haken te hangen (hoop dat bijgevoegde foto met de foto in post 237 duidelijkheid geeft). Lamp hangt vast dus kan niet omhoog om omlaag worden gebracht voor onderhoud. Lamp is wel zwaar maar de afmeting valt mee vind ik, heb in ieder geval meer ruimte om te werken dan in het verleden met de 6 x 39 W T5.

IMG_2672.JPG

Bovenaan