Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kroepoekleder laat los

Marjes

ZeewaterForum lid
Heeft er iemand een idee waarom mijn kroepoekleder plotseling loslaat?
Alle waardes zijn goed en de rest van de koralen doen het prima.
 
Heb het ondertussen alweer vastgezet op een steksteen maar kan straks wel even een foto maken

Waarmee heb je hem vastgezet? Hoewel je een leder wel even vast kan zetten met lijm, laat dit na verloop van tijd los, vooral als de leder gaat vervellen. Misschien is dat eerder ook het probleem geweest?
 
Daarop voortbordurend:

We weten helemaal niets van het probleem..
Is de leder als stek vastgezet? Is het stuk wat al langere tijd in het aquarium staat en wel al goed vast gegroeid is?
Hoe is de leder vast gezet? Foto's..

Kortom, je vraagt om een antwoord uit een glazen bol..
 
Hij heeft altijd vastgezeten aan de steen waarop ik hem gekocht heb en dat is ruim 3 jaar geleden geweest. Nu is hij plotseling losgekomen in zijn geheel, dus met voet en al en er is niks meer op de steen blijven staan. Ik heb hem nu met een satéprikker vastgezet op een steksteen in de hoop dat hij zichzelf weer vastzet. Het blijft voor mij alleen een raadsel waarom hij na ruim 3 jaar plotseling losgekomen is.
 
Hierbij de foto's van hoe het nu is
 

Bijlagen

  • 20210623_101032.jpg
    20210623_101032.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 52
  • 20210623_101021.jpg
    20210623_101021.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 52
Ik zal m'n nitraat vandaag weer controleren maar die zat zondag rond de 15. Verder heb ik 2× 54 watt juwel t5 verlichting en 2× 39 watt t5 juwel t5 verlichting erboven hangen. Qua stroming stond hij altijd aardig in de stroming.
 
Nitraat was idd aan de hoge kant (25). Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Nee hoor leders zijn er gek op !
Wellicht een bacterie of iets anders .
Ik zou de voet afsnijden en de rest met een elastiekje vast zetten op een steen .
Leders zijn echt de makkelijkste dieren die er zijn elke stukje bv 1 cm bij 1 cm vormt zich weer een koraal .
 
Bovenaan