Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Krab veilig voor koraal / vissen

kevin_w

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb onderstaande krab in mijn aquarium, hij zit nu voorlopig in de sump. Wat ik mij afvraag is het veilig deze in het aquarium te laten zitten ?

b375240eed86f1f89f3460ae44f4f986.jpg

8145cd7193b493f35d8a1a0df2c3b793.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik kan scharen niet goed zien.
Als de toppen hiervan plat zijn, dus als twee plaatjes plat op elkaar passen is het hoofdzakelijk een algen/afvaleter. En daarmee doorgaans veilig.
Mooie kleur scharen trouwens:thumbup:

Ik heb ook zo'n krab in mijn aquarium, lang achter gezocht wat voor type het was. Google maar eens op "purple climber crab", dan vind je wat meer info..

Mijn ervaring: prachtig diertje, durft zich wel eens vergrijpen aan kleine slakjes (grotere laat hij met rust), af en toe wat spierballen rollen met men anemoonvisje als deze laatste zijn anemoon verdedigt, maar laat voor de rest mijn vissen met rust. Opgelet wel: zorg dat je aquarium afgedekt is; hij heet niet purple CLIMBER crab voor niets. Heb hem al meermaals uit mijn sump (achter mijn aquarium) kunnen vissen, en één keer al bijna uitgedroogd aan de andere kant van de kamer gevonden. Als hij eruit kan klimmer, zal hij het niet laten.. Ondertussen heb ik al wel enkele aanpassingen aan men bak gemaakt zodat hij mooi blijft waar hij moet zitten:-)..

Veel plezier ermee!

Back
Bovenaan